default-header

Farmaboeren bedreigd door supplementen

Home Forums Supplementen Farmaboeren bedreigd door supplementen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79027 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hieronder een artikel van Henk Mutsaers over supplementen en de farmaceutische industrie.

    NB: Bij de Poll:

    In de supplementen-poll van oktober 2009 staat als 1 antwoord:
    Geldklopperij van de farmaceutische industrie :
    De vitamine-supplementen van de farmaceuten zijn synthetische supplementen (met ongezonde kleurstoffen en al) en die zijn inderdaad meestal geldklopperij, een leuke bijverdienste,….. want die “pillen” werken nauwelijks en kunnen zelfs kwaad doen (bv synthetische vitamine E is een NO-NO).

    De farmaceuten verkopen liever hun gepatenteerde medicijnen aan zieke mensen, daar leven ze vooral van. Ze zien goede supplementen, die de gezondheid op peil houden of verbeteren, als een bedreiging: ….gezonde mensen hebben geen medicijnen nodig.

    Goede supplementen bevatten nutrienten zoals ze in de natuur voorkomen in voeding, zonder schadelijke additieven (en ze zijn zelden bij de apotheek of gemiddelde drogist te koop…. alleen de betere drogist heeft ook een paar van de betere merken, maar zelfs daar vind ik vaak niet wat ik persoonlijk zoek, dus moet ik uitwijken naar het buitenland voor goede kwaliteit).

    Het artikel van Henk Mutsaers met zijn mening volgt nu:

    Gaan vitaminen het succes van de farmaceutische bedrijven kopiëren?

    Farmaceutisch industrie
    De farmaceutisch industrie doet in grote lijnen niets meer of minder dan de natuur bestuderen en de werking van natuurlijke producten kopiëren en chemisch deze werking nabootsen. Dit is de enige manier om een patent te verkrijgen op een product waarna je veel geld kan verdienen.

    Door de jaren heen zijn veel van hun patenten aan het verlopen en zoekt men nieuwe toepassingen waarbij men zo ver gaat u nieuwe ziektes aan te praten waarvoor zij de ‘oplossing’ al op de plank hebben liggen.

    Men gaat daarbij zover dat natuurlijke middelen als voedingssupplementen in een kwaad daglicht geplaatst worden of men waarschuwt u voor het ‘gevaar’ van een overdosis.

    Door artsen te voorzien van gratis medicijnen (sampling) was het mogelijk snel te zien hoe een medicijn werkte en een grote omzet te verkrijgen. Om artsen te bewegen deze producten aan hun patiënten te verstrekken ging men in het verleden zo ver om de artsen op schandalige manier om te kopen. Deze praktijken zijn nu weleenswaar aan banden gelegd maar nog niet geheel uitgebannen gezien de berichten die nog regelmatig in de pers opduiken. Ook met de uitkomst van wetenschappelijke rapporten bleek men de zaken te manipuleren of ook hier artsen om te kopen.

    Laster praatjes
    [Op dit moment duiken regelmatig laster praatjes op in de media betreffende vitamine supplementen. Waarom?
    De farmaceutische industrie voelt de hete adem van deze concurrenten in de nek. De regeringen zijn meer en meer de handel in (te) dure medicijnen aan banden aan het leggen. De vergrijzing maakt dat er maatregelen moeten komen om de gezondheidszorg betaalbaar te houden.

    Bovendien komen er meer en meer positieve resultaten die met vitamine supplementen te behalen zijn in de media en is deze informatie toegankelijker voor consumenten via Internet.
    Een ander probleem is dat de lifestyle medicijnen meer en meer voor eigen rekening komen van de patiënten wat de keuze tussen het gebruik van medicijnen en voedingssupplementen financieel kleiner maakt.
    Alhoewel de farmaceutische industrie ook een graantje mee probeert te pikken van de supplementen markt met het op de markt brengen van synthetische vitamines is al lang duidelijk dat de werking daarvan veel minder effectief is of zelfs geheel niet werken.

    Waar ziet de farmaceutische industrie echter ook een gevaar?
    Er zijn bedrijven die de succesformule van de farmaceutische industrie aan het kopiëren zijn. Sampling! Mensen gratis een proefmonster verstrekken zodat deze zichzelf kunnen overtuigen wat voedingssupplementen kunnen doen het verbeteren van gezondheidsproblemen, klachten en ongemakken.
    Zaken die terug te voeren zijn op de matige tot ronduit slechte kwaliteit van onze voedingsketen, de leefstijl in deze moderne maatschappij en de probleem met ons leefmilieu. Hoe lang het nog duurt voordat u zelf de positieve effecten van deze producten gaat ervaren is slechts een kwestie van tijd en / of uw aanpassingsvermogen ten aanzien van nieuwe denkbeelden en inzichten?

    Hoe is dat mij persoonlijk vergaan?
    Ook ik ben niet zomaar te overtuigen net als vrijwel iedereen. Doordat men mijn persoonlijke klachten vanuit de voeding opgelost had was ik behoorlijk overtuigt over de ‘genezende’ kracht van voeding. Mocht ik ooit in de toekomst bijvoorbeeld een botbreuk oplopen dan heb ik alle vertrouwen in de behandelende artsen. Echter, op het gebied van de ‘geneesmiddelen’ heb ik geen enkel vertrouwen meer in de oplossingen die artsen aandragen. Ik heb daar al lang de keuze gemaakt voor natuurlijke oplossingen onderbouwt met een vitamine opname onderzoek.

    http://www.e-net-commerce.net/gezond/kopieren.html
    – Henk Mutsaers

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Farmaboeren bedreigd door supplementen
Je informatie: