default-header

Hartkatherisatie!!!!

Home Forums Diagnostische onderzoeken Hartkatherisatie!!!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79565 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenootjes,

    Ik krijg volgende week een MRI scan en een hartkatherisatie en ben ontzettend bang voor deze onderzoeken…
    Ik lees wat er kan gebeuren tijdens zo’n onderzoek en dan wil ik het liefst alles afzeggen, maar weet ook dat dit erg belangrijk is voor mijn verdere behandeling(openhartoperatie).. 🙁
    Deze onderzoeken worden gedaan om te kijken of er in een groot gedeelte van het hart dat is afgestorven nog genoeg doorbloeding is…ik hoop dat iemand mij hier wat kan vertellen over hoe men deze onderzoeken heeft beleefd..

    Groetjes sas.

    #86903 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    Hoi Hoi
    Ik heb ook een hartkatherisatie gehad in capelle en ik moet je eerlijk bekennen ik heb nergens geen last van gehad.
    Ja de verdovingsprik is het enige wat pijnlijk was maar verder totaal niet.
    Bij mij is het via de liesgedaan maar het schijnt ook via de pols te kunnen.
    En je kunt beter niet teveel lezen over deze ingreep want dat kan inderdaad angstig overkomen het is net een bijsluiter van medicijnen als je die goed doorneemt schrik je ook van alle bijwerkingen die kunnen optreden.
    Probeer het maar gewoon over je heen te laten komen is denk ik het beste..
    En je kunt af en toe voelen dat ze bij je hart bezig zijn maar dat is absoluut niet pijnlijk.
    Het geen waar id de meeste moeite mee had was dat ik na de ingreep 6 uur plat moest blijven liggen met een zware zandzak op de lies dat is om het vat goed te laten dichten maar das ook weer bij iedereen anders bij mijn man was het maar 1 uurtje die kreeg er een plug in.
    Ja en het kan daar behoorlijk blauw worden maar ook dat gaat over.
    Nou succes volgende week hoor graag hoe je het ervaren hebt
    groetjes

    #86904 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hoi Sassy,

    Ik kan me volledig bij voorgaande schrijfster aansluiten. Beide onderzoeken zijn echt niet heel erg pijnlijk, super eng of wat dan ook. Bij de MRI is het hooguit vervelend dat dat apparaat zo’n kloppende herrie maakt en dat je lang moet stil liggen, bij de katheterisatie is ook het stilliggen het lastigst en soms kan de verdoving even vervelend zijn. Maar ik heb het al 3x meegemaakt, en eerlijk gezegd nooit pijn gehad. Het is hoogstens een raar gevoel als ze in je hart aan het prutsen zijn en het slaat soms over. Het is meer het idee dat ze met je hart bezig zijn wat het zo spannend en beladen maakt, ik hoop dat ook jij na afloop kunt zeggen dat het je reuze meegevallen is.

    Groetjes, en sterkte! Elsje.

    #86905 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo Evelijne en Elsje,

    Ondanks dat ik bang en nerveus ben voor deze onderzoeken ben ik erg blij met jullie reactie’s..
    Ik voel me toch wel gerustgestelt door jullie ervaringen en hoop dat het bij mij ook zo mee zal vallen.
    Ik zal volgende week zeker even laten weten hoe het is gegaan..

    Groetjes sas..

    #86923 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo Evelijne en Elsje,

    Ik ben weer thuis en heb al mijn onderzoeken achter de rug..
    De catherisatie ging op zich erg goed en vond vooral de verdovingsspuit erg pijnlijk, maar moet ook zeggen dat ik erg gespannen was..achteraf is het mij erg meegevallen en moet nu nog een paar daagjes rustig aandoen!

    Groetjes sas.. 🙂

    #86924 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    hoi hoi
    ik ben blij dat het jou ook is meegevallen.
    Ook ik had de meeste pijn van de verdoving zoals ik eerder al schreef.
    Ik hoop dat ze nu uit kunnen vinden hoe of wat
    groetjes

    #86928 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,

    Vorige maand ook een hartkatheterisatie gehad (de eerste was in 1998).

    Ik heb aan ’t begin van de katheterisatie aangegeven, dat de vorige verdovingen (katheterisatie + 2× dotteren) erg pijnlijk waren. Daar heeft de vaatchirurg in Enschede rekening mee gehouden. De verdoving was niet pijnlijk, eigenlijk nauwelijks voelbaar.

    Zoals ’t verschil van verdoving van tanden/kiezen vroeger en de verdoving, die men tegenwoordig toedient.

    Ik wens je sterkte toe!

    Hermann.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Hartkatherisatie!!!!
Je informatie: