default-header

Kan ik mijn hobbie straks nog beoefenen

Home Forums De jongere hartpatiënt Kan ik mijn hobbie straks nog beoefenen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80040 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartpatiënten,

    Ben momenteel 27 en mij is vertelt na de echo dat een van mijn hartkleppen te groot is, of in iedergeval niet goed afsluit waardoor het bloed weer terug de kamer in lekt. Gelukkig nog niet in zulke mate dat ik een operatie nodig heb, maar die zal op een dag wel gaan plaats vinden.

    Nou heb ik eens opgezocht op youtube hoe zo’n operatie er aan toe gaat, afgezet na 1min 30 wegens te vies om naar te kijken.. maar ze snijden blijkbaar je borstkas open, dus ook je borstspieren neem ik aan???

    Nou is mijn enige hobby dus bodybuilding en ben ik bang dat als ik die operatie nodig heb en ondergaan ben, ik daarna nooit meer mijn hobby zal kunnen uitvoeren. Klopt dat?

    #89427 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Dag Alwin,

    Aan bodybuilding doe ik niet, maar ik sport wel 3x per week en ik kan
    zeggen dat na 3 open hartoperatie’s dat nog prima gaat. Volgens mij
    hoeft dat voor jou ook geen belemmering te zijn.

    Groetjes, Elsje.

    #89429 Reageer
    soest002
    Deelnemer

    Hoi Alwin,

    Voor mij alweer 5 jaar geleden dat ik geopereerd benen ben 49 jaar oud. Ik wist vanaf mijn 16de al dat ik deze operatie kon verwachten.
    Klein advies, Neem eerst de ruime tijd om je lichaam te laten genezen en luistert goed naar je lichaam. Ga onder goede begeleiding je sport weer op pakken. Ik sport 3x per week. Doe zelf aan bodypump en spinning achter elkaar en doe dit 2x per week en 1x per week Fitness gecombineerd met CX Works. Dus komt allemaal wel goed. Succes

    #89430 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Ik denk zelf dat er belangrijkere dingen zijn dan om je druk te maken om deze hobby.
    Ook is deze hobby volgens mij helemaal niet gezond ,het gaat om spieren te kweken ,niet om ze ook echt te gebruiken. ,denk ik.,maar dat doet er nu eigenlijk niet toe.

    Maar bij de operatie worden helemaal geen spieren doorgesneden ,volgens mij.
    Je borstbeen word doorgezaagd ,daar zitten toch geen spieren voor ,en dan wordt de borstkast gewoon als het ware open gewrongen.
    Achteraf heb je wel pijn aan al je spieren ,en voordat je weer echt kunt trainen ben je misschien wel een jaar verder.

    #89431 Reageer
    Alwin
    Deelnemer

    Dank voor jullie antwoorden en informatie.

    Precies in het midden van je borst zitten geen spieren nee, wel de aanhechtingen waar de spieren aanzitten.

    Bodybuilden is overigens heel geen ongezonde sport/hobby hoor, rennen op de loopband om een kilotje af te vallen is ook bodybuilden, je werkt namelijk aan je lichaam 🙂
    Al doe ik het inderdaad om spieren te kweken, die ik voornamelijk gebruik om zware gewichten op te tillen, en die mij warm houden.

    #89460 Reageer
    diientje
    Deelnemer

    Ha alwin

    Ik heb al 2 hart operaties gehad. En borstkast is daar door open geweest.

    Tuurlijk heb je in het begin heeeeel erg pijn aan je borstkast maar dat is logisch.

    Maar als jij rustig opbouwt ken jij gewoon weer sporten.
    Maar niet 1 week der na zeg maar 😉

    Als je nog meer vragen hebt..

    Groetjesss

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Kan ik mijn hobbie straks nog beoefenen
Je informatie: