default-header

hoge hartslag

Home Forums Ritmestoornissen hoge hartslag

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80056 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op dit forum en per toeval tegengekomen
    mijn zoon (13) zit op dit moment in een revalidatiecentrum voor zijn onstabiele astma
    nou is er daar geconstateerd dat zijn hartslag vaak veel te hoog is loopt op naar de 240,

    nu is er voor hem een holter onderzoek aangevraagt, heeft iemand hier ervaring mee
    en wat zijn de risico’s voor zo’n hoge hartslag met name tijdens inspanning

    vaak klaagt hij over hoofdpijn, drukkend gevoel op zijn borst en zijn halsslgader die hij zo voelt kloppen

    #89514 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Chantal,

    Welkom op dit forum. Een holteronderzoek is absoluut niet belastend. Het registreert gedurende 24 of 48 de hartslag. Gedurende dit onderzoek moet je een dagboekje bijhouden. De astma bij je zoon is dus niet onder controle. Ik ben zelf ook astmapatiënt en bij mij is de astma momenteel ook niet onder controle a.g.v. een virusinfectie waarvoor ik recent opgenomen ben geweest. Bepaalde luchtwegverwijderaars reageren bij mij sterk op mijn hartritme wat ik moet zien te voorkomen i.v.m. een hartspierziekte waarvoor een ICD is geïmplanteerd. Atrovent geeft bij mij de minste bijwerkingen terwijl mijn hart op Ventolin sterk reageert. Ritmestoornissen vanuit de boezems kunnen embolieën veroorzaken. Hiervoor moet men bloedverdunners slikken en worden er betablokkers voorgeschreven. Als betablokker heb ik lange tijd Sotalol geslikt maar dit medicijn verergerde mijn astma en heb nu een goed alternatief. Het is belangrijk te weten of het probleem bij je zoon veroorzaakt wordt door de boezems of de kamers van het hart. Bij mij is het een probleem van de rechterhartkamer.

    Ik denk dat het in het geval van je zoon erg belangrijk is dat de longarts nauw samenwerkt met de cardioloog.

    Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.

    Heel veel sterkte voor je zoon maar ook voor jou.

    Een warme hartegroet,
    Annemarie

    #89515 Reageer
    chantal1
    Deelnemer

    dank je wel, op een echo van zijn hart was niks te zien, de verpleging van het revalidatiecentrum gaat met hem naar de cardioloog.

    mijn zoon is 13 jaar en al 13 jaar is zijn astma niet onder controle
    zit hierdoor ook aan de onderhoudsprednison.
    ventolin gebruikt hij al niet meer als vervanger krijgt hij nu brycanil en symbicort

    maar alle luchtwegverwijderaars zorgen voor een hogere hartslag maar die mag met inspanning bij een kind niet hoger worden als 180

    bij de looptest van 6 min, stoppen ze na 2 min al omdat zijn hartslag dan al op de 240 zit,
    terwijl mijn zoon als hij niet benauwd is wel een sport beoefend, maar vanzelfsprekend heeft hij niet de normale conditie van een kind van zijn leeftijd.

    alles bij elkaar vinden wij dit best wel een enge gedachten zijn longen die niet zo goed functioneren en nu zijn hartslag die te hoog blijkt te zijn

    #89516 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    chantal, was wel ff schrikken natuurlijk dat je zoontje dit heeft. En ook dat het per toeval gevonden is.
    Ik zelf heb dus ook erg last van hartritmestoonissen, zeker bij verminderde weerstand. Nu begint voor mji het hooikoorts seizoen weer dus heb dus ook erg vaak last. Als ik geen betablockers zou slikken ga ik ook gewoon over de 240 slagen heen. Ook bij mij zijn ze er bij toeval achter gekomen. Achteraf heb ik het ook al vanaf jongs af aan.
    Zoals je ziet leef ik er al 41 jaar mee.
    Ik slik nu wel betablockers om de frequentie naar beneden te houden en kom nu niet hoger dan 200. Jonge mannen hoeven niet perdefinitie bloedverdunners te slikken bij boezemfibrileren.
    Dat er verder onderzocht moet worden om het te stoppen lijkt me duidelijk maar ze kunnen pas wat doen als ze de gegevens van het holteronderzoek hebben. Dan kunnen ze zien welke vorm van ritmestoornis hij heeft. Maar als ik het zo lees gaat hij er nog goed mee om dus verwacht geen problemen voorlopig. Maar goed ben geen dokter…….

    Groeten Tsjerk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: hoge hartslag
Je informatie: