default-header

Herkent iemand dit?

Home Forums Help?!? Herkent iemand dit?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #80459 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo alleimaal,

    Op 21 januari heb ik een hartoperatie gehad waarbij 2 hartkleppen zijn gerepareerd. Alles is goed gegaan en na 10 dagen mocht ik weer naar huis. Daarna bleek al gauw dat ik een fikse longontsteking had opgelopen, waarschijnlijk in het ziekenhuis, maar na een week antibiotica is dit nu ook over. Ik ben nu dus herstellende en vanaf 10 maart begin ik met hart-revalidatie.
    Nu heb ik de laatste paar dagen al een paar keer meegemaakt dat ik momenten heb waarbij dan ineens mijn hart vreselijk tekeer gaat, dus dan heb ik een hele hoge hartslag voel ik en heb ik ook een algehele gevoel van niet lekker zijn. Dan ben ik vreselijk moe en ook heb ik op dat moment dan nog eens echt pijn in mijn kaken…
    Ik weet, het klinkt alsof ik dan gelijk aan de bel moet trekken. Echter, ik ben alleen, mag geen autorijden dus zodra ik de huisarts bel, zal hij een ambulance sturen en lig ik vervolgens (denk ik) op de 1e harthulp uren lang voor onderzoeken om me vervolgens naar huis te sturen met de mededeling dat dit nu eenmaal “reacties” zijn van na zo’n grote operatie. Dus… Ineens bedacht ik me dat wellicht iemand hier dit herkent en mij dus gerust zou kunnen stellen?
    Alvast bedankt voor jullie evt. reacties!

    #92260 Reageer
    brandy
    Gast

    Sorry,ik kan je hiermee niet helpen,
    maar waarom bel je niet de ass. van de cardioloog,dan kan hij bepalen of je moet komen,hij kent je toch het beste,denk ik

    #92261 Reageer
    sandrar
    Gast

    Hallo
    Mij lijkt het ook het beste zo snel mogelijk het ziekenhuis te contacteren waar je geopereerd ben. Zij zullen je vraag waarschijnlijk snel kunnen beantwoorden of je langs laten komen. Ikzelf heb een hartklep die vervangen is en heb er (nog steeds) veel last van, maar veel hangt zelfs af van welke hartklep ze juist hersteld hebben.
    Best dus even bellen, dan ben je misschien snel gerustgesteld.
    Groetjes
    Sandra

    #92264 Reageer
    MoonSol
    Gast

    Dank jullie wel voor jullie reactie!!
    Ik heb nog nooit dezelfde arts assistent van de cardioloog gehad dus die ze kennen mij niet in het ziekenhuis 🙁 Uiteindelijk heb ik gisteren wel mijn huisarts gebeld en zij is gekomen. In eerste instantie was ik bang dat ik me te druk maakte en wilde niet voor niets naar de 1e harthulp of iets dergelijks. Toch vond mijn huisarts dat ik het na moest laten kijken in het zkh en heeft me doorgestuurd. Ik bleek dus gisteren een hartritmestoornis te hebben :ohmy: Dat was voor mij dus de 1e keer. Ik werd gisterenavond om 23.00 uur naar huis gestuurd met de mededeling vanmorgen vroeg te bellen (rond 07.15 uur) voor het afspreken van een cardioversie die dan vandaag moest plaats vinden.
    Vanmorgen dus rond die tijd gelijk gebeld en toen vroegen ze of ik er voor wilde zorgen dat ik er 08.30- 09.00 uur weer zou zijn. Ik had dus een half uur de tijd om te gaan douchen, aan te kleden, dieren te verzorgen etc. maar ik voelde me alsof ik een marathon had gelopen en was helemaal op.
    Aangekomen in het ziekenhuis kon ik gaan liggen aan de monitor etc. en toen vertelden ze heel simpel “nee mevrouw, we willen toch geen cardioversie doen maar een medicijn toedienen in een infuus en dan kan het ook opgelost zijn :huh: Toen ik vroeg waarom dat gisteren dan niet was gedaan in al die uren dat ik er had gelegen zeiden ze heel simpel: “geen flauw idee”!!
    Infuus werkte gelijk! Binnen 15 minuten was mijn hart weer in het goede ritme 🙂 maar pfffff, wat een vermoeiende business…
    Ik heb begrepen dat sommige mensen dit heel vaak of continue meemaken!? Vreselijk lijkt me dat!!
    Wat rot Sandra dat je nog zo veel last hebt na een vervangende hartklep. Je wenst toch dat daarna alles weer helemaal goed gaat… Heel veel sterkte voor jou, voor alle hartgenoten!!

    #92265 Reageer
    Roland
    Gast

    Goed dat je toch aktie hebt ondernomen en dat je hartritme d.m.v het infuus weer hersteld is.
    Hartritmestoornissen kosten inderdaad veel energie.

    Nu verder herstellen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92266 Reageer
    MoonSol
    Gast

    Dank je wel!!

    #92267 Reageer
    brandy
    Gast

    Moonsol,
    je kent de ass.cardioloog niet schrijf je,maakt eigenlijk niet uit,zij is degene die contact kan leggen met je cardioloog
    je moest eens weten hoevaak ik naar het ziekenhuis ben gegaan,en dan op het laatst dacht,hetzal wel weer over zijn,maar niet dus
    Ik voel op een gegen moment de ritmestoornis niet meer
    medicijnen toe dienen per infuus is makkelijker een cardioversie moet gepland worden ivm apparatuur en toedienen narcose, en je moet nuchter zijn
    idd heel vermoeiend dus even rustig aandoen
    groetjes
    ps boezemfibr moet in principe altijd behandeld worden,dus gewoon aan de bel trekken he?
    ik mocht op een gegeven moment gebruik maken van een taxi van zorgverzekeraar

    #92268 Reageer
    MoonSol
    Gast

    Dank je wel Brandy voor je reactie!!
    Het verbaasd me dat je de ritmestoornis op een gegeven moment niet meer voelt dan… Je bent dan toch helemaal doodop, snelle hartslag etc.? Voel jij je niet helemaal beroerd dan??
    Ik was helemaal niet op de hoogte van de zoveel verschillende mogelijke complicaties of wat het dan ook zijn, na zo’n hartoperatie… Fijn om hier dan ervaringen etc van anderen te lezen!

    #92269 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi MoonSol,

    Het lukt soms om een ritmestoornis op te heffen door een vuist te maken en dan heel hard te blazen op de zijkant (duim/wijsvinger). Deze tip heb ik ooit van een cardioloog gekregen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92272 Reageer
    brandy
    Gast

    Boezemfibr. is onregelmatig en heel snel
    Boezemflutter heel snel,heel regelmatig,bij boezemfibr. heb ik dan het meeste last,op den duur idd heel moe,lage bloeddruk, heel akelig,duizelig enz
    heb vaak een combinatie gehad van beide ritmestoornissen,en soms toch het idee dat het over was,vreemd idd

    #92274 Reageer
    MoonSol
    Gast

    Super tip!! Dank je wel Annemarie. Ik hoop (en ga er vanuit) dat het mij niet meer overkomt maar “just in case”…. Zal het zeker onthouden!!

    #92275 Reageer
    MoonSol
    Gast

    En jij ook weer bedankt Brandy!! Weer wat geleerd hahaha, het verschil tussen boezemfibr. en flutter… Mijn huisarts mompelde al iets over flutter en ik dacht, waar heeft zij het nu weer over 🙂

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Herkent iemand dit?
Je informatie: