default-header

BOEZEMFIBRILLATIE

Home Forums Boezemdefibrilatie BOEZEMFIBRILLATIE

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80008 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    sinds 1 januari gebruik ik 500/125 amoxicilline /clavulaan en 2 mg dexamethason omdat ik longontsteking had ..ben er in het ziekenhuis mee begonnen…gisteren avond kreeg ik opeens boezemfibrilleren ..gebruik daarvoor onderhoudsdosis 80 mg sotalol2 x per dag en acenocoumarol volgens de trombosedienst ….heb 2 x een extra sotalol genomen maar zou graag willen weten hoe lang iemand zo maar rond kan blijven lopen zonder dat er iets wordt gedaan…ik wilde eigenlijk tot morgen wachten maar weet niet of dat verantwoord is …misschien komt het door de kuren maar dat staat niet in de bijsluiter dus denk het niet …weet echt niet wat ik moet doen …hoop dat het vanzelf over gaat …heb al sinds 2010 geen cardioversie meer gehad omdat het met extra sotalol weg ging steeds maar vandaag dus nog niet weg ..misschien nog later ik weet het niet …wij hebben geen dokterspost hier en als ik iets wil doen moet ik naar naaldwijk of delft …wie heeft advies?

    #89274 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Wilma
    Ik heb ook regelmatig boezemfibrilleren en tig cardioversies gehad
    U zou even telefonisch contact op kunnen nemen met de dokterspost in Delft of Naaldwijk, ter geruststeling Dan gaat u in ieder geval rustig slapen en hoeft er misschien niet heen
    Het allerbelangrijkste bij boezemfibreilleren is dat de stolling goed is, meet u zelf of gaat u naar de trombose dienst?
    Ik hoop dat de extra Sotalol z`n werk doet en dat het spontaan overgaat , anders morgenvroeg even naar de huisarts?

    sterkte
    Sofie

    #89275 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Wilma,
    Ik zelf heb ook veel last van boezemvlutters wat overgaat in boezemfibrileren.
    Je kan best lang rondlopen met boezemfibrileren zonder dat je het zelf merkt. Op zich is het niet schadelijk alleen je moet er niet te lang mee rondlopen omdat het dan steeds moeilijker wordt om het te stoppen. Een cadrioverse is hier vaak een goed middel tegen. Ook kan het vanzelf weer overgaan maar kan soms ff duren. heb er ook wel eens 2 weken mee rondgelopen zonder het zelf te voelen, ik zie het nu als mn ritme rond de 100-120 blijft hangen in rust.
    Maar als ik jouw was zou ik zeker wel even contact opnemen om het iig te melden. Ze kunnen dan een cardioverse inplannen voor je zodat je deze week er nog vanaf bent. Maar let wel een cv blijft maar een tijdelijke oplossing geen permanente!
    Dus probeer lekker te slapen en morgen gewoon ff een belletje plegen, niks om je nu al druk om te maken. ( ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan, mens blijft nu eenmaal piekeren)

    Groetjes,

    Tsjerk

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: BOEZEMFIBRILLATIE
Je informatie: