default-header

hoi

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79965 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal.

    Ik zal mijn verhaal hier vertellen.
    Het begon toen ik 11 jaar oud was. Ik kreeg de ziekte van kawasaki.
    En daardoor zijn mijn kransslagaders verstopt geraakt.
    Ik ben op mijn 15de geopereerd een bypass operatie. Ging goed en voelde me ook veel beter.

    Tot in 2009 ik voelde me weer moe. Benauwd en steken.
    Nou je raad het al ik kreeg een hart infarct welliswaar een lichte maar toch.
    Toen hebben even goed gekeken en toen bleek dat mijn linker kant niet mee gegroeid is.
    Nou dus weer een bypass..

    Dus heb genoeg mee gemaakt en ben het ook wel beetje zat eigenlijk.
    Maar goed mijn vraag is eigenlijk ik ben nu 26.. En wil ooit toch een kindje
    nu belde vandaag mijn cardioloog alles is goed alleen als je zwanger wilt worden dan gaan we eerst een scan doen om te kijken of je hartspier genoeg zuurstof heeft.
    Zoniet dan is het niet slim om zwanger te worden.
    Wie is er wel zwanger geworden met hart problemen?
    Want ik ben bang dat ik ooit te horen krijg dat ik geen kindjes mag krijgen..

    Lieve groetjes..

    Dien

    #89015 Reageer

    Wat heftig! Die linker kamer is helaas heel belangrijk. Daar ben ik nu ook achter. Ik durf er niets over te zeggen of je kinderwens verwantwoord is. Ik heb zelf wel allerlei hartproblemen maar deze deels zelfs veroorzaakt maar een infarct heb ik nooit gehad.

    Wens je heel veel sterkte!

    #89157 Reageer
    Akeijmel
    Deelnemer

    Hallo Dien,
    Wat een verhaal heb jij zeg!
    Dat wil je nu vast niet meer horen, want dat hoor je vast al te vaak.
    Mag ik vragen hoe je zuurstof gehalte is dan? en je pompfunctie?
    Is er sprake van hartfalen?
    En mag ik vragen hoe jouw dagelijks leven er uit ziet?

    Mijn vriend heeft bijna een jaar geleden een zwaar infarct gehad.
    Toevallig heb ik van de week dezelfde vraag gesteld aan de cardioloog.
    Helaas betreft het hier niet helemaal de zelfde situatie, maar ik begrijp je vraag heel goed.
    Het is natuurlijk ook iets om goed over na te denken. is het erfelijk? kan ik het aan?
    MOCHT het mis gaan…wat doe ik dan?

    Ik ben erg benieuwd naar je verhaal

    Annemieke

    #89158 Reageer
    diientje
    Deelnemer

    Hoi Annemieke

    Ik probeer te werken heb een baan voor 20 uur in de maand.
    Maar dat is te weinig voor me vaste lasten dus heb er een baan bij genomen maar ben weer gesloopt. En veel last van me rug. Dus heb volgende week eindelijk een gesprek met UWV.

    Voor de rest gaat het goed.
    Jou vragen…

    Hartkwalen.. ik heb dit echt gekregen door de ziekte van kawasaki. Me ooms en mijn vader hebben wel hartritme stoornissen maar voor de rest niks.

    Mijn zuurstofgehalte en alles.. ik zou het niet weten.

    Ik kan je daar niet mee helpen.

    Hoe gaat het nu met je vriend? Was het plotseling? En hoe oud zijn jullie?

    Groetjes dien

    #89159 Reageer
    Akeijmel
    Deelnemer

    Hallo,

    o dat is wel netjes.
    dus je kunt gewoon normaal functioneren, begrijp ik? top!
    de ziekte van kawasaki….nu moet ik bekennen dat ik dat even snel moest googlen.
    maar het is me niet helemaal duidelijk hoe van zoiets naar infarct kan gaan.

    al mn vragen zijn ook maar interesse hoor.
    ik ben erg nieuwschierig naar de verhalen van andere jonge mensen.
    onze cardioloog kan ons namelijk niet altijd helpen omdat zijn patienten over het algemeen 65+ zijn
    mijn vriend is 28 en heeft in januari vanuit het niets opeens een infarct gehad. omdat het niet herkent is door 2 huisartsen, heeft hij daar 2 weken mee rond gelopen.
    resultaat grote schade
    nu, met een gehalveerde pompfunctie, een icd en erg zwak hart, gaathet eigenlijk wel heel goed.
    hij kan nog niet werken…maar het zit eraan te komen.
    dat is het in het kort 😛

    groetjes

    #89160 Reageer
    diientje
    Deelnemer

    Ja ik kan opzich goed meekomen. Ook al blijf ik moe.

    Ze zijn er te laat achter gekomen wat ik had.
    Daardoor te laat een kuur wat eerst niet werkte. Dus conclusie kransslagadars verstopt.

    Ik vind het juist fijn. Als ik naar mijn cardioloog ga dan zie ik er ook alleen maar oude mensen. Ik ben ook 1 van zijn jongste patiënten. Ik ben het proefkonijn zo zij ik het altijd tegen mijn cardioloog die nu helaas met pensioen is.

    Hoe gaat het nu met je vriend? Werkt die wel?
    En hoe gaat het nu met jou?

    Als je liever privé praat is dat ook goed??!!

    Ik hoor graag van je.

    Groetjes

    #89513 Reageer
    Kylie1986
    Deelnemer

    Hoi!

    Wat een heftig verhaal!! Lijkt me erg moeilijk voor je!
    Ik ben mijn problemen echt gaan ontwikkelen tijdens mijn zwangerschap. Tegen het einde had ik wat hoge bloeddruk. Ik ben in Juli bevallen en in oktober kreeg in eigenlijk ineens erge hartkloppingen en weer die hoge bloeddruk.
    Medicijnen gekregen, dit ging goed. Maar ik heb niets met mijn kransslagaders, maar sinus tachicardie met premature slagen.
    Nu weet ik sinds gisteren dat ik een lekkende hartklep heb, dit hoeft niet ernstig te wezen, daar hoef ik pas over 2 jaar voor terug gelukkig.
    Máár ik vraag me wel af hoe een eventuele zwangerschap daar invloed op heeft.
    Nu ga ik mijn medicijnen afbouwen en kijken hoe het zonder gaat. Als het minder gaat moet ik eerst weer onderzocht worden, voordat ik uberhaupt zwanger raakt.
    Kan jouw cardioloog je niet doorverwijzen naar een cardioloog die meer ervaring met jongeren heeft?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: hoi
Je informatie: