default-header

is angst normaal…

Home Forums De jongere hartpatiënt is angst normaal…

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Cls.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80606 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hoi ik ben nieuw hier. kort samengevat heb ik in november 2015 3 hartaanvallen op een week gehad en heb veel geluk gehad dat ik hier nog ben. er werden onmiddellijk 3 stens in mijn kransslagader geplaats en ze hebben ook ontdekt dat ik maar 1 kransslagader nimmer over heb omdat de rest is afgestorven. nu mijn hoop te hebben gezet op een volgend operatie kan deze niet meer door gaan omdat ik teveel bindweefsels hebt aan de rechterkant en omdat mijn hart nog maar voor 35% meer werkt. nu heb ik van de dokters te horen gekregen dat ze niet veel meer kunnen doen. enkel nog een defibrillator inplanten wat normaal volgende maand ga gebeuren. nu merk ik aan mijn eigen ik ben nog maar 42j en heb een dochter van 10j dat ik niets meer durf doen zelfs niet meer buiten spelen met haar, gewoon omdat ik bang ben dat er dan iets ga gebeuren. werken mag ik ook nooit meer dus loop nu de muren op elke dag. volgens de dokters zit ik nu in een frees zone, gewoon angst om iets te doen. telkens ik bij de cardioloog geweest is er altijd wel iets van slecht nieuws, nu weer water op mijn longen en ik neem al 8 pillen per dag in. zijn er nog mensen die dit gevoel hebben, ik zou zo graag terug willen genieten van elke dag dat ik nog heb maar ben gewoon veel te bang dat ik s’morgens nimmer wakker word…

    #93395 Reageer
    Cls
    Gast

    Hai
    Nou angst is heel normaal hoor!
    Ik heb een hartinfarct gehad en binnen drie maanden nog drie keer stents erbij gekregen. Mijn hart is gelukkig minimaal beschadigd. Maar het was bij mij ook op t nippertje allemaal en daarnaast keer op keer fouten gemaakt waar je ook nog eens onzekerder v wordt. Maar angst en alle bijwerkingen v medicatie overheersen iedere dag. Er gaat geen dag voorbij zonder angst.
    Alles is anders, stress kan ik niet meer goed aan. In je hoofd spookt er van alles. Ik krijg veel hulp. Iedere week therapie. Maar ondanks dat doe ik wel alles want het heeft geen om te wachten tot er weer iets gebeurt. Als t gebeurt gebeurt t toch! Dus probeer te genieten en verleg je grenzen. Ik durf bv niet te vliegen maar heb toch n vliegvakantie geboekt ! Gewoon jezelf er proberen toe te zetten en positief blijven.
    En vooral zoek goede hulp want dat heb je echt nodig!
    Sterkte 😉

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: is angst normaal…
Je informatie: