default-header

…andere mensen die HOCM hebben.

Home Forums Ik kom graag in contact met… …andere mensen die HOCM hebben.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80692 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn naam is Mariska, 45 jaar en ik heb HOCM (26mm).
    In 2017 ben ik geopereerd (Morrow) en binnenkort ben ik draagster van een ICD of een S-ICD.
    Ik wil graag met andere HOCM patiënten in contact komen om o.a. ervaringen uit te wisselen.
    Het komt nogal vaak voor dat je een “uitzondering/apart geval” bent op een hoop zaken die met het hart te maken hebben.
    Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben?.

    Vriendelijke groet,

    Mariska (uit IJmuiden)

    #93701 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,

    Troost je ,je bent niet de enige , ik heb ook HOCM 26mm en heb in 2013 een Morrowoperatie ondergaan, ik heb daarna een icd/pacemaker gekregen die in 2017 defect raakte en is vervangen, tijdens de vervanging heb ik een Endocarditis bacterie opgelopen en zijn de nieuwe icd/pacemaker inclusief draden verwijderd, ik heb op dit moment geen indicatie meer voor een icd/pacemaker aangezie het er op lijkt dat mijn hart zich grotendeels heeft hersteld.De cardioloog staat voor een raadsel..Ik weet wel dat sinds mijn icd/pacemaker is verwijderd ik me een stuk prettiger voel, ik mijn geval was deze beschermengel een duivel die keer op keer voor veel problemen heeft gezorgd.

    ik ben nu 49 jaar..

    Ik ben dan ook van mening dat er te vaak een icd/pacemaker wordt geplaatst, al zal niet iedereen dat met me eens zijn.

    Laat je in ieder geval goed voorlichten over de reden waarom je een icd-pacemaker krijgt, sommige mensen vinden het de ultieme oplossing anderen hebben alleen maar problemen erdoor.

    SUCCES!!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: …andere mensen die HOCM hebben.
Je informatie: