default-header

aspirine na hartproblemen?

Home Forums Algemeen aspirine na hartproblemen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79756 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoor zoveel verschillende verhalen…wel of geen aspirine na hartklachten, operaties e.d.
    WIe kan mij er iets over vertellen?
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #88117 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Kan je helaas niet helpen, ik heb nooit asperine hoeven te slikken..volgens mij is dat vaak na hartinfarcten e.d.

    #88118 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou ik dus ook niet, maar hoor het wel veel van andere hartpatienten.
    Dankje voor je antwoord 🙂
    Cesarina

    #88119 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hoi Cesarina,

    Aspirine wordt volgens mij vooral na een hartinfarct of bypassoperatie gebruikt. Het is een hoofdpijntabletje wat als bijwerking heeft dat het antistollend werkt. Het wordt dan ook als een bloedverdunner/antistolling gebruikt, en is dan wat lichter en minder ingrijpend dan marcoumar of acenocoumerol waarvoor je bloed moet gaan prikken bij de trombosedienst om de instelling van de medicijnen te bepalen. Het helpt het vormen van stolsels te voorkomen dus. Hoop je hiermee geholpen te hebben.

    Groetjes, Elsje.

    PS; Ik ben 8 november voor de 3e keer geopereerd omdat mijn klep weer lekte, en heb afgelopen dinsdag in Antwerpen te horen gekregen dat de klep na in 2 1/2 jaar drie keer opereren eindelijk oké is. Ik kan het nog bijna niet geloven, maar ben er natuurlijk erg blij mee.

    #88120 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Elsje,

    Heb het blijkbaar gmist dat je weer geopereerd bent…De derde keer nog wel.
    Maar wat fijn dat het nu beter met je gaat. Is het toch de moeite waard geweest. 🙂
    Dat moet pittig ziijn geweest 3 operaties in paar jaar.
    Weet zelf ook nog niet wat er gaat gebeuren, met de mitralisklep die weer lekt na de operatie.
    De tricuspidalis lekt graad 4, maar daar doen ze niets aan, is minder gevaarlijk zeggen ze.

    Maar ik ben onder controle en merk wel hoe het verder gaat.
    Je wordt er beetje laconiek onder begin ik te ervaren.
    Hartegroetjes en dankje voor je reactie
    Cesarina

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: aspirine na hartproblemen?
Je informatie: