default-header

Geen astma maar hartafwijking?!

Home Forums Help?!? Geen astma maar hartafwijking?!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80147 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Goede avond,

    Al een tijdje loop ik ziekenhuis in en uit voor onderzoeken. Na bijna 20 jaar lijkt het erop dat de diagnose (inspannings)astma niet juist was.. Nu word er gesuggereerd dat er sprake is van een aangeboren hartafwijking? Als baby zijnde heb ik een asd (?) gehad die vanzelf gesloten is.. Het leek er op dat dit niet helemaal het geval was en het misschien nog open zou zijn. Op een hartfilmpje etc is echter niks te zien en het klinkt ook goed (geen ruisje). Dit maakt een asd juist weer minder aannemelijk.
    Kortom; ik weet nog helemaal niks. De onderzoeken duren erg lang en zoals iedereen bijna wel zou herkennen is het erg frustrerend en beangstigend.
    Ik vroeg me daarom af of iemand mijn klachten herkend en er misschien iets meer over weet voor zover dat mogelijk is.

    Bij inspanning heb ik een saturatie van 80 procent. Ik sport erg veel dus mijn conditie is prima in orde. Er is ook al getest op weefselproblemen in me longen maar dit is allemaal goed. Hiernaast ben ik erg moe en met inspanning heel erg benauwd en voel ik een lichte druk op mijn borst.

    De onderzoeken vinden over het algemeen plaats in rust toestand en dat lijkt allemaal goed te zijn, maar dan heb ik ook nergens last van.

    Herkenbaar voor iemand?

    #90398 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Bibi,

    helaas is het zo dat hart- en longproblemen dicht bij elkaar liggen. Daar kan ik over meepraten. Ik word al jaren voor astma behandeld maar mijn longarts begon te twijfelen aan deze diagnose doordat resultaten van onderzoeken niet klopten met hetgeen de artsen hoorden en zagen. Ik heb recent weer een histamine provocatietest gehad waaruit duidelijk blijkt dat er wel degelijk sprake van astma is. Ik heb het meeste last hiervan bij inspanning, ik word dan erg benauwd en hees. Het is nog steeds niet duidelijk waardoor dit veroorzaakt wordt. Ik heb een hartaandoening waarbij het probleem in de rechterhartkamer zit. Toch zegt mijn cardioloog dat dit niet de oorzaak is van mijn benauwdheids- en heesheidsklachten. Ik zit al heel lang in de medische molen. Ik heb een bronchoscopie gehad, er is weefsel uit de luchtpijp onderzocht. Ik ben diverse keren gespiegeld door de kno-arts. Ook de mdl-arts is bij alles betrokken geweest. Nu is er een verdenking dat iets in het strottenhoofd mijn klachten zou kunnen veroorzaken. Ik wacht op een oproep voor verder onderzoek.

    Kort samengevat treden bij mij de klachten dus ook op bij inspanning. Een trap oplopen kan al een trigger zijn. Waarom is er bij jou nog geen inspanningstest gedaan? Misschien dat je hiermee ook iets verder komt.

    Ik ben benieuwd hoe het met je verder gaat en zou graag op de hoogte blijven. Je mag me ook via mijn profiel ‘privé inbox’ mailen.

    Sterkte met alles.

    Hartegroet van Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Geen astma maar hartafwijking?!
Je informatie: