default-header

Lotgenoten contact MCD Patienten

Home Forums Ik kom graag in contact met… Lotgenoten contact MCD Patienten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80647 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste ls,

    Wij zijn op zoek naar lotgenoten MCD.

    MCD staat voor Microvasculaire Coronaire Dysfunctie.

    Wat eigenlijk inhoudt dat er vernauwingen in de aller kleinste bloedvaatjes van het hart zitten die vaak niet via een katheterisatie of dotterbehandeling te zien zijn, zelfs op een Scan/Echo of MRI is het bijna niet te zien.

    Toch zijn er heel veel mensen die wel klachten hebben.

    In het RadboudUMC is er sinds 2015 een Poli MCD onder leiding van prof. A Maas en dr. S Elias.

    Op dit moment worden daar zo'n 70 patienten met deze diagnose behandeld.

    Om deze aandoening meer bekendheid te geven ben ik samen met wat andere MCD patienten op zoek naar lotgenoten om meer bekendheid te genereren bij huisartsen/fysiotherapeuten ambulance personeel en vooral ook bij Cardiologen die het nogal eens afdoen met Hyperventilatie.

    Maar vooral om eens ervaringen uit te wisselen hoe iemand anders omgaat met deze aandoening, en dan met name de positieve tips te delen met andere patienten.

    De kenmerken kunnen zijn pijn op de borst- vermoeidheid- gevoel van algehele lamlendigheid- pijn tussen schouderbladen-zware armen- kortademigheid  enz.

    Als je dan in het ziekenhuis komt is je hartfilmpje goed en je bloed vertoond geen aanwijzingen van een infarct of een oud infarct?

    Twijfel jij soms ook aan jezelf en ben je moedeloos omdat ze niets kunnen vinden, maar jij het wel degelijk voelt en ervaart?

    lees dan eens wat MCD inhoudt en neem eens vrijblijvend contact op met Lotgenoten contact MCD.

    De site waar je alle informatie kan vinden over MCD en hoe je in contact komt met Lotgenoten MCD heet:

    http://levenmetpijnopdeborst.weekbly.com

    Graag kom ik dan via het daar ingestelde emailadres in contact met je.

    hart-elijke groet,

    Marianne

     

     

     

     

    #131452 Reageer
    Kim
    Gast

    Hi ik heb ook mcd!

    #133737 Reageer
    Greet Peters
    Gast

    Ik heb een uitgebreide hart kathetherisatie gehad. Daaruit bleek dat de kleine bloedvaatjes op het hart dicht zitten. Heb vaak last van pijn tussen de schouders en kortademig. Echter de naam MCD is niet gevallen. Ben benieuwd naar jullie medicatie bijvoorbeeld en hoeveel stress je hiervan ondervind. Je weet immers nooit hoe slecht je eraan toe bent.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Lotgenoten contact MCD Patienten
Je informatie: