default-header

hartritmestoornissen

Home Forums Ritmestoornissen hartritmestoornissen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79432 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik las dat bloedverdunners goed waren voor ritmestoornissen,maar wat als je die niet mag hebben omdat je het bloed al te dun hebt en niet mag slikken.
    gr maxiem

    #86306 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ik gebruik ook dagelijks bloedverdunners, maar deze zijn bij mij niet bedoeld om hartritmestoornissen te voorkomen. Daarvoor slik ik weer andere medicijnen (betablokkers, Ace-remmers) De bloedverdunners zijn puur bedoeld om bloedpropjes en klonteren tegen te gaan.

    #86309 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Met de opmerking, “omdat je bloed al te dun is” neem ik aan dat je bloed al niet snel stolt.
    Dan heb je volgens mij ook geen bloedverdunners nodig.
    Bloedverdunners zorgen ervoor dat, zoals Wandeltheo al zegt, er geen bloedpropjes kunnen ontstaan.
    Maar als jouw bloed al “te dun is” dan kunnen er ook geen bloedpropjes ontstaan.

    #86310 Reageer
    maxiem
    Deelnemer

    hallo zonzoekster
    bedankt voor de reactie
    ik heb de ziekte easy brusing dus dat betekend dun bloed.
    heb wel de hartritmestoornissen,op zicht gunsig dat ik niet makkelijk bloedpropjes kan krijgen maar wel lastig.
    mag dus absoluut geen betablokkers hebben en geen ontstekingremmende medicatie.
    het is een onbekend iets en gaat over van moeder op dochter,helaas kan ik het niet achterhalen.
    cardioloog kan hier niks aan doen verder,,alleen met operaties moet er een hartfilmje gemaakt worden om te kijken of alles goed is..
    heb hier ook weinig informatie over en internet staat ook weinig.
    ik heb storingen in de geleidingen van de rechterbundeltakblok..iets wat veel voorkomt maar krijg hier niet genoeg informatie over.
    niks aan de hand werd mij verteld..
    vind het wel prettig dat ik hier met lotgenoten over kan praten maar hoor er weinig over.
    m.v.g. maxiem

    #86312 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Bij mijn eerste ritmestoornissen kreeg ik ook antwoorden als:
    “nog niet erg genoeg”, “zul je nog wel vaker krijgen” en ” kun je wel ouder mee worden”

    daar kun je zelf dus niks mee en gaf een erg onbevredigend gevoel, maar ja wat moet je anders? Niks dus; gewoon wachten tot de volgende stoornis zich aandient, dan even naar de Eerste Hulp, hartfilmpje maken en afhankelijk v/d uitkomst hiervan: opname of gewoon weer naar huis.
    Bezit je ziel in lijdzaamheid; tanden op elkaar en blijf koelbloedig !
    Veel sterkte en….succes.

    #86314 Reageer
    maxiem
    Deelnemer

    we kregen allemaal een mail in onze box dat bloedverdunners zou helpen tegen hartritmestoornissen…zou wel met lotgenoten willen praten die ook storingen hebben in de geleidingen van de rechterbundeltakblok..wie heeft dit ook en wat zijn jullie ervaringen en wat word er aan gedaan???

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: hartritmestoornissen
Je informatie: