default-header

Hartstichting steunt vooral ex-directie

Home Forums Algemeen Hartstichting steunt vooral ex-directie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79103 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Van Geenstijl.nl: 2 dec 2009:

    “Hartstichting steunt vooral ex-directie

    Mocht er straks een verkleumde collectant van de Hartstichting aan uw deur staan te bedelen voor wat kleingeld, bedenk u nog even drie keer. Dikke kans dat u meedokt aan het riante levensonderhoud van een met hommeles vertrokken ex-directeur. Zo blijkt de Hartstichting het voormalig medisch genie Volkert Manger Cats tot zijn pensioen volledig te hebben doorbetaald, terwijl hij er niet werkte uiteraard. Daarbovenop toucheerde de cardioloog een ‘immateriële schadevergoeding’ van 50 duizend euro. ”

    Lees verder op:
    http://www.geenstijl.nl/

    of (later) in het archief:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/12/hartstichting.html

    #84858 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ondanks dat het weer even erg druk is, kan ik het niet laten om hier even op te reageren, gezien er altijd nog grote naamsverwarring bestaat.

    Gister heb ik namelijk ook weer een aantal boze telefoontjes gehad en mensen die hun donatie opzeggen. Maar wij zijn niet de Hartstichting, wij zijn Stichting Hartpatiënten Nederland. Wij zijn op geen enkele manier aan elkaar verbonden.

    Wij zijn een patiëntenbelangenorganisatie.
    Wij collecteren sowieso niet.
    Wij accepteren geen steun vanuit de farmaceutische industrie
    Hier wordt niemand riant beloond.
    eventjes kort gesteld…

    Wel erg typisch dat dit jaren later weer boven komt drijven.

    #84861 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Job,

    Goed dat je toch even reageert dan…. ik ga er altijd (te optimistisch?) van uit dat mensen goed lezen.

    Ik weet dat de Hartstichting NIET de Stichting Hartpatienten Nederland is, maar blijkbaar anderen niet??
    De Hartstichting is de stichting met financiele banden met de Farmaboeren, en dat is de Hartstichting die van mij al vele jaren geen donatie meer krijgt, al blijven ze er nog steeds om vragen.

    Dus dan nogmaals: de Hartstichting heeft niets te maken met de Stichting Hartpatienten Nederland en Hartgenoten.nl

    Hoezo is het erg typisch dat dit boven komt drijven? (snap niet wat je bedoelt: ik wist dit niet, over die ex-directie …. ).

    Groetjes,
    Lisa

    PS ik bedenk nu dat veel mensen het nieuws natuurlijk niet hier maar vooral in de gevestigde media gelezen hebben. (hier hebben maar een paar mensen het gelezen aan de hits te zien).

    #84862 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Lisa,

    Het is ook wel begrijpelijk dat het verwarrend is voor mensen. De namen en onderwerpen lijken erg veel op elkaar…

    Maar het is typisch dat het nu pas jaren later weer naar boven komt. In 2004 is dhr. Manger Cats gedwongen ontslagen. Omdat hij geen salarisverlaging accepteerde hebben ze hem ontslagen. de gronden waren onterecht en daarom moest de Hartstichting doorbetalen tot aan zijn pensioen. Niet geheel onbegrijpelijk dat hij het gevecht hierop is aangegaan. Afspraak is afspraak, ze hadden met hem afgesproken wat hij zou verdienen.
    Natuurlijk is het voor topbestuurders van goededoelen niet de bedoeling dat zij dergelijke vergoedingen krijgen. Het is immers een goed doel……..

    Wij hebben tot op heden hier nog niet echt aandacht aan geschonken, maar de telefoontjes en mailtjes worden er niet vriendelijker op..
    Wij zullen straks ook nog wel even een klein stukje publiceren.

    Groetjes Job

    #84866 Reageer
    kneusje
    Gast

    :S schokkend de de hartstichting zoveel heeft betaald/heeft moeten betalen….
    Van die graaicultuur ten koste van patiënten krijg ik nu juist hartklachten! :blink:

    Blij dat de stichting hartpatiënten nederland zich hier NIET mee inlaadt.

    Nog een tip voor meer donateurs Job; als je het lidmaatschap hebt betaald betalen de meeste zorgverzekeraars dit weer terug omdat sommige lidmaatschappen voor patiëntenverenigingen (waaronder dus deze) volledig vergoed.
    Mijn man zit binnenkort zonder baan thuis maar door deze oplossing kan het hele gezin (4 personen) ondanks dat lid worden terwijl het ons eigenlijk dan niets kost……
    Misschien een idee om deze mogelijkheid op de site te vermelden…..tenslotte hebben we allemaal een kleinere beurs tegenwoordig.

    Groetjes, Eugenie :laugh:

    #93261 Reageer
    Sepastop
    Gast

    Was even benieuwd of dit nog klopt. Vergoeden zorgverzekeraars de lidmaatschap van patienten verenigingen nog steeds? Zou wel nobel zijn maar kan me voorstellen dat dit soort kosten als eerste geschrapt worden.

    Wat betreft een lidmaatschap van de Hartstichting. Het moeilijk is dat je eigenlijk geen alternatief hebt. Hoe de organisatie bestiert wordt is niet onderhevig aan democratische invloeden. Daarom denk ik dat er niet zo snel iets verandert.
    Misschien wel als reputatieschade is opgelopen dat vergoedingen dan veranderen binnen die club.
    Mijn advies zou zijn om toch geen geld meer te geven aan [url=https://www.sepastop.eu/nl-nl/goede-doelen/hartstichting/]de hartstichting[/url] en een alternatief te zoeken.

    #93262 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Moet je eens googlen wat al die directeuren van al die goede doelen zelf opstrijken en niet te vergeten hun personeel.
    Ik heb dat eens een keer bekeken en was er toen wel klaar mee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Hartstichting steunt vooral ex-directie
Je informatie: