default-header

flauwvallen en afwijkende ecg

Home Forums Ritmestoornissen flauwvallen en afwijkende ecg

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #80038 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    goedemorgen,

    ik ben nieuw op deze forum en hoop reacties te krijgen van mensen met ervaring hiermee.

    30 januari ben ik plotseling flauwgevallen en had behoorlijk wat steken in mijn hartstreek.
    bij de huisarts ecg oke maar een hartslag van 48 pm
    afgelopen dinsdag een 24 uur holter gedragen, woensdag fietstest waar op de ecg afwijkingen waren te zien en een echo waar hartritmestoornissen waren te zien.
    ben nu nog steeds moe duizelig en heb regelmatig steken en druk op mijn borst.
    6 maart krijg ik pas de uitslag van de cardioloog.

    wie o wie herkent dit?

    #89420 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Gerda,

    Welkom op dit forum.

    Als ik jouw verhaal zo lees dan lijkt het inderdaad dat jij als gevolg van een ritmestoornis bent flauwgevallen. Het is goed dat hier verder onderzoek naar gedaan wordt. Ik hoop dan ook dat er 6 maart meer duidelijkheid komt. Natuurlijk is het schrikken. Ik ben zelf al heel vaak flauwgevallen maar het heeft lang geduurd voor daar iets mee gedaan werd totdat ik duidelijk ritmestoornissen kreeg en een paar keer op de 1e Harthulp terecht kwam. Gelukkig is er wel iets aan te doen maar voor jou is het nu belangrijk te weten om wat voor ritmestoornissen het gaat.

    Heel veel sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89421 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    hallo annemarie,

    dankjewel voor je antwoord.
    wil eigenlijk straks aan de huisarts vragen of hij de uitslag eerder kan krijgen want ik mag van de bedrijfsleider niet meer werken en hij denkt dat er niks aan de hand is met mij.
    dinsdag moet ik naar de arbo en die wil weten wat er uit de onderzoeken is gekomen!
    uitslag 6 maart vinden ze te lang duren maar dat komt omdat mijn cardioloog met vakantie is.
    weet nu dus even niet meer wat te doen 🙁

    groetjes en nogmaals bedankt :blush:

    #89422 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Gerda,

    Het is verstandig om even met je huisarts te overleggen. Dat je bedrijfsleider niet wil dat je komt werken en dat de Arbo dinsdag wil weten wat er aan de hand is, zal voor jou ook niet echt een positieve uitwerking hebben, geeft toch een bepaalde druk. En daarbij is onrust ook niet bevorderlijk voor jou.
    Probeer rustig te blijven. Span je niet onnodig in met zwaar werk. Een wandelingetje maakt je hoofd misschien even leeg.

    Kop op, hè.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89423 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    De huisarts krijgt de rapportage van de cardioloog meestal is dat dus pas later als jij het weet.
    Nu ff schijt aan iedereen en 6 maart afwachten.

    #89432 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    nu!!!

    gisteren op controle bij de arbo geweest. moest 65km rijden en heb de auto op den duur aan de kant moeten zetten omdat ik licht in mijn hoofd werd. bij de arbo aangekomen had ik nog steeds last en had klamme handen. arboarts controleerde mijn hartslag en zei dat hij tussen de derde en vierde slag oversloeg.resultaat: mag tot en met 7 maart niet meer werken want hij vindt het onverantwoord.
    hij wil eerst de bevindingen van de cardioloog afwachten en daarna verder kijken.

    groetjes :kiss:

    #89433 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Gerda,

    Er lijkt dus wel degelijk iets aan de hand te zijn. De Arbo arts vindt het onverantwoord om je te laten werken? Maar hij laat je wel 65 km terug naar huis rijden???

    Hartritmestoornissen, flauwvallen, licht in je hoofd, klamme handen… als dit vandaag blijft zo blijft zou ik contact opnemen met je cardioloog of met de EHH.

    Heel veel sterkte, ik denk aan je.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89435 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    hallo annemarie,

    bedankt voor je reactie. gaat iets beter vandaag alleen druk op mijn borst en ontzettend moe.
    zolang ik rustig blijft gaat het wel dus ik probeer gewoon door te gaan op deze manier tot 6 maart. als het echt niet meer lukt ga ik wel naar de hap.

    x gerda

    #89436 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Gerda,

    Het is zo’n onzekere situatie voor je. Ik hoop dat je wat hulp uit je omgeving krijgt zodat je echt rust kunt houden.

    Kop op, hè.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89456 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    oke dan!

    vandaag de uitslag: het blijkt dus dat ik meerdere keren per dag een lage hartslag heb (40 p/m en snáchts 31 ) daarbij ritmestoornissen waarbij mijn hart regelmatig 2,5 sec erover doet om weer te kloppen.

    ze gaan nu een reveal plaatsen (waarschijnlijk volgende week vrijdag)

    is een behoorlijke last van me afgevallen met de wetenschap dat er dus echt iets aan de hand is en dat het niet tussen me oren zit! als het erger wordt willen ze een pacemacer plaatsen.

    annemarie bedankt voor je steunende woorden xxx
    hartegroet terug!!!!

    #89478 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    morgenochtend om half 9 in het ziekenhuis zijn. reveal wordt dan al geplaatst 🙁
    wel fijn dat het al zo snel gedaan wordt en niet langer met spanning op het telefoontje moet wachten 😉

    fijne dag allemaal

    #89479 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Heel veel succes! Gebeurt dit poliklinisch?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89480 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    hoi annemarie,

    djw :laugh:

    ja gebeurt poliklinisch met plaatselijke verdoving. ben net gebeld door het ziekenhuis of ik nog bepaalde medicijnen gebruikte en of ik voor bepaalde medicijnen allergiees ben.
    mag na een paar uurtjes blijjven gewoon zelf lekker naar huis rijden.

    groetjes gerda

    #89606 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    hoi hoi

    van de week is voor de eerste keer de reveal uitgelezen!!! had best veel problemen opgenomen zei de technicus.
    “s morgens op de dag van de uitlezing had ik weer hele erge steken in mijn borst maar had niet op het knopje gedrukt en wist ook de tijd niet.
    vermelde dit aan de technicus en die vroeg of het rond kwart voor 11 kon wezen. ik zei ja dat kan, toen zei hij: ik zie het. je had op dat moment Boesemfibrilleren!!
    ? wat is dit nu weer
    24 april weer naar de cardioloog voor de uitslag van de andere metingen van de reveal.
    in de tussen tijd rustig aan doen want ik ben jammer genoeg nog steeds niet opgeknapt!

    groetjes gerda

    #89661 Reageer
    gerda63
    Deelnemer

    :angry: 2 minuten binnen geweest bij de cardioloog! keek alleen naar de pas gemaakte ecg en niet naar de uitlezing van de reveal.
    over een half jaar weer op controle< in de tussentijd een wond wat niet dicht gaat en waar een hechtdraad uitsteekt maar daar heeft hij alleen op een afstand naar gekeken:-( mijn borst doet zeer dus effe naar de huisarts!!!! luistert wel naar me 🙂 geloof dat ik van cardioloog moet veranderen als dat mogelijk is groetjes: gerda

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: flauwvallen en afwijkende ecg
Je informatie: