default-header

Hallo

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80167 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste allemaal,

    Ik ben geboren met een aangeboren hartafwijking.(Tetralogie van Fallot) Als baby heb ik 2 operaties ondergaan en mijn 3de op mijn 14de. Bij de 2 laatste operaties is mijn hartklep vervangen en nu heb ik (inmiddels ben ik 25) een week geleden van mijn cardioloog te horen gekregen dat ik in de toekomst weer onder het mes zal moeten om nog een keer mijn hartklep te laten vervangen.

    Omdat ik graag mijn ervaringen wil delen, opzoek ben naar lotgenoten, maar ook graag wil weten hoe het leven is voor anderen met een hartaandoening ben ik op dit forum beland geraakt.

    Als je iets wilt weten, mag je dat vragen.

    #90606 Reageer
    irmche
    Deelnemer

    Heej
    Ik zag je berichtje. Wat is tetralogie van Fallot?
    Ik heb zelf een lekkende mitalisklep, en uitzonderlijke ritemstoornissen, heb na een hartstilstand j 2008 een Icd gekregen en zit sindsdien eigenlijk thuis.

    hoega jij door je leven heen? Beperkt jouw aandoening je ook of valt dat wel mee?

    groetjes!

    #90608 Reageer
    RolandaD
    Deelnemer

    Hallo Irmche,

    Het lukt me niet om je precies uit te leggen wat nou eigen Tetralogie van Fallot is. Wel kan ik je vertellen dat mijn rechterkamer en rechterboezem 1 geheel waren bij mijn geboorte, en dat ze dat met behulp van de eerste 2 operaties als baby hebben hersteld.

    Bij mijn aankomende operatie word mijn pulmanaris klep vervangen en litteken weefsel verwijderd.

    Hoe ik door het leven ga? Ondanks dat ik nu sneller moe ben en een stressvolle baan in bijvoorbeeld een mcdonalds niet voor me is weg gelegd vind ik niet dat mijn aandoening me beperkt. Ik zie het als een deel van wie ik ben. Ik ben er mee geboren en als ik later oud ben ga ik er mee dood.

    Vervelend om te lezen dat je al zo lang thuis zit. Denk je ooit weer aan het werk te mogen? Moet je mitralisklep worden vervangen? Wat is een lcd?

    #90808 Reageer
    M.C.M.
    Deelnemer

    Hoi Rolanda,

    Welkom op het forum :-)! Ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden bij lotgenoten.

    Groetjes,

    Mersiha

    Ambassadrice Hartpatiënten Nederland

    #90816 Reageer
    RolandaD
    Deelnemer

    Dankjewel. 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Hallo
Je informatie: