default-header

Heel veel pijn tijdens hartkatheterisatie!

Home Forums Informatie, advies en klachten Heel veel pijn tijdens hartkatheterisatie!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80755 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb afgelopen 7 december 2018 opnieuw een hartkatheterisatie gehad na aanhoudende klachten, na uitgebreid onderzoek waarbij afwijking werd geconstateerd. Ik had al drie keer eerder een hartkatheterisatie gehad maar nog nooit zoveel pijn gehad als bij deze? In de operatie kamer werd mij mede gedeeld dat een jonge chirurg de ingreep zou doen onder toezicht van een ervaren chirurg. Dat vond ik geen probleem omdat iedereen het immers een keer moet leren! Meteen bij het insnijden van de pols kreeg ik vreselijke snijdend/ drukkende pijn in de pols. Ik vertelde de chirurg dit maar hij verklaarde dat een beetje pijn erbij zou horen, ik vertelde hem dat eerdere keren toch niet zo pijnlijk waren? Ook toen ze de slagader ingingen in de pols ervoer ik vreselijke pijn, maar nogmaals kreeg ik van de hoofd chirurg dat een beetje pijn erbij hoorde? Op een gegeven moment kwam de chirurg in opleiding bij/ op het hart, ik kreeg het opeens vreselijk benauwd en pijn in mijn linker hals, aansluitend vreselijk stekende pijn in mijn hoofd en even later diezelfde pijn in mijn rechter hals? Ik vertelde de chirurg dit, maar die vertelde mij dat ik niet alles hoefde te vertellen? Ik vind/ vond het wel belangrijk! Op dat moment zij de hoofdchirurg tegen de chirurg in opleiding dat hij de ingreep verder wel zou overnemen en afmaken. Er werd een kleine vernauwing geconstateerd die volgens hem minimaal verantwoordelijk zou kunnen zijn voor mijn aanhoudende hartklachten, maar volgens mij heeft die jonge chirurg iets los gestoten op het moment dat ie in de aderen op het hart kwam en ik daarom zo'n vreselijke pijnen had in nek en hoofd. Dit vond/ vind ik niet vreemd want in de brochure stond dat dit kon gebeuren en ik had/ heb daar ook geen probleem mee. Een drietal dagen later kreeg ik vreselijke benauwdheid en pijn op borst, kaak, arm klachten en pijn in de linker long/ linker zij, borst  bovenarm en links achter op de rug. Drie keer sprayen op de tong werkte niet, ik werd door de huisarts met spoed terug naar het ziekenhuis verwezen. Na medicatie via infuus gingen de klachten langzaam weg. Ik sprak over het hele gebeuren mijn eigen cardioloog aan, maar die kon hier niets mee want er stond niets van in de rapportage operatie. Dus ik sprak de chirurg aan, maar die herinnerde zich schijnbaar niets meer en had over het hele gebeuren ook niets vermeld in zijn rapportage? Ik denk dat er een stukje is losgeschoten tijdens het in de hartader gaan, maar de chirurg ontkent! Wat zou er gebeurd kunnen zijn? weet iemand hier een antwoord op? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen of hetzelfde heeft meegemaakt? Alvast vriendelijk bedankt!

     

     

    #93823 Reageer
    Kelly Kathleen
    Deelnemer

    Helaas maar gelukkig voor mij heb ik geen ervaring met zo'n soort ervaring. Bij mij ging het altijd normaal. Heel veel sterkte.

     

    Met vriendelijke groet,

     

    Suzan

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Heel veel pijn tijdens hartkatheterisatie!
Je informatie: