- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 1 maand geleden door Carotee.
- AuteurBerichten
- Bert WulmsDeelnemer
Hallo iedereen
ik ben nieuw hier, dus sta me toe even mijn situatie te schetsen.
5 maanden geleden ben ik bevallen van een zoontje.
Vlak daarna last gekregen van chronische hyperventilatie en angstaanvallen, die cardiofobie (angst voor ziekte aan het hart) hebben veroorzaakt.
Van toen af heb ik dus hartoverslagen gekregen. In het begin 1x om de zoveel weken, nu dagelijks een aantal keer en ook een aantal overslagen achter mekaar.
Ben door de hele molen gehaald, zelfs gisteren het onderzoek via de lies naar het hart. Er is helemaal niets levensbedreigends gevonden. In mijn verwijsbrief staat: patiënt kan gerustgesteld worden.
Makkelijk gezegd he.
Ik wil gerust zijn ja, maar liefst van al verlost van die vervelende haperingen!!!!
Eender wie ook maar eender welke tips heeft, of ondervindt wat bij hem de overslagen uitlokt, schrijf mij.
Ik ben bereid tot bijna alles!!!!
Zou zorgeloos willen genieten van mijn baby, wat tot nu toe niet kan, omdat mijn gedachten altijd overmeesterd worden door die overslagen.Hopelijk krijg ik snel wat nieuws….
Groetjes
HartgenotenGastHallo Saar,
Een hartoverslag hoeft inderdaad niet altijd ernstig te zijn. Bepaalde voedingsmiddelen, roken, geneesmiddelen, stress en en vermoeidheid kunnen ook de oorzaak zijn.
Behandeling is dan niet direct noodzakelijk, maar zijn de klachten die je krijgt wel erg hinderlijk dan kan een behandeling toch nodig zijn.
Krijg je n.l. pijn op de borst of word je duizelig of misselijk, bleek, transpireren of kortademig dan moet je wel contact opnemen met je arts.
Anneliese Wijers-Barten
St. Hartpatiënten Nederland
- AuteurBerichten