default-header

Combinatie hartpatiënt – gezin

Home Forums De jongere hartpatiënt Combinatie hartpatiënt – gezin

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80521 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi allemaal
    Ik heb vandaag weer een dipje, daarom dat ik dit onderwerp ben gestart. Ik weet niet of hier veel “jongeren”zijn met een gezin met een jong kindje (of als jullie geluk hebben: meerdere kindjes), maar ik vraag mij af hoe jullie hiermee omgaan. Ik heb het steeds moeilijker dat ik zo veel momenten met mijn zoontje mis (o.a. door nieuwe hartklep bijna jaar geleden). Hij is 3 dagen naar mijn ouders en de 2 dagen dat ik hem volledig heb, is echt overleven. Hij vraagt nogal wat energie (is bijna 2,5) en die kan ik hem niet altijd geven. Ik wil zo graag met hem naar de speeltuin of de kinderboerderij, maar dan moet ik het daarna bekopen en dan heeft hij ook niks aan zijn mama. Maar ik heb het ook moeilijk om hem dingen met anderen te laten doen die ik nog niet met hem gedaan heb. Want ik vind dat dan weer iets dat zijn mama hem als eerste moet “gunnen”. Zo wilde mijn zus vandaag met hem naar de binnenspeeltuin, maar MISSCHIEN wil ik dit morgen doen (als ik mij redelijk ok voel), dus heb ik gezegd dat ik het liever niet heb. Voel mij daar ook niet goed bij, maar een ideale oplossing lijkt er niet te bestaan. Ik wil graag leuke dingen met hem doen, maar ik ben beperkt, maar tegelijk vind ik het ook mijn taak om dat te doen. Beetje zijn liefde kopen ermee om te compenseren dat ik er niet altijd voor hem ben? Ik weet het gewoon niet meer..
    Zo, dit moest er even uit 🙂

    Groetjes
    Sandra

    #92818 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Hoi Sandra, ik heb twee kinderen (4 en 6) en voel me in ieder geval jong genoeg om te reageren :).

    Na bijna 9 maanden herstellen van de operatie gaat het met mijn vermoeidheid goed, alhoewel ik ook nog regelmatig een dutje doe. Uiteraard heb ik ook een periode gehad waarin ik heel weinig voor mijn gezin en met name voor mijn kinderen kon betekenen. Niet stoeien, voetballen, klimmen, hutten bouwen, speeltuin bezoeken, noem maar op. Jouw verhaal is dus echt heel herkenbaar in alle details; ook dat verhaal van je zus.

    Waar je kindje in ieder geval niets aan heeft is zijn moeder die, zonder haar schuld, weinig kan doen met hem en daardoor ook nog eens een schuldgevoel krijgt wat haar stemming beïnvloed. Voel je alsjeblieft niet schuldig, want die energie kan je beter gebruiken om te herstellen. Het feit dat je alleen al bij hem bent, bij hem zit, hem voorleest, bij hem ligt is echt wel voldoende voor hem, want je bent en blijft zijn moeder.

    Sterkte!

    #92819 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Sandra,

    Ondanks dat mijn kinderen al een stukje ouder zijn wil ik graag reageren. Dat een dreumes van 2,5 jaar de nodige energie van je vraagt kan ik helemaal begrijpen. Zou het een optie zijn om samen met je zoontje en je zus naar de binnenspeeltuin te gaan. Ik neem aan dat er bankjes staan waar je tussendoor even kunt uitrusten terwijl je zus je zoontje in de gaten kan houden. Zo verdeel je je energie en ben je toch de moeder die zo graag leuke dingen met haar zoontje onderneemt.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92820 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo Sandra,
    Ik ben geen jonge moeder met kleine kinderen maar ik kan me o zo goed voorstellen hoe vreselijk jij je voelt omdat je er niet 7 dagen/24 uur voor hem kunt zijn. Als moeder wil je zelf alles doen met je kind. Dat jouw zus met hem op stap wil is heel mooi aangeboden van haar maar dan voel jij natuurlijk dat je tekort schiet. Dit doe je niet Sandra want jij hebt beperkingen en staat op jouw goede dagen voor hem klaar. Probeer in zo’n situatie samen een oplossing te vinden zoals Annemarie zegt. Het is fijn dat je hulp krijgt aangeboden maar ik begrijp heel goed dat je er geregeld flink van baalt. En af en toe in een dip zitten is heel normaal.
    Groet, Lotje.

    #92821 Reageer
    sandrar
    Gast

    Nou, vandaag was dus mijn “oppasdag” en had mij voorgenomen – na mijn dipje gisteren – mij flink moe te maken. En het is gelukt! Ben in de namiddag met hem gaan shoppen: wat kuieren, ijsje eten, boekje kopen, paardenstal-speelgoed kopen,.. Het klinkt flink als omkopen hè 😉 Ben nu stikop, ga morgen platliggen, maar het heeft mij mentaal deugd gedaan. En de band tussen mijn zoontje en mij ook.
    Ik ga wel vaker dingen doen met hem en iemand erbij, maar dan voel ik mij overbodig. En op dagen dat ik echt moe ben, kan ik niet mee. Gisteren was zo een dag 🙂

    #92822 Reageer
    Lotje
    Gast

    Sandra,
    Heel fijn dat je genoten hebt met jouw zoontje.
    Wat dat omkopen betreft….valt reuze mee hoor.
    Je mag jouw kind best iets leuks gunnen als jij je prettig voelt.
    En het mooiste voor jou is dat je het alleen gedaan hebt.
    Je hebt jouw moederrol geweldig op je genomen, mijn complimenten
    Morgen lekker uitrusten en energie verzamelen voor het volgende moeder/zoon uitje.
    Groetjes, Lotje.

    #92823 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Sandra,

    Heerlijk om te lezen hoe jij genoten hebt van je moeder-zoontje-dag. Ik hoop dat er nog veel mogen komen. 🙂

    Groet,
    Annemarie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Combinatie hartpatiënt – gezin
Je informatie: