- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door Tsjerk.
- AuteurBerichten
- Bert WulmsDeelnemer
Ik mis het onderwerp ablatie bij behandelingen dus heb het maar zo gedaan, misschien dat de moderators dit ook lezen en misschien dit onderwerp willen maken :)
Na een zwaar weekend gehad te hebben zonder medicatie was ik maandag aan de beurt voor mn 6e ablatie in het OLVG in amsterdam.
Kwam daar met mn ritmestoornis en en kon op tafel liggen. Had een nieuw iemand die mn rechter lies moest aanprikken, na 2 pogingen heeft de cardioloog mn linker lies gepakt en de catheters naar mn rechter boezem gebracht. Hij wist van de vorige keer waar het ongeveer was en is daar opnieuw gaan branden maar zonder resultaat dit keer. Dus het moest aan de linkerkant zijn, maar ja hoe kom je daar zonder mn tussenwand te raken, want als ze die raken is mijn ritmestoornis weg…. :angry:
Er is gekozen om nu via mn slagaders te gaan. Dus weer aangeprikt in mn rechterlies. aangezien het erg moeilijk is om het zo te doen duurde het erg lang. Ze hebben een flexibele catheter gebruikt met aan de top een magneetje. Toen 2 grote bollen naast me neergezet en zo hebben ze via magnetisme de cather via een lange omweg onder in mn linker kamer gebracht. uiteindelijk zijn ze toen in mn linker boezem terecht gekomen en hebben ze ook daar gebrand. na de eerste branding was op de classieke wijze mn ritmestoornis weg. daarna het hele gebied gedaan. Ritme stoornis was niet meer opwekbaar.
Na 5 uur operatie was het eindelijk klaar, zou het nu eindelijk gebeurd zijn?????
Toen ik op zaal kwam moet ik 8uur plat liggen, pff had geen rug meer over, maar goed we doen het voor een goed doel!
na een nachtje blijven mocht ik weer naar huis en zoals het er nu uitziet toch wel ingetochen positief. Maar das misschien ook wel begrijpelijk na 5 mislukte pogingen.
Pijn is eigenlijk weg alleen mn rechter lies is erg stijf en gevoelig.
Dus de ablatie zu best geslaagd kunnen zijn alleen niemand die het hard op durft te zeggen. hahahah
Groetjes,Tsjerk
- AuteurBerichten