default-header

hoi hoi

Home Forums Even voorstellen hoi hoi

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Roland.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80484 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo mijn naam is Willeke en ik ben getrouwd met Ton.
    Ton heeft 2 maanden geleden een hartstilstand gekregen.
    Hij is nu sinds 3 weken weer thuis.
    Hij heeft in het UMC een I.C.D gekregen(met 1 draadje)
    Op dit moment zit hij in een spiraal van angst en onrust.
    Als partner zijnde voel ik mijzelf machteloos en verdrietig.
    Er was beloofd dat hij zodra hij thuis was psychische begeleiding zou krijgen. maar door alle bureaucratische redenen is dit nog niet opgestart..
    Daarom gaan we morgenvroeg samen naar het Ziekenhuis toe en staan we erop dat dit zeer binnenkort wordt opgestart. Hij is inmiddels al 10 kg kwijt door alle spanningen. Weet iemand of er in Den Bosch en soort lotgenotencontakt bestaat?

    #92457 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Willeke,

    Welkom op het forum.
    Je man heeft een heftige ervaring gehad en voor jou is het als partner waarschijnlijk ook niet gemakkelijk geweest. En nu nog! Voor de buitenwereld zal het leven weer gewoon doorgaan, voor je man en voor jou komt nu het hoofdstuk verwerking en acceptatie. Wat vervelend dat je man nog geen psychische ondersteuning heeft gekregen. Kan de huisarts daar geen rol in spelen? Ik herken je machteloze gevoel (mijn man is ernstig ziek geweest). Je wil zo graag helpen maar ik denk dat steun en een luisterend oor op dit moment het aller belangrijkste zijn. Je zou via Stin (stichting ICD dragers Nederland) kunnen informeren of er in de regio Den Bosch een lotgenotencontact bestaat. Overigens zijn er op dit forum meer hartgenoten met een ICD. Ik heb sinds dec 2010 mijn ‘waakhondje’ waar ik heel dankbaar voor ben.

    In Maastricht wordt 4x per jaar een lotgenotencontact georganiseerd. Toevallig is er afgelopen week weer een bijeenkomst geweest. Een erg interessante avond, de gastspreker was een cardioloog. Iedereen is welkom, hartpatiënten, partners en geïnteresseerden. Deze avonden vinden plaats in het Hart- en vaatcafé.

    Ik hoop dat jullie morgen duidelijkheid krijgen in het ziekenhuis.

    Heel veel sterkte en een hartegroet van Annemarie

    P.s ik heb je een privéberichtje gestuurd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: hoi hoi
Je informatie: