default-header

medicijn pradexa

Home Forums Ritmestoornissen medicijn pradexa

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80197 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    onlangs is mij door mijn cardioloog het medicijn pradexa voorgeschreven in de plaats van ascal, dat ik al 15 jaar met een onderbreking van ongeveer 4 jaar. trombosedienst/acenecoumorol heb geslikt. Nu lijkt dit me een beetje overdreven, aangezien ik sinds de laatste ablatie in juni 2010 maar eenmaal atrium ritmestoornissen heb gehad en het verder allemaal prima gaat. Het is een duur medicijn (zo,n 100 eurootjes per maand) wat, naar ik begrepen heb, pas onlangs door de ziektekostenverzekeraars vergoed wordt. Het schijnt niet veel voorgeschreven te worden aangezien onze apotheker het niet op voorraad bleek te hebben. Heeft iemand ervaring met dit medicijn of kan iemand op welke wijze dan ook hierop wat meer informatie verschaffen? Bij voorbaat dank.

    PS Mijn leeftijd is 67 jaar.

    #90582 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Er is wel een mogelijkheid om via internet dit medicijn op te zoeken.
    Misschien het beste via Google.

    Succes
    Cesarina

    #90583 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo,

    Volgens mij heeft Happylil al eens over dit middel geschreven. Ik zou het even goed nazoeken! Is een nieuw soort bloedverdunner die makkelijker stabiel te houden zou zijn, maar heeft ook wel eens vervelende bijwerkingen heb ik gelezen. Check het dus even goed, en overleg eventueel nog met je arts/huisarts voor je start.

    Succes!

    Elsje.

    #90584 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Elsje,

    Happylil heeft het over Xarelto gehad n.a.v een hartverhaal van Marylou. Ik heb ook al rechtsboven in het ‘zoeken’ kadertje gezocht maar ik kreeg geen eerder bericht gepost m.b.t Pradexa.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90585 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Jogosje,

    Ik denk dat je Pradaxa bedoelt. Hierover zijn diverse berichtjes gepost. Typ rechtsboven in het ‘zoeken’ kader Pradaxa in en je krijgt alle berichtjes te zien.

    Hartegroet,
    Annemarie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: medicijn pradexa
Je informatie: