default-header

ervaring met de zelfzorgtrombosedienst

Home Forums Algemeen ervaring met de zelfzorgtrombosedienst

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79977 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Wie heeft er ervaring met de [url=http://bit.ly/T9MiFg]zelfzorgtrombosedienst[/url]. ( http://bit.ly/T9MiFg kwam ik tegen op internet)

    Ja kan op deze website direct met zelfzorgen aan de slag. Via het internet volgt u de e-learning waarin je alles leert over het zelfmeten.

    Is dit iets om gebruik van te maken? Wie kent het?

    Ik hoor graag van jullie.

    Piet de Vries

    #89071 Reageer

    Beste Piet,

    Hier in de omgeving noemen ze het zelfmanagement. Dat heeft als voordeel dat je niet telkens met die dikke naald bloed hoeft laten af te nemen. In plaats daarvan maak je met een klein prikpennetje een bloeddruppel op je vinger. Die laat je vervolgens op door stripje absorberen dat in een apparaatje zit. Die krijg je in bruikleen. Na een halve minuut heb je netjes je INR waarde. In deze regio wil de trombosedienst niet dat je vervolgens zelf gaat uitrekenen hoeveel antistolling je vervolgens moet nemen, (misschien omdat ze dan compleet overbodig worden) maar moet je de INR invoeren op een website en een paar uur later staat voor de komende dagen je dosering op diezelfde site. Is ook ideaal als je op vakantie bent, kun je toch controleren of het goed gaat met je INR waardes.

    Ik weet dat je bij sommige trombosediensten naast zelf meten ook zelf mag uitrekenen hoeveel antistolling je moet slikken. Hier is dat (nog) niet zo. Maar zo lang ik niet meer 1 a 2 keer per week naar de trombosedienst hoef, ben ik tevreden!

    Ik ben er zelf heel erg blij mee want het bezoeken van de trombosedienst kostte me niet alleen veel tijd, ik wil ook geen littekens op mijn armen en ook mijn aders heel laten.

    Groeten,

    Zomaar

    #89072 Reageer
    rode
    Deelnemer

    Beste Piet.
    Ik prik me al 8 jaar zelf, een vingerprik en binnen een mum van tijd heb je INR. Sinds een paar jaar doseer ik op zelf. Ik maak zelf een dosseerschema en alles stuur ik naar de trombosedienst en als het niet klopt, dan krijg ik een verbetering, maar dat gebeurd weinig. Voordeel van zelf testen is dat je tien vingers hebt en maar twee armen. En je kunt het thuis doen op een tijdstip dat je het beste uitkomt. Toen ik ging starten,moest ik wel een middag naar de trombosedienst voor uitleg, daarna een week oefenen en vragen beantwoorden e-learning kon ik zelf beginnen. Ik ben blij dat het kan, want met een kunstklep kom je niet van het prikken af.
    succes en een groet, Ali

    #89092 Reageer
    tomar80
    Deelnemer

    Hallo Piet.

    Sinds vorig jaar zomer prik ik zelf, (via de nationale trombosedienst).
    Perfect geregeld daar. Eerst doe je een e-learning op internet, daar zit dan een soort toetsje aan vast (heel goed te doen, al zeg ik het zelf)
    Als je dan het “certificaat” haalt, komt er iemand bij je thuis die je alles uitlegt, dan moet je even laten zien of je alles begrepen hebt d.m.v. een paar inr bepalingen, en als dat goed gaat krijg je gelijk alles uitgereikt, en kun je zelf aan de gang.
    Vanaf mijn eerste contact met ze, heeft het bij mij 6 dagen geduurd voor ik zelf aan de gang kon.
    Je kan trouwens nog een e-learning doen om zelf je dosis te bepalen, die heb ik ook gedaan, maar om de een of andere reden krijg ik mijn dosering via de dienst, maar dat vind ik ook goed.
    Als er vragen of opmerkingen zijn, word je zeer vriendelijk te woord gestaan, ze denken altijd met je mee, en als je spullen nodig hebt, bijv. naaldjes of stripjes, sturen ze die zelfs naar je vakantie adres. Je zou bijna denken dat ik aandelen bij ze heb, maar ik kan er niets anders van maken, als dat ik het perfect geregeld vind. ( en je bent uiteraard van die waardeloze bezoeken aan de “prikdienst” af.

    groet Tom 🙂

    #89093 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo
    Ik prik en doseer sinds een paar jaar zelf en ik vind het ideaal.
    Het is wel zo dat ik 1 x per 2 weken prik en doseer en dat per computer doorgeef aan de Trombosedienst Geen computer voorhanden dan kan bellen ook.. Heb ik geen problemenmee, mijn dosering is nog nooit hersteld door de tr. dienst.
    Ik voel me hier veilig mee.
    Groetjes Joukje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: ervaring met de zelfzorgtrombosedienst
Je informatie: