default-header

dotteren

Home Forums De jongere hartpatiënt dotteren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80317 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo

    Ik ben 56 jaar en ben 12 maart j.l. gedotterd.

    5 Jaar geleden heb ik een zwaar hartinfarct gehad en ben toen gedotterd en heb ook een hartstilstand gehad en ben gered omdat ik in de ziekenauto ben gereanimeerd.
    Omdat er nog een vernauwing was ben ik dus gedotterd in maart j.l.
    De operatie is goed verlopen
    Ik ben nu aan het revalideren en sindsdien heb ik dus veel last van die vervelende gevoelens/emoties.

    Nu heb de laatste tijd best wel veel last van angsten en ben af en toe depri kan dat door die dotterbehandeling komen,wie heeft hier ook ervaringen mee ?

    Groetjes Hans

    #91159 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Hallo Hans
    Welkom hier.
    Tja dotterbehandelingen heb ik diverse gehad maar die emoties komen niet door het dotteren zelf, maar doordat je dit allemaal meemaakt en gaat piekeren, niet doen dus
    , na regen komt zonneschijn.

    #91160 Reageer
    Anna Ellis_old
    Deelnemer

    Doordat je dit allemaal meemaakt en gaat piekeren…niet doen dus????
    Hoe doe je dat dan Jacob…emoties kun je volgens mij niet zomaar even uitschakelen 😉

    #91161 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Hans,

    Zoals Anne Ellis al schrijft, emoties kun je niet zomaar uitschakelen. Ik kan me niet voorstellen dat je angsten nu veroorzaakt worden door de dotterbehandeling. Wél door het feit dat je een hartstilstand hebt gehad en succesvol gereanimeerd bent. Speelt nu de gedachte van wat had kunnen gebeuren? Je bent nu aan het revalideren, is dit alleen op fysiek gebied of ook in een groep op mentaal gebied?
    Ik krijg de indruk dat je 5 jaar geleden geen hartrevalidatie hebt gehad en dat nu alles van toen naar boven komt?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91162 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ok ik was niet helemaal duidelijk 🙂
    Ik bedoel niet piekeren dus.
    En bedenk vooral dat het leven nog genoeg te bieden heeft ook al ben je hartpatient.
    Je moet maar zo denken je hebt nu een streepje voor, jouw hart wordt constant in de gaten gehouden en dat van “gezonde” mensen niet.

    #91164 Reageer
    frederika
    Deelnemer

    Ik ben in febr 5 stents rijker geworden en op 31 mrt nog 1 stent.

    En het gekke is dat ik nu pas angstig ben en een naar gevoel op mijn borst heb.

    gr v fer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: dotteren
Je informatie: