- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door johnny37.
- AuteurBerichten
- Bert WulmsDeelnemer
Goede middag,
Ik heb al heel lang last van hartrimestoornissen. In het begin werd daar geen oorzaak voor gevonden. Ik gebruik 3 x daags 40 mg Inderal. Echter steeds vaker komen hier toch aanvallen doorheen. Ik moet dan naar de E.H.B.O en aan de monitor krijg ik dan via infuus middelen toegediend, die de ritmestoornissen doen stoppen.
Dit heeft veel impact op mijn leven. Negen jaar geleden kwam ik bij een ritmoloog terecht en hij ontdekte een orthodrome cirkeltachycardie bij een links gelegen extra verbinding. Mij werd ablatie voorgesteld. Omdat ik er toen nog niet zoveel last van had, besloot ik het nog niet te doen. Echter nu de aanvallen vaker komen, met hartslagen van 216 p.m. uren lang begin ik er toch eens over te denken, om het wel te laten doen. Toen ik in mei op controle was bij de cardioloog, vroeg ik hem: wat ik heb is toch geen w.p.w (Wollf-Parkinson-White) syndroom? Jawel zei hij, dat is het wel. Een andere cadioloog spreekt alleen van een extra verbinding. Er zijn in de loop der jaren al zo veel E.C.G ‘ s
gemaakt, dan hadden ze dit toch al veel eerder moeten ontdekken. Want bij het w.p.w. syndroom zie je op het E.C.G. altijd een Delta golf, die kenmerkend is voor w.p.w.
Wie kan mij vertellen of een extra verbinding, ook het wpw syndroom is.Alvast hartelijk dank, voor eventuele reacties.
Lisa
- AuteurBerichten