default-header

Herkent iemand dit?

Home Forums Angina pectoris Herkent iemand dit?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #79670 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal;

    ik ben net 40 jaar en al 2 jaar had ik Angina pectoris klachten 🙁 Vvooral na inspanning druk onder mijn borstkast, kortademig, pijn op borst, linkerarm, en linker boven rug en soms kaken. Deze klachten zakten weg als ik even half uurtje ging liggen/slapen. Eenmaal bij cardialoog kreeg ik een EEG in rust, welke in orde bleek te zijn. Desbetreffende cardialoog vond dat voldoende onderzoek en huisarts wist geen raad meer met mij.
    3 weken terug, uit hopeloosheid naar Turkije afgereisd voor onderzoek. Ik kreeg alle nodige onderzoeken Effor test, echo en kastje voor 24uur, mijn zorgverzekeraar betaalde alles. Alles was ok, alleen van het kastje kon desbetreffende cardialoog klein aantal afwijkingen aflezen (cardialoog dacht zelf aan hartritme stoornis), en schreef mij bisoprolol 5mg voor (angina pectoris medicijn).
    Wat een wonder…. wat een wonder… de druk op mijn borst is bijna geheel weg…. de pijn helemaal weg en ik voel me steeds fitter…Ik kan de trappen weer op, kan weer gaan winkelen 😛
    Merk nu pas hoe erg ik heb geleden afgelopen tijd :S
    Mijn enige klacht restederend is zo af en toe dat mijn hart raar gaat kloppen, het lijkt of hij overslaat, maar dat neem ik op de koop.
    Mijn vraag is; herkend iemand dit??? Is hier een verklaring voor??? Ik bedoel; de reguliere onderzoeken laten niet zien dat ik een hartprobleem heb, maar de medicatie ervan helpt mij wel….
    alvast bedankt

    #88048 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Ik ben 28 en heb sinds 3 maanden last van av nodale re entry tachycardy maar buiten dat heb ik angina p klachten dit willen ze niet geloven door mijn leeftijd en leefstijl!!
    Ik heb onlangs metoprolol voorgeschreven gekregen maar daar voel ik me niet beter onder heel erg duizelig en moe!!!

    Overslagen heb ik ook veel ik voel ze ook met medicatie ik hoop dat je er wat aan hebt om te lezen dat het dus indd met medicatie overslagen geeft!!

    groetjes isabelle

    #88173 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik zou aandringen om een fietsergo..mijn hartfilmpjes waren tot voor kort ook altijd goed.
    Ik heb nu veel last van angina pectoris vanwege de vernuwing in de zijtak,ik zal daar mee moeten leren leven,suusy schrijft:
    [quote]Hallo allemaal;

    ik ben net 40 jaar en al 2 jaar had ik Angina pectoris klachten 🙁 Vvooral na inspanning druk onder mijn borstkast, kortademig, pijn op borst, linkerarm, en linker boven rug en soms kaken. Deze klachten zakten weg als ik even half uurtje ging liggen/slapen. Eenmaal bij cardialoog kreeg ik een EEG in rust, welke in orde bleek te zijn. Dvanmorgen alweer de nitrospray nodig gehad die meteen helptesbetreffende cardialoog vond dat voldoende onderzoek en huisarts wist geen raad meer met mij.
    3 weken terug, uit hopeloosheid naar Turkije afgereisd voor onderzoek. Ik kreeg alle nodige onderzoeken Effor test, echo en kastje voor 24uur, mijn zorgverzekeraar betaalde alles. Alles was ok, alleen van het kastje kon desbetreffende cardialoog klein aantal afwijkingen aflezen (cardialoog dacht zelf aan hartritme stoornis), en schreef mij bisoprolol 5mg voor (angina pectoris medicijn).
    Wat een wonder…. wat een wonder… de druk op mijn borst is bijna geheel weg…. de pijn helemaal weg en ik voel me steeds fitter…Ik kan de trappen weer op, kan weer gaan winkelen 😛
    Merk nu pas hoe erg ik heb geleden afgelopen tijd :S
    Mijn enige klacht restederend is zo af en toe dat mijn hart raar gaat kloppen, het lijkt of hij overslaat, maar dat neem ik op de koop.
    Mijn vraag is; herkend iemand dit??? Is hier een verklaring voor??? Ik bedoel; de reguliere onderzoeken laten niet zien dat ik een hartprobleem heb, maar de medicatie ervan helpt mij wel….
    alvast bedankt[/quote]

    #88175 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Suusy,
    zo’n 24 uurs ecg (holter) is en blijft natuurlijk een momentopname. Is het niet mogelijk om voor 48 uur een holter te krijgen? Het is wel een gunstig teken dat je goed op de medicatie reageert.
    Misschien zou je ‘ns voor jezelf op moeten schrijven wanneer en onder welke omstandigheden er sprake is van overslagen. Is het bijv gerelateerd aan (in)spanning?
    Hartegroet van Annemarie

    #88176 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Hoi hoi

    Nou ik heb onlangs een mri gehad en daar hebben ze niets afwijkends gezien!!
    Terwijl mijn fietstest toch echt slecht was ( hartslag van 180 bloeddruk 160 en na iedere gewonen slag en extra kamer systole dus een onregelmatig hartritme) wat pijn op mijn borst veroorzaakt !!
    Maar goed ze weten niet wat het is hoe het komt en of het nog weg gaat ( de arts zei letterlijk
    GA EENS OP YOGA

    mijn hart maakt af en toe nog een s een gewone slag maar het word overheerst door pvc en pac o en dan schiet hij ook soms nog eens in avnrt wat voelt als een hobbel in een achtbaan!

    Maar ik blijf positief en ga ervan uit dat het allemaal wel weer weg gaat of verminerd!! en een ablatie zit nog in de overweging
    groetjes

    #88992 Reageer
    bert57
    Deelnemer

    Hallo ik herken dit,ben tot 6 keer toe met pijn op de borst naar huis gestuurd de laatste keer was de boodschap hyperventilatie.
    4 fiets functie testen gehad niets aan de hand meneer en daar ging ik weer.
    vervolgens lag ik in het OLVG in Amsterdan werd gelijk gedotterd en kransslagader zat voor 80% dicht.een maand later lag ik er weer anders kransslagerader ook voor 80% dicht weer 2 stents.
    wil maar zeggen laat je nog eens goed nakijken en laat je catterieseren voor de zekerheid.

    #88997 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja ik herken dit ook. Ik had niet de specifieke ,,hart problemen” symtomen
    Diverse onderzoeken en steeds,,we kunnen niets vinden”. :angry:
    We hadden onze (jaarlijkse overwinterings) vlieg vakantie naar Portugal al in beeld en
    ik dacht ,pijn in m’n lijf in koud Nederland of in veel warmere Algarve wat is het verschil pijn hebt en wat je op dat moment aan het doen bent. Pijn als ik bijna niets deed en geen pijn bij b.v. traplopen.Daar word je niet wijzer van. Terug in het nog steeds koude holland, 🙁
    terug naar de huisarts. Ik had verwacht dat hij in het ziekenhuis een nieuwe afspraak
    bij de Cardioloog gemaakt had en dat ik bijna door kon lopen. Fout…. We kunnen niets
    vinden, Dus…. Als jullie niets kunnen vinden,moet je beter zoeken,of ik ga naar iemand
    anders die er wel verstand van heeft. Gelukkig voor mij is er iemand anders tussen uit gevallen,( overleden of zo,ik zal het nooit weten ) en kon ik twee dagen later als nog
    de wachtende file voorbij en ,,gecatheteriseerd”worden waar ik al vaker om gevraagd had.
    Tijdens deze ,,spectaculaire rond reis” door mijn lijf zag ik al gauw meerdere lange
    (aangeboren) vernauwingen en mijn reaktie was dan ook, ,,Dat wordt open maken”.
    Ho ho, we gaan niet op de stoel van de Cardioloog zitten. Ik zal m’n verhaal inkorten
    Vier dagen later lag ik onder ,,het mes” en alles is mede door mijn eigen(eigenwijsheid)
    en het vakmanschap van die ,,Kunstenaars” in de operatie kamer toch goed gekomen.
    Laat je niet afschepen.! Ik hoorde na de operatie,(niet voor mijn oren bestemd ) ’n paar dagen later en het was niet meer ,,Nodig” geweest. Te laat. ik had achteraf al twee niet
    onderkende infarkten gehad. Als het nodig is ,,Niet twijfelen, maar Open maken.
    Zonder Stress herstel een stuk sneller en beter. F.F.W. multigrif 😉 😉 😉

    #88999 Reageer
    suusy
    Deelnemer

    Hallo allemaal,
    Nu precies een jaar en maand geleden had ik bovenstaande “herkent iemand dit?” geschreven. Graag wil ik bedanken voor alle reacties. Ook wil ik vertellen hoe ver ik ben gekomen.
    De cardioloog hier in Nederland gaf me dus een rust ecg en dit vondt hij voldoende. Er was niets aan de hand met mij en weigerde verder onderzoek. Tijdens vakantie in Turkije kreeg ik wel de nodige onderzoeken en kreeg medicatie, wat me erg goed heeft geholpen. Eenmaal thuis ging ik terug naar de cardialoog alhier en vertelde hem dat de medicijn mij erg goed deed. Dat ik nu veel minder pijn en druk ervaar op mijn borst en zelfs weer kon fietsen. De medicijnen waren bijna op en vroeg hem wat nu? Eerst werd hij boos, hij snapte niet waarom ik was gekomen en zei nogmaals dat er niets aan de hand was met mij. Bij mijn huisarts vroeg ik om een second opinion verwijzing. Helaas ook deze cardioloog stuurde mij naar huis na een ecg in rust. Deze was prima in orde. Ook wilde hij geen medicijnen voorschrijven. Op een gegeven moment waren al mijn medicijnen op en daar zat ik dan thuis… net een oud wijf. Zolang ik niet te veel beweeg en vooral sochtends heb ik nergens last van maar zodra ik actief wordt begint het met een enorme druk onder mijn borstkast…. enfin alle klachten die ik al eerder heb beschreven. Uit wanhoop gaan we weer terug naar Turkije naar die cardioloog die wel verder wil onderzoeken, ik denk een angiogram…. waarmee ze kunnen zien of ik vernauwingen heb.
    Ik snap het gewoonweg niet. In een land als Nederland, hoe het zover is gekomen dat mensen in ziekenhuizen zo behandeld kunnen worden…dat je klachten hebt maar niet de juiste onderzoeken krijgt! :S

    #89284 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hallo het is zeker heel herkenbaar dit verhaal ik werd in 2007 tijdens het vissen in mijn vakantie niet goed aan de waterkant ben naar huis gegaan en s,avonds begon het weer dokter gebeldt en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht 1 nacht op de hartbewaking gelegen s,morgens een fietstest resultaat ik doodmoe en kapot cardioloog komt na 10 min u mag naar huis alles is goed afijn ik ben een jaar aan het lopen geweest naar mijn huisarts en diverse opname,s gehad voor 1 nacht na klachten van pijn op de borst ook alle onderzoeken gehad tot na veel zeuren ze toch een catheteresatie gingen doen ,kom
    op zeg ik kon nog geen 100 meter meer lopen en die dokters maar zeggen alles goed :S
    Afijn tijdens die catheterisatie zagen ze hier in het ziekenhuis 1 kleine vernauwing niets om je druk over te maken ja ja na veel woorden en conflicten met mijn cardioloog ik met de trein naar nijmegen voor een dotterbehandeling die wilden wel helpen nou daar lig je dan 3 uur op de behandelings tafel 3 stents gezet en kreeg de mededeling dat ik een week later terug moest komen zodat ze de andere vernauwingen konden gaan doen omdat ze nu teveel contrastvloeistof gebruikt hadden ik een dag later met de trein weer naar huis en 7 dagen later met de trein weer terug naar nijmegen op de tafel kreeg ik te horen dat ze hoopten de vernauwing open te krijgen anders werd het toch een operatie voor een paar bypassen!! gelukkig is het gelukt toen resultaat van 2 behandelingen 5 stents en 2 vernauwingen waar ze niets aan konden doen dit was in januarie 2008.

    nu in de nacht van 30 nov op 1 dec 2012 pijn op de borst ambulance gebeldt en gelijk was te zien op het hartfilmpje dat ik een infarct had in de voorwand van het hart direct met toeters en bellen naar arnhem gebracht en gedotterdt s,nachts 1 van de stents die in 2008 geplaatst is zat weer helemaal dicht konden ze gelukkig weer openkrijgen 3 dagen later weer via de pols ook in arnhem weer naar het hart(ging niet via de lies omdat ze die nacht een propje hadden gebruikt om de slagader af te sluiten) en een ader onderzoek/meting gedaan en kreeg op de tafel te horen dat de boel toch weer goed dicht zit en dat ze als advies naar mijn cardioloog in doetinchem een 4 voudige bypass operatie gingen geven,Dat komt je even rauw op je dak zo maar gelukkig ik ben er nog 2 dagen later met de ambulance weer naar doetinchem en wat schetst mijn verbazing na 2 dagen een fietstest en ja hoor alles goed u mag naar huis en op mijn vraag over de uitslag van arnhem meneer u bent gedotterd het is weer open verder doen we niks u kunt als het gaat weer gaan werken dit was 2 weken na het infarct dan denk je nee he daar gaan we weer niet dat ik nu zo graag die operatie wil maar ik rij wel voor mijn werk met een 40 tons vrachtwagen door europa heen en dan wetende wat je hebt en dan zegen ze vrolijk stress vermijden ja ja!!!!en trouw uw dagelijkse hoeveelheid medicijnen slikken.

    Daarom heel herkenbaar
    groetjes Marcel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Herkent iemand dit?
Je informatie: