default-header

Hoge hartslag, overslagen

Home Forums Ritmestoornissen Hoge hartslag, overslagen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80369 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Dag mensen,

    Ik zal me gelijk even een beetje voorstellen.
    Danielle, 25 jaar, moeder van een zoontje van bijna 1 :laugh:

    Ik heb al een aantal jaar last van een hoge hartslag, verschillende medicatie voor gehad, tijdens m’n zwangerschap niks mogen slikken, dit ging gelukkig goed!

    Een aantal maanden geleden ging in naar de huisarts voor iets anders en toen kwam er weer aan het licht dat m’n hartslag toch echt te snel ging en weer onregelmatig. Daarom weer begonnen met 2x daags 5 Mg ivabradine, na een ecg en echo te hebben gehad.
    Ook een 24 uurs holter.
    Fietstest heb ik voor klaargezeten maar mocht niet doorgaan omdat ik al begon met een hartslag van 140/150.

    Gisterochtend werd ik wakker na een onrustige nacht en ik voelde m’n hart alweer racen, ook kreeg ik een druk op de borst en een krampend gevoel tussen m’n schouderbladen.

    Om 08.00u gelijk de huisarts gebeld, eerst een hartslag die hij handmatig niet kon meten. Later een hartslag die gemiddeld rond de 150 zat en onregelmatig was. Ook had hij het over een mogelijke 2e graads av block??

    Nitro gehad, geen effect waarop hij besloot de ambulance te bellen. :dry:

    De monitor van de ambulance gaf het zelfde aan dus wilden ze me naar de eerste hart hulp vervoeren, hup eerst een infuus waar ik wat aspirine?? En fentanyl doorheen kreeg.

    In het ziekenhuis uren aan de monitor gelegen, hart/longfoto was goed, bloed was volgens hun goed, maar die hoge schommelde hartslag bleef.

    Einde van de dag mocht ik weer naar huis met verhoging van m’n medicijnen, en met de nadruk op als ik er weer last van kreeg 112 te bellen.
    De dienstdoende cardioloog gaf ook aan, dit gaat zo niet meer, overleg met je eigen cardioloog voor andere oplossingen.

    Andere oplossingen? Welke? Niet gevraagd.. Dus maar gaan googelen.
    Nu leef ik over een efo onderzoek? Is dit iets wat ik kan vragen aan de cardioloog of vraag ik dan iets heel stoms?
    Iemand verder nog ideeën?

    Ik ben erg geschrokken, en wil het niet weer meemaken..

    #91448 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Danielle,

    Allereerst, welkom op het forum.
    Ik vind je vraag absoluut niet raar maar ik denk dat er vóór een eventuele EFO eerst gedacht zou kunnen worden aan een 24-uurs ecg registratie d.m.v. een holteronderzoek. Nu is het belangrijk te achterhalen waar de ritmestoornis door veroorzaakt wordt en om wat voor ritmestoornis het gaat.
    Toevallig ben ik afgelopen maandag op de EEH terecht gekomen. Ik had al de hele dag een verhoogde hartslag, 100 in rust. Ik moet wel vermelden dat ik bekend ben met ritmestoornissen, heb al een heel traject afgelegd, waarvoor er een ICD (inwendige defibrillator) geïmplanteerd is. ’s Middags belde ik met cardiologie met de vraag of ik extra Tambocor mocht. Nee, ik moest naar de EHH komen. Ook daar was de hartslag te hoog, wel gelijkmatig. Ik moest van de cardioloog een paar keer kniebuigingen doen, ik was verbonden met de monitor, en binnen een paar seconden schoot mijn hartslag naar 160 bpm. Ik werd hierbij duizelig en kreeg een druk op de borst en pijn tussen de schouderbladen wat echter niet terug te zien was op het ecg. Omdat in mijn bloed een bepaalde waarde verhoogd was werden er longfoto’s gemaakt en kreeg ik een ct-scan van de longen. Volgende week krijg ik weer een holter, een ct-scan van het hart volgt.
    Zoals ik van de cardioloog begrepen heb ging het bij mij om een sinus tachycardie. De oorzaak hiervan zou kunnen liggen bij de sinusknoop.
    Kun je al op korte termijn terecht bij je cardioloog?

    Heel veel sterkte en als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91449 Reageer
    Danielle005
    Gast

    Hoi Annemarie!

    Dankje voor je antwoord.
    Een holter kastje heb ik vaker gehad, maar juist op die dagen zal
    je altijd zien heb ik weinig last.
    Ze hebben wel kunnen registreren dat hij te snel gaat en dat hij zo
    nu en dan overslaat..

    Officieel kan ik pas half augustus terecht met een week daarvoor weer een holter voor 24 uur, maar ik wil het ziekenhuis bellen of ik een extra snelle afspraak kan maken om dingen te bespreken.
    Jij ook veel sterkte!

    #91452 Reageer
    . . .
    Deelnemer

    .

    #91456 Reageer
    Danielle005
    Deelnemer

    Hoi pijltje180,

    Dankje voor je bericht!
    Heel veel succes morgen!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Hoge hartslag, overslagen
Je informatie: