default-header

Ik ben John

Home Forums Even voorstellen Ik ben John

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79749 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb mijzelf sinds vandaag geregistreerd, na mijn geboorte kwamen de artsen er achter dat ik geboren ben met een aangeboren afwijking van het hart, een gaatje in het tussenschot van de hartkamers (ventrikel septum defect, VSD), een vernauwing van de longslagader .2 dagen voor mijn 13e levensjaar ben ik daaraan geopereerd, na de ingreep ben ik volledig genezen verklaard maar moest wel onder controle blijven. kreeg wel het advies om niet aan wedstrijdsport deel te nemen .Ben nu 54 jaar en heb mij ooit laten vertellen door de cardioloog dat een kwaliteits verslechtering van de klep mogelijk is.
    Ook destijds het advies gekregen om bij ingrepen zoal de bv de tandarts antibiotica te slikken dit ter voorkoming dat de klep door bacterien word aangetast.
    Onlangs is er bij de tandarts een wortelbreuk geconstateerd en deze zit onder mijn kroon en er zit heel veel ruimte om de kroon. (vlossen en tandenstokers heeft geen zin om de boel schoon te houden) en nu ben ik bang dat er bacterien in de bloedbaan terecht komt met alle gevolgen van dien. 🙁 .
    Bestaat er een risico ? Wie kan mij hier antwoordt op geven ? bedankt in iedergeval voor het reageren.

    gr. John :laugh:

    #88087 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    denk dat het belangrijkste is of het ontstoken is…want dan moet je dus echt aan de antibiotica..anders even de cardioloog hierover bellen..die heeft daar vast een antwoord op

    #88090 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Zelfde advies (antibioticakuur bij bloederige tandarts-ingrepen) heb ik ook jarenlang opgevolgd. Nieuwe inzichten ? ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik het nu – op advies van mijn cardioloog- niet meer hoef op te volgen. Geen antibiotica meer.

    Wel moet ik 4-5 dagen tevoren stoppen met het slikken van bloedverdunners.
    Vraag het even aan je cardioloog.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Ik ben John
Je informatie: