8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Hallo allemaal,
    Ik ben Inge!! (31)
    Weet niet of ik het bij het goede onderwerp neer zet maar ik hoop van wel..
    Ben sinds een tijdje bekend met ritmestoornis, heb een (hoop dat ik het goed typ) av-nodale re entry tachycardie. Dit kwam uit de onderzoeken in het zkh.
    Het is echt heel vervelend.
    De cardioloog wilde gelijk al katheriseren, maar dit durf ik (iig nu) nog niet aan.
    Ondanks dat ik dus echt heel erg veel last heb!!
    Maar ik ben bang voor de operatie zelf, voor het risico en tja..stel dat het niet werkt? Want dit heb ik dus op het internet al heel vaak gelezen.(en helaas zelf ook meegemaakt bij een andere operatie) Vandaar dat ik dr huiverig voor ben en niet meer zo snel overstag ga!
    Me uiteindelijk toch hier aangemeld, om naar jullie ervaringen te vragen en voor steun.
    Groetjes Inge

#144231 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

Beste Inge,
    Ik kan me je angsten heel goed voorstellen.
    Ineens komt er van alles op je af en denk je: “ho wacht ff”

Wat altijd werkt is: stap-voor-stap verder gaan. (want je wilt toch beter worden?)
    Een katherisatie durf je toch wel aan? Dit is geen operatie, tegenwoordig meestal poliklinisch en zo gepiept. Dat geeft jouw cardioloog een hoop meer inzicht, en jij bent weer een stap verder.

Want ik lees dat je best nieuwsgierig bent, over hoe nu verder.
    Even een paar nachtjes goed slapen en over die drempel heen stappen.

Ik wens je veel succes.
    Theo

#152579 Reageer

Wat heftig! Die linker kamer is helaas heel belangrijk. Daar ben ik nu ook achter. Ik durf er niets over te zeggen of je kinderwens verwantwoord is. Ik heb zelf wel allerlei hartproblemen maar deze deels zelfs veroorzaakt maar een infarct heb ik nooit gehad.

Wens je heel veel sterkte!

#152697 Reageer
    Akeijmel
    Deelnemer

Hallo Dien,
    Wat een verhaal heb jij zeg!
    Dat wil je nu vast niet meer horen, want dat hoor je vast al te vaak.
    Mag ik vragen hoe je zuurstof gehalte is dan? en je pompfunctie?
    Is er sprake van hartfalen?
    En mag ik vragen hoe jouw dagelijks leven er uit ziet?

Mijn vriend heeft bijna een jaar geleden een zwaar infarct gehad.
    Toevallig heb ik van de week dezelfde vraag gesteld aan de cardioloog.
    Helaas betreft het hier niet helemaal de zelfde situatie, maar ik begrijp je vraag heel goed.
    Het is natuurlijk ook iets om goed over na te denken. is het erfelijk? kan ik het aan?
    MOCHT het mis gaan…wat doe ik dan?

Ik ben erg benieuwd naar je verhaal

Annemieke

#152698 Reageer
    diientje
    Deelnemer

Hoi Annemieke

Ik probeer te werken heb een baan voor 20 uur in de maand.
    Maar dat is te weinig voor me vaste lasten dus heb er een baan bij genomen maar ben weer gesloopt. En veel last van me rug. Dus heb volgende week eindelijk een gesprek met UWV.

Voor de rest gaat het goed.
    Jou vragen…

Hartkwalen.. ik heb dit echt gekregen door de ziekte van kawasaki. Me ooms en mijn vader hebben wel hartritme stoornissen maar voor de rest niks.

Mijn zuurstofgehalte en alles.. ik zou het niet weten.

Ik kan je daar niet mee helpen.

Hoe gaat het nu met je vriend? Was het plotseling? En hoe oud zijn jullie?

Groetjes dien

#152699 Reageer
    Akeijmel
    Deelnemer

Hallo,

o dat is wel netjes.
    dus je kunt gewoon normaal functioneren, begrijp ik? top!
    de ziekte van kawasaki….nu moet ik bekennen dat ik dat even snel moest googlen.
    maar het is me niet helemaal duidelijk hoe van zoiets naar infarct kan gaan.

al mn vragen zijn ook maar interesse hoor.
    ik ben erg nieuwschierig naar de verhalen van andere jonge mensen.
    onze cardioloog kan ons namelijk niet altijd helpen omdat zijn patienten over het algemeen 65+ zijn
    mijn vriend is 28 en heeft in januari vanuit het niets opeens een infarct gehad. omdat het niet herkent is door 2 huisartsen, heeft hij daar 2 weken mee rond gelopen.
    resultaat grote schade
    nu, met een gehalveerde pompfunctie, een icd en erg zwak hart, gaathet eigenlijk wel heel goed.
    hij kan nog niet werken…maar het zit eraan te komen.
    dat is het in het kort :P

groetjes

#152700 Reageer
    diientje
    Deelnemer

Ja ik kan opzich goed meekomen. Ook al blijf ik moe.

Ze zijn er te laat achter gekomen wat ik had.
    Daardoor te laat een kuur wat eerst niet werkte. Dus conclusie kransslagadars verstopt.

Ik vind het juist fijn. Als ik naar mijn cardioloog ga dan zie ik er ook alleen maar oude mensen. Ik ben ook 1 van zijn jongste patiënten. Ik ben het proefkonijn zo zij ik het altijd tegen mijn cardioloog die nu helaas met pensioen is.

Hoe gaat het nu met je vriend? Werkt die wel?
    En hoe gaat het nu met jou?

Als je liever privé praat is dat ook goed??!!

Ik hoor graag van je.

Groetjes

#153073 Reageer
    Kylie1986
    Deelnemer

Hoi!

Wat een heftig verhaal!! Lijkt me erg moeilijk voor je!
    Ik ben mijn problemen echt gaan ontwikkelen tijdens mijn zwangerschap. Tegen het einde had ik wat hoge bloeddruk. Ik ben in Juli bevallen en in oktober kreeg in eigenlijk ineens erge hartkloppingen en weer die hoge bloeddruk.
    Medicijnen gekregen, dit ging goed. Maar ik heb niets met mijn kransslagaders, maar sinus tachicardie met premature slagen.
    Nu weet ik sinds gisteren dat ik een lekkende hartklep heb, dit hoeft niet ernstig te wezen, daar hoef ik pas over 2 jaar voor terug gelukkig.
    Máár ik vraag me wel af hoe een eventuele zwangerschap daar invloed op heeft.
    Nu ga ik mijn medicijnen afbouwen en kijken hoe het zonder gaat. Als het minder gaat moet ik eerst weer onderzocht worden, voordat ik uberhaupt zwanger raakt.
    Kan jouw cardioloog je niet doorverwijzen naar een cardioloog die meer ervaring met jongeren heeft?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Hoi
Je informatie:

Hoi - Hartpatiënten Nederland
maandag 18 januari 2010
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Aysegül
Yvonne
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.