default-header

ik weet het even niet

Home Forums Algemeen ik weet het even niet

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80084 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo 🙂

    In december heb ik een hartinfarct gehad uit het niets
    Ben gereanimeerd , gedefribileerd en aansluitend met gierende sirenes naar nieuwegein om gedotterd te worden en stent te plaatsen. Na een aantal maanden een echo laten maken om het littekenweefsel te zien, was nogal groot dus daarna een nuclieair onderzoek. Ik was vol overtuiging bezig met conditie opbouw, want iedereen zei heb geduld en over een jaar komt dat wel goed…nou dus niet….mijn pompfunctie is nog maar 18 % (linkerkamer) dus verdere conditie opbouw zit er niet .nu heeft de cardioloog mij een icd aanbevolen en de brief naar nieuwegein is al onderweg…. ik ben als de dood voor zo’n apparaat.. hoe vaak heeft een mens ritmestoirnissen of gaat zo’n apparaat schokken? Ik vind een onverwacht infarct krijgen denk ik minder eng dan onnodige schokken…

    #89764 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik kan me voorstellen dat uw cardioloog voorgesteld heeft om een ICD bij u te implanteren. Gezien de slechte pompfunctie komt u waarschijnlijk voor een biventriculaire icd in aanmerking. Deze beschermt u bij levensbedreigende ritmestoornissen maar tevens zal de ICD uw pompfunctie kunnen verbeteren. De kans dat een ICD onterecht een schok geeft is klein. Ik heb een ICD vanwege levensbedreigende ritmestoornissen. De ICD is uit voorzorg, profylactisch, bij mij geïmplanteerd. Hij heeft (nog) nooit ingegrepen en ik heb het volste vertrouwen dat indien het nodig is, hij doet wat hij moet doen. De ICD zelf ervaar ik absoluut niet belastend in mijn doen en laten.

    Voor meer informatie over de ICD kunt u terecht op de site van STIN (stichting ICD dragers Nederland) http://www.stin.nl.

    Heel veel sterkte,
    Annemarie

    #89779 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Dank u voor de reactie. Ik blijf het toch een beangstigend idee geven. Nu ben ik minder bang voor ritmestoornissen of nog een infarct, dan ik zou zijn als men een icd bij mij implanteerd.

    #89780 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Graag gedaan.

    Angst kan ik natuurlijk niet wegnemen maar u zegt dat u minder bang bent voor ritmestoornissen of een hartinfarct dan het hebben van een ICD? Ook met de wetenschap dat deze fataal kunnen zijn? Een ICD kan u beschermen en een stukje kwaliteit van leven teruggeven.
    Ik heb niet echt de tijd gehad om na te denken toen er besloten werd tot implantatie. Ik kon alleen maar denken dat ik waarschijnlijk veel geluk heb gehad, ik was van kinds af aan vaak flauwgevallen, o.a bij sporten. 5 Jaar geleden kreeg ik steeds meer last van ritmestoornissen. Men ging ervan uit dat ze onschuldig waren wat later toch niet zo bleek te zijn. Op mijn 49e kreeg ik te horen dat ik een erfelijke hartspierziekte heb, er was een verklaring voor de wegrakingen. De ICD is een stukje van mij, hoort bij mij.

    Groet,
    Annemarie

    #89782 Reageer
    erfgeval
    Gast
    #89783 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    erfgeval schrijft:
    [quote]Hoi 🙂
    Bij mij komt alles gewoon uit het niets geen voortekenen geen hoge bloeddruk geen cholestrol geen overgewicht geen suiker ….ik rookte ,in 1 klap mee gestopt en geen problemen mee, ik ben 40 jaar altijd hard aan het werk fulltime veel overuren…daarnaast 3x per week circuittraining fitness en dan ineens tijdens het nuttigen van een portie bittergarnituur op een zondagavond recht voor de kerst …boem en de wereld is nu voorgoed veranderd…en dat accepteer ik dus nog niet, en ook kan ik me dus nog niet voorstellen dat ik zo’n ICD nodig heb. Vandaag heb ik een afspraak gemaakt met mijn cardio en bij thuiskomst uit mijn werk bleek ik ook al een brief van het st antonius te hebben ontvangen…met de mededeling dat ik binnenkort een afspraak krijg met een cardioloog daar…over de behandeling..is dat dan niet dubbel ? Kan ik denk ik beter die extra afspraak met mn eigen cardioloog weer afzeggen want is allebei voor hetzelfde…pfff dit is echt een hele nieuwe niet leuke wereld voor mij…[/quote]

    #89784 Reageer
    erfgeval
    Gast
    #89785 Reageer
    erfgeval
    Gast
    #89786 Reageer
    erfgeval
    Deelnemer

    Hoe verwijder je dubbele berichten ???

    #89787 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Bij jouw berichtjes staat rechtsonder een potloodje. Klik daarop en je krijgt de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen of te deleten. Bij deleten blijft geloof ik wel de titel staan. Wordt dus een leeg bericht.

    Kop op, hè! Je staat niet alleen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: ik weet het even niet
Je informatie: