default-header

Fibrilleren direct na wakker worden

Home Forums Ritmestoornissen Fibrilleren direct na wakker worden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79534 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    I.v.m. boezemfibrilleren heb ik sinds vorig jaar 3 maal een ablatie (longvenenisolatie) gehad, waarvan de tweede niet afgemaakt is i.v.m. een perforatie tijdens de operatie.
    Dus eigenlijk zijn het twee pogingen geweest.

    Na de laatste keer moest ik direct het circuit in voor het verwijderen van een kwaadaardige spiertumor. Nog twee keer bestralen en dan ben ik klaar.
    Door deze toestand kan ik moeilijk aangeven of de ablatie nu wel of niet geslaagd is.
    Heb een aantal keren onregelmatige hartslagen gehad, maar stond toen behoorlijk onder stress i.v.m. die kanker.
    In verband met de operatie en een aantal weken aan een pijnpomp moest ik mijn bloedverdunners laten staan. Na 3 weken volgde toen dus een lichte tia. Dus weer stress en een onregelmatig hart.

    Toch voelde ik langzamerhand meer energie dan voor de ablatie.
    Sinds mijn hartklachten slaap ik zeker 2 tot 3 uur minder per nacht (inmiddels bijna twee jaar).
    Als ik wakker wordt, voel ik meteen een hevige onrust in mijn lijf, alsof ik onder stroom sta, een snelle harde hartslag, bloeddruk is hoger dan overdag, druk in mijn hoofd en transpireren.
    Voor de ablatie ging dat vaak over in een behoorlijke ritmestoornis van 8 – 20 uur.

    Na de laatste ablatie was dit nachtelijke gedoe gelukkig weg, maar na 3-4 maanden begint het weer. Het gaat alleen nog niet echt over in een erge ritmestoornis.

    Ik slik naast acenecoumarol, selokeen en tambocor.
    Van tambocor 2 x 100 mg per dag. De vorige keer heb ik dat verhoogd naar 3 x 100 mg en daarmee namen de klachten ’s nachts af. Dat mocht ik echter maar tijdelijk doen.

    Hoopte nu na de ablatie de medicijnen te kunnen afbouwen en stoppen, maar dat zit er na die tia en de terugkerende klachten denk ik niet meer in.

    Ik ben benieuwd of iemand deze klachten herkend.
    De huisarts komen deze nachtelijke klachten niet bekend voor. Geprobeerd met slaappillen en kalmeringspillen of de klachten afnamen en of ik dan wel kon doorslapen, nee dus. Dus gauw weer gestopt met die troep.

    Al eens gevraagd aan de cardioloog. Hij herkende het ook niet.

    Welke stappen zou ik nu nog kunnen ondernemen. Iemand een idee?

    #86753 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    zo te lezen, heb je de laatste tijd een cocktail aan klachten te verstouwen gekregen, dus evenzovele mogelijke oorzaken, maar ” zware nachten” zou mogelijk ook aan het medicijngebruik kunnen liggen. Selokeen (een betablokker) werkt afremmend, maar veroorzaakt tevens vermoeidheidsklachten, althans bij mij. Ook ” benauwde” nachten, kan een oorzaak zijn. Ik kon het afgelopen weekend direct weer merken, na die prachtige zaterdag in de nacht een weersomslag, vele keren wakker -zuurstoftekort leek het wel – en ‘smorgens met een kater wakker, heel benauwd, terwijl ik de avond tevoren toch beslist geen alcohol, en een heel ontspannen dag had gehad. Ook buiten voelde het zondagochtend eerst heel benauwd aan, totdat de regen kwam en ik weer lucht kreeg.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Fibrilleren direct na wakker worden
Je informatie: