2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bert Wulms
    Deelnemer

Hallo iedereen

ik ben nieuw hier, dus sta me toe even mijn situatie te schetsen.
    5 maanden geleden ben ik bevallen van een zoontje.
    Vlak daarna last gekregen van chronische hyperventilatie en angstaanvallen, die cardiofobie (angst voor ziekte aan het hart) hebben veroorzaakt.
    Van toen af heb ik dus hartoverslagen gekregen. In het begin 1x om de zoveel weken, nu dagelijks een aantal keer en ook een aantal overslagen achter mekaar.
    Ben door de hele molen gehaald, zelfs gisteren het onderzoek via de lies naar het hart. Er is helemaal niets levensbedreigends gevonden. In mijn verwijsbrief staat: patiënt kan gerustgesteld worden.
    Makkelijk gezegd he.
    Ik wil gerust zijn ja, maar liefst van al verlost van die vervelende haperingen!!!!
    Eender wie ook maar eender welke tips heeft, of ondervindt wat bij hem de overslagen uitlokt, schrijf mij.
    Ik ben bereid tot bijna alles!!!!
    Zou zorgeloos willen genieten van mijn baby, wat tot nu toe niet kan, omdat mijn gedachten altijd overmeesterd worden door die overslagen.

Hopelijk krijg ik snel wat nieuws….

Groetjes

#145712 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

Hallo Saar,

Een hartoverslag hoeft inderdaad niet altijd ernstig te zijn. Bepaalde voedingsmiddelen, roken, geneesmiddelen, stress en en vermoeidheid kunnen ook de oorzaak zijn.

Behandeling is dan niet direct noodzakelijk, maar zijn de klachten die je krijgt wel erg hinderlijk dan kan een behandeling toch nodig zijn.

Krijg je n.l. pijn op de borst of word je duizelig of misselijk, bleek, transpireren of kortademig dan moet je wel contact opnemen met je arts.

Anneliese Wijers-Barten

St. Hartpatiënten Nederland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: hartoverslagen
Je informatie:

hartoverslagen - Hartpatiënten Nederland
vrijdag 4 september 2009
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Yvonne
Marly
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.