default-header

Gehakt van de fietstest!

Home Forums De jongere hartpatiënt Gehakt van de fietstest!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80328 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Vanochtend met een halve kater van het paasweekend de fietstest gedaan. Dit om te kijken of mijn nieuwe medicijnen (fleacïnide) getest moesten worden. En of ik geen gevaarlijke ritmestoornis kon krijgen.

    Het resultaat: Wat alleen voorlopig is…. maar het zegt genoeg. Het ging goed tot de zwaarste weerstand met maar een hartslag van 110bpm. Die kon wel sneller, maar de fiets kon niet zwaarder. En hield prima sinusritme. Dus ik ben helemaal goed ingesteld en mijn hartritme is niet te slopen op dit moment. Ik ben blij!

    #91233 Reageer
    sandrar
    Deelnemer

    Super! Wat zou dat geweest zijn zonder kater? 😉

    #91234 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Eenbeetjevanditendat,

    Bij jou is er toch nooit sprake geweest van gevaarlijke ritmestoornissen?
    Fijn dat je baat bij flecaïnide hebt.

    Groetjes

    #91235 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo,
    Gebruik je die andere medicijnen ook nog of nu nog alleen fleacïnide?
    Kan het geen kwaad daar zoveel alcohol bij te drinken zodat je er een kater aan over houdt? Lijkt me zonder medicijnen al niet prettig. :X Ik hoop dat je van jouw klachten bevrijd blijft. Groetjes en op naar beloken Pasen.

    #91236 Reageer

    Dank voor jullie berichten.


    @Roland
    : Gelukkig heb ik nooit een andere ritmestoornis gehad dan atriumfibrilleren en een keer een flutter. Maar er waren ook artsen die mij nooit Tambocor durfden te geven omdat ze dan dachten dat ik wel gevaarlijke ritmestoornissen zou kunnen krijgen. Maar dat lijkt dus niet van toepassing. Ik ben blij dat het op deze manier toch een beetje verantwoord ingesteld is. En alhoewel ik eerst geen voorstander was van het middel, ben ik nu toch een stuk fitter als op sotalol.

    @Lotje Ik gebruik er nog een beetje metoprolol bij. En nog een ace remmer. Al met al best te doen. Aangezien het niet zoveel metoprolol is. Ik neem daarvan de helft van wat me voorgeschreven is. Omdat ik me daar beter mee voel. Anders drukt het wel te veel en vind ik mijn rustpols te laag. En ik heb nogal de neiging om slecht te slapen bij hoge doseringen bètablokkers.

    Bij mij geeft het in ieder geval geen problemen om een paar borrels bij mijn medicijnen te nemen. Maar het moet natuurlijk niet te vaak voorkomen. Hoe dit bij anderen gaat durf ik geen voorspelling over te doen. Het is natuurlijk wel een dubbele belasting voor je lever.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Gehakt van de fietstest!
Je informatie: