default-header

Iemand ervaringen met EFO – Ablatie aZm Maastricht????

Home Forums De jongere hartpatiënt Iemand ervaringen met EFO – Ablatie aZm Maastricht????

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80283 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een hartritmestoornis genaamd RVOT. Heb 1600 extra-slagen per dag. Extreem veel volgens de Cardio.
    Dit voel ik de hele dag en komt vanuit mijn rechterhartkamer.
    Electrische stoornis zeg maar wat zich heeft ontwikkeld, niet aangeboren.

    Na veel onderzoek, echo, ct, fietstest ben ik vanuit Venlo doorverwezen naar Maastricht voor een eventuele EFO. Ik vind het alleen een heftige ingreep als ik het zo hoor en lees.
    Ik ben een vrouw van 27 en heb het hartritmestoornis inmiddels 4 jaar. De cardioloog in Maastricht zei dat ik een goede kandidaat zou zijn voor deze EFO. Na een gesprek van ongeveer 30 min was ik nog niet overtuigd en had meer het gevoel dat hij mee nieuw product probeerde te verkopen 🙁
    Hij vertelde dat als je hart ermee stopt tijdens de ingreep ze een pacemaker in kunnen brengen, en je kunt vocht krijgen in je hartzakje, een stolsel door de katheter. en blijvend letsel aan het hart ed. Dit waren dan wel de doemscenarios :S
    Hij zei ja je hebt 2 jonge kinderen en als je de zo moe bent en met je ademhalingsproblemenn is dat ook niet optimaal, deze behandeling zou een goede uitkomst zijn voor jou. Normaal zou ik direct zeggen ja doe maar want heb er echt last van, alleen weet niet goed wat ik moet doen.

    Ik wil namelijk geen proefkonijn zijn omdat ik een goede kandidaat blijk te zijn….
    Wat zouden jullie adviseren, nog naar een ander ziekenhuis zoals Leiden?
    Gewoon de EFO doorzetten? of nog wat jaren wachten??

    Twijfel twijfel twijfel.

    #82273 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Nolie,

    Als lotgenoot met gevaarlijke ritmestoornissen uit de rechter hartkamer, 2 ablaties en inmiddels ICD drager na diagnose ARVC én uitgebreid bekend bij cardiologie in het azM, wil ik je graag een hart onder de riem steken. Voor de behandeling van ritmestoornissen ben je in ieder geval in het azM op de juiste plek. Ik sta onder controle bij dr Pison, een zeer kundige electrofysioloog maar ook een echte mensen-mens. Ik heb de ablaties niet als zeer belastend ervaren maar ook niet als prettig. Ik begrijp je angst, er komt ineens veel op je af. Een arts is verplicht de risico’s van een ingreep met de patiënt te bespreken, het wil niet zeggen dat er complicaties optreden. De catheterisatiekamer waar de efo/ablatie plaatsvindt is de meest veilige plek in het ziekenhuis. Er is een heel team met je bezig. Het feit dat de arts je een geschikte kandidaat vindt is toch heel positief. De kans van slagen zou dus redelijk groot zijn. Dus de kans dat je een stuk kwaliteit van leven terugkrijgt is aannemelijk en wel zo prettig met een jong gezin.
    Ik kan je adviseren voor de efo/ablatie in het azM te gaan, mijn ervaringen zijn absoluut positief.
    Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Mag ook via een privéberichtje via mijn profiel.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #82178 Reageer
    Nolie
    Deelnemer

    Vandaag terug geweest bij het AZM dr. Leurmans. Besloten om de EFO / ablatie door te zetten. Ik kan het wel blijven uitstellen maar heb zoveel overslagen en heb er ook de hele dag last van dat ik toch een goede kandidaat ben hiervoor.
    Iemand die me kan vertellen hoe dit in Maastricht gaat? Ben erg bang voor deze ingreep. Wie heeft er nog meer ervaringen daar. ??

    #82177 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Nolie,

    Goed dat je doorzet!

    Hartegroet,
    Annemarie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Iemand ervaringen met EFO – Ablatie aZm Maastricht????
Je informatie: