default-header

acupunctuur bij Hartritmestoornissen?

Home Forums Ritmestoornissen acupunctuur bij Hartritmestoornissen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80027 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ik ben nieuw op het forum,maar heb een vraag.
    Vijftien jaar geleden en behoorlijk hartinfarct gehad, gedotterd en nooit geen last meer gehad.
    Ben nu al drie maanden thuis omdat ik bij inspanning benauwd wordt,druk op borst,branderig gevoel tussen schouderbladen en soms licht in het hoofd.
    Fietstest, catheterisatie, echo……niets te vinden. Wel dat mijn hartslag niet omhoog gaat bij inspanning.Vlak na inspanning gaat mijn hart erg overslaan.
    Ik heb sinds 3 jaar een ICD/Pacemaker i.v.m. ernstige ritmestoornissen, toen.
    De pacemaker is nu aangezet om dit op te vangen, het gaat iets beter,maar niet voldoende.
    Ik hoor nu ook dat acupunctuur kan helpen.
    Weet iemand daar meer van of evt andere oplossingen??? Het liefst in buurt van Doetinchem/achterhoek.
    Heb idee dat mijn cardioloog een beetje moe van me word, terwijl ik echt geen aansteller ben.
    Ik wil gewoon snel weer werken en gewoon weer alles kunnen doen.

    gr Willy

    #89353 Reageer
    catootje
    Deelnemer

    hoi willy,ik heb ook het problemen met het ritme gehad, en acupuntuur laten doen, maar ik was veel te gespannen om resultaat teboeken,zo te lezen ben je ook een druk baasje die net als ik de dingen direct geregeld wil zien,mijn advies is daarom probeer eens echt te ontspannen.
    medisch advies kan ik je niet geven maar met goede ontspannings oefeningen kom je een heel eind .sterkte gr.catootje 🙂

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: acupunctuur bij Hartritmestoornissen?
Je informatie: