default-header

Hallo! Loop recorder en nu?

Home Forums De jongere hartpatiënt Hallo! Loop recorder en nu?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #80296 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier ben eind november opgenomen geweest omdat ik voor die tijd 4 x in 2 maanden ben weg gevallen (flauw gevallen) zonder dat ik dat voelde aankomen.
    Dus november in t ziekenhuis terecht gekomen na aantal onderzoeken die ik daarvoor gehad heb lees: holteronderzoek fietstest tig hartfilmpjes.
    Nu is in november een Reveal XT recorder geïmplanteerd maar nu is daarbij een rijontzegging gekomen en nu vroeg ik mij af of meerdere mensen hierbij een rijontzegging gehad hebben of dat ik de enigste ben kan namelijk erover niks op internet vinden en er is mij belooft zodra ik weg gevallen was en er geen ritme stoornis te zien was ik weer op de scooter mocht stappen en gewoon mn eigen leven weer mocht leven dat is wel zo fijn van iemand van 20 die gewoon niet afhankelijk wil zijn van iedereen.
    Nu ben ik afgelopen februari weggevallen en is het opgenomen en geen ritme stoornis uit gekomen dus nu dacht ik nou dat is fijn dus ik mag weer scooter rijden! Nou dus niet!
    Zaterdag een brief op de deurmat gekregen van de cardioloog met het verhaal dat mijn rijontzegging niet opgeheven was maar ik ook tot nu toe geen ritme stoornis had jaaa logisch dacht ik waarom dan nu nog een rijontzegging….???
    Dus conclusie is dat ik geen ritme stoornis heb of nouja is niet te zien tot nu toe en toch een rijontzegging…. ik snap het in ieder geval niet meer en wil gewoon mijn eigen leven weer op de rit krijgen dus gewoon op de scooter stappen en naar mn werk kunnen gaan.
    Ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden!

    Groeten Anne

    #91064 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Het gebeurd dus nog steeds.
    Wat als je wegvalt terwijl je op de scooter onderweg bent?
    Dan breng je anderen en jezelf in gevaar.
    Het is logisch zolang jij nog elk moment kan wegvallen zul je geen groen licht krijgen.

    #91065 Reageer
    Anne1993
    Deelnemer

    Ja dat snap ik.
    Maar tot nu toe is er geen reden tot t wegvallen in ieder geval geen stoornis of iets degelijks dus waarom dan een rijontzegging?

    #91066 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Dat schrijf ik toch net.
    Als je jezelf in gevaar wil brengen ok maar bedenk eens wat er allemaal anderen kan overkomen door jouw toedoen.
    Zolang het probleem niet gevonden en is opgelost leggen ze jouw een rijontzegging op.

    #91067 Reageer
    Anne1993
    Deelnemer

    Ja misschien denk ik dan te makkelijk…?
    Maar als iemand van mijn familie of wie dan ook een wegval of ongeluk krijgt wordt hun toch ook geen rijontzegging opgelegd?
    Terwijl er dan al ergere dingen had kunnen gebeuren?
    Zolang ik dus niet die reveal had gekregen was er ook niks aan de hand geweest.

    #91068 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Dat is wel heeeeel simpel gedacht ja

    #91069 Reageer

    Hoi Anne,

    Hoe is die rijontzegging gekomen? Heb je dat aangegeven bij het CBR? Met een eigen verklaring? Op de site van de stichting ICD dragers staat veel over rijbewijzen en hartkwalen. http://www.stin.nl. Ik heb zelf geen ICD of ander geïmplanteerd device, maar wel ritmestoornissen gehad. Maar wel van een soort die het CBR niet zo erg vind. Ze hebben mijn rijbewijs gewoon verlengd.

    Succes!

    Ditendat

    #91070 Reageer
    Anne1993
    Deelnemer

    Heb geen idee of t is aangegeven bij t cbr kan je dat ergens nagaan??

    #91071 Reageer

    Ja, dat kan je doen. Door de geldigheid van je rijbewijs te controleren. Zou ik geen slapende honden wakker maken. En dit gewoon doen bij het gemeentehuis ofzo. Als er geen melding door de cardioloog bij het CBR is gedaan heb je formeel geen rijontzegging. Dat kan het ziekenhuis wel vinden, maar als het niet is doorgegeven aan het CBR dan is er niets aan de hand. Ga gewoon naar het gemeentehuis en vraag of je rijbewijs geldig is. Verder niets zeggen. Dat is mijn advies. Een cardioloog mag niet zomaar beslissen dat je rijbewijs niet geldig is.

    Succes!

    #91072 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Kan allemaal wel zijn , maar is het verstandig rijontzegging te negeren of het nou officieel is of niet.
    Ik heb al eerder gezegd stel je voor het gebeurd tijdens het rijden en dan?

    #91074 Reageer
    Anne1993
    Deelnemer

    Het is maar net hoe je situatie is vind ik als jij nou van je vervoer afhankelijk ben!
    Ik heb bv een paard waar ik elke dag heen moet om haar te verzorgen en er is niemand die met me mee kan dus ja ik ben afhankelijk van mijn vervoer!
    En ja het is misschien onveilig maar er zijn heus wel meer hondjes die fikkie heten en hier niks mee doen en dus ook weg vallen!
    Er worden mij gouden bergen belooft door de doktoren hier en kom toch elke keer weer terug met een hand vol modder! dus zo schiet t ook niet echt op!

    #91075 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Ach je moest eens weten wat voor dronkenlappen er rondrijden in het weekend. Maar ook doordeweeks. Veel mensen voelen zelf wel aan wanneer ze kunnen rijden of niet. En ik ken jou wel, een sjagerijnige oude man met een vet hart. Laat ons jonge hartpatiënten met rust aangezien je adviezen niets waard zijn.

    Reageer niet op onderwerpen van jonge mensen. Please?

    Dit bericht is voor Jacob.

    Nog een fijne avond!

    Ditendat

    #91076 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    What the fuck wil jij nou weer
    pilletje vergeten,


    @anne
    doe er mee wat je wilt je kwam hier toch maar voor één antwoord ofwel gewoon blijven rijden.

    #91077 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Even iets rechtzetten: een cardioloog geeft echt niet aan het CBR door dat een patiënt een ICD geïmplanteerd heeft gekregen. Als ICD drager mag je de eerste 2 maanden niet achter het stuur kruipen, dit is volgens de wet geregeld. Na deze periode geeft je cardioloog na controle groenlicht middels een schriftelijke verklaring die naar het CBR opgestuurd wordt. Op je nieuwe rijbewijs komt code 100 te staan. Als je in de eerste 2 maanden toch autorijdt dan ben je in overtreding én onverzekerd.

    #91078 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Het gaat hier ook niet zozeer om het wettelijk aspect, maar de kans van flauwvallen tijdens het rijden en dus het “verbod resp. advies” van de cardioloog niet te rijden.
    Dan ga je als forumlid niet zeggen je mag wel rijden hoor is helemaal ok.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Hallo! Loop recorder en nu?
Je informatie: