default-header

Boezemfibrileren en topsport?

Home Forums Boezemdefibrilatie Boezemfibrileren en topsport?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79926 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben Luc,17 jaar en heb sinds 1,5 jaar last van boezemfibrilleren. Gelukkig heb ik niet altijd last van deze stoornis. Ik heb hier zo’n 1x in de 2 maanden last van. Als ik het heb dan moet ik naar het ziekenhuis en word ik tijdelijk onder narcose gebracht en geven ze me met de defibrillator stroomschok en dan valt je hart weer in het goede ritme. Dit is al 7 keer gebeurt. Ik heb hier al 2 keer een hartkathederistatsie voor gehad (cryo ablatie), maar allebij hebben ze helaas niet geholpen. De dokters weten niet waarom ik dit heb. Wel weten ze dat de er uitlokkende factoren zijn zoals, stress, alcohol, adrenaline en intensief sporten. Voordat ik deze stoornis kreeg, reed ik op hoog niveau mountainbikewedstrijden. Helaas is dat nu niet meer mogelijk ivm de intesiteit. Ik moet nu wat rustiger aan doen, wat ik een behoorlijke beperking vind. Een optie is ook om aan de betablokkers te gaan, maar dat wil ik niet. Dan is de kans minder groot dat ik het krijg, maar word ik nog meer beperkt. Voor nu is het eigenlijk afwachten maar als het nog vaker voor gaat komen komt er waarschijnlijk weer een ingreep.

    Ik ben erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan met het sporten.

    Groet,

    Luc

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Boezemfibrileren en topsport?
Je informatie: