default-header

darmproblemen door antistollingsmiddelen

Home Forums Algemeen darmproblemen door antistollingsmiddelen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79386 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ikzelf ben geen hartpatiënt, maar mijn moeder wel. Aangezien ik meer achter de computer zit dan zij, heb ik mij aangemeld op deze site omdat ik een vraag heb.
    Mijn moeder heeft een stugge hartspier en de stugheid is in dit geval een zeldzame (niet erfelijke) variant. Haar hart klopt de laatste tijd veel te snel en onregelmatig en i.v.m. daarmee zal ze over enkele weken een cardioversie moeten ondergaan.
    Toen haar hartprobleem werd ontdekt, enkele maanden geleden, kreeg ze antistollingsmiddelen. Die hadden als bijwerking heftige diarree en middelen met loperamide helpen niet of nauwelijks. De huisarts wist niet dat deze bijwerking bestond, de cardioloog kwam er wel achter. Ze kon na een tijdje op kinderaspirine in plaats van de antistollingsmiddelen die ze eerst slikte en de diarree stopte dan ook.
    Maar nu moet ze i.v.m. de aanstaande cardioversie toch echt weer tijdelijk de antistollingsmiddelen slikken en de diarree is weer in alle hevigheid terug.
    Kent iemand dit probleem en wat is er aan te doen? Ik bedoel, welke middelen zou ze nog kunnen proberen om de diarree te stoppen?

    Dank vast voor de reacties.

    #86155 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ik wou dat ik hier een klein beetje van mee had.
    Ik worstel met het omgekeerde probleem: obstipatie, ofwel verstopping.
    Zijnde de bijwerking van (heel veel) medicijnen. Ja heel vervelend.

    Sterkte

    #86156 Reageer
    carvalho
    Deelnemer

    Hallo Wandeltheo,
    Dat is inderdaad akelig en blijkbaar is daar met dieetaanpassingen niet veel aan te doen als het door je medicijnen komt.

    #86158 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    hoi hoi ..het is inderdaad zo dat het meestal andersom is als je bloedverdunners gebruikt maar heeft ze geen sotalol of selokeen of tambocor gekregen omdat ze hartritmestoornissen heeft ?..dat zou al veel verklaren daar staat bij dat er lactose in zit ..en bijna iedereen die een cardioversie krijgt heeft medicijnen tegen stoornissen ..van de cardioversie zelf merk je niks omdat je een roesje krijgt ..ik heb er 2 gehad dit jaar maar het komt steeds weer terug dus ik denk toch dat ze beter bij de trombosedienst kan zitten want dan ben je ontstold als het weer gebeurd …veel sterkte gewenst voor je moeder ..willemijn

    #86162 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Hallo carvalho

    [quote]Ze kon na een tijdje op kinderaspirine in plaats van de antistollingsmiddelen die ze eerst slikte en de diarree stopte dan ook.
    Maar nu moet ze i.v.m. de aanstaande cardioversie toch echt weer tijdelijk de antistollingsmiddelen slikken en de diarree is weer in alle hevigheid terug.
    Kent iemand dit probleem en wat is er aan te doen? Ik bedoel, welke middelen zou ze nog kunnen proberen om de diarree te stoppen[/quote]

    Ik had juist veel last van mijn maag door de ascal cardio (ook een soort aspirine) en moest van de cardioloog over gaan op Clopidogrel. Daar staat bij frequente bijwerkingen diarree maar ik had in het begin juist verstopping ervan, wat bij niet-frequente bijwerkingen staat.

    Het lijkt me niet goed als je moeder er zo’n diarree van heeft. Ik zou de cardioloog vragen een ander merk van dit soort middelen voor te schrijven. Misschien dat het dan wel goed gaat.

    Banaan en geraspte appel helpen dacht ik tegen diarree.

    Hoe is het nu met je moeder ?

    Groetjes, Yvonne

    #86172 Reageer
    carvalho
    Deelnemer

    Hallo Yvonne,

    Dank voor je reactie die ik, net als de andere reacties, uiteraard aan mijn moeder doorstuur. Het gaat wel goed met haar. De cardioloog verwijst voor middelen tegen diarree naar de huisarts en die komt met niet meer dan loperamide (Immodium dus). Volgens de bijsluiter mag dat maar twee weken geslikt worden, maar de huisarts zegt dat dat is om te voorkomen dat mensen die bijv. naar de tropen zijn geweest en darmklachten krijgen, maar Immodium blijven slikken zonder te laten onderzoeken waarom ze die klachten hebben. Ik hoop dat de loperamide zal helpen, want zolang mijn moeder aan de antistolling is, zal ze waarschijnlijk ook deze darmklachten hebben. Heel vervelend!

    Groetjes,
    Isabel

    #86173 Reageer
    carvalho
    Deelnemer

    Yvonne,

    Nog even over de antistolling. Mijn moeder heeft van de cardioloog in een eerdere fase wel andere pillen gekregen die niet zo’n nare bijwerking hadden, maar i.v.m. de aanstaande cardioversie moet ze toch weer op de antistollingsmiddelen die zo’n diarree veroorzaken (en waarvan ik nu even de naam kwijt ben).

    Groetjes,
    Isabel

    #86175 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Hallo Isabel

    Gelukkig dat het wel goed gaat met je moeder.
    Maar vraag me af wanneer ze zo’n diarree blijft houden of ze dan wel voldoende voedingsstoffen opneemt. Lijkt me niet dat zoiets zo lang mag. Ze moet wel goed blijven drinken omdat ze anders teveel vocht verliest.
    Ik vind het maar een rare gang van zaken dat ze haar daar zo mee laten zitten en het niet verder onderzocht wordt

    Duurt het nog lang voordat ze die cardioversie krijgt ?

    Groetjes, Yvonne

    #86179 Reageer
    carvalho
    Deelnemer

    Hallo Yvonne,

    Het is niet eens zozeer dat voedingsstoffen niet goed worden opgenomen, maar ook alle andere medicijnen die ze moet slikken i.v.m. haar hart. Ze liet me vandaag weten dat de Immodium nu goed helpt en onder begeleiding van de huisarts kan ze dat voorlopig blijven slikken. Wat de diarree betreft valt er niet veel te onderzoeken, het is overduidelijk een bijwerking van de antistollingsmiddelen en helaas heeft zij die bijwerking in alle hevigheid. Hopelijk mag ze na de cardioversie weer terug naar de kinderaspirine, maar ze zal de eerste tijd na de cardioversie ook aan de antistollingsmiddelen moeten blijven.
    Dank voor je belangstelling en meedenken.

    Groetjes,
    Isabel

    #86182 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Isabel, wat ik eigenlijk bedoelde met die voedingsstoffen is dat wanneer je lange tijd diarree hebt en alles wat je eet er zo weer uitkomt je dan niet meer de vitamine e.d. uit het eten opneemt en daardoor te korten zou kunnen krijgen.

    Maar goed de immodium helpt dus nu gelukkig.

    Succes voor je moeder bij de cardioversie.

    Groetjes, Yvonne

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: darmproblemen door antistollingsmiddelen
Je informatie: