default-header

Ablatie

Home Forums Ritmestoornissen Ablatie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #80072 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik mis het onderwerp ablatie bij behandelingen dus heb het maar zo gedaan, misschien dat de moderators dit ook lezen en misschien dit onderwerp willen maken 🙂

    Na een zwaar weekend gehad te hebben zonder medicatie was ik maandag aan de beurt voor mn 6e ablatie in het OLVG in amsterdam.
    Kwam daar met mn ritmestoornis en en kon op tafel liggen. Had een nieuw iemand die mn rechter lies moest aanprikken, na 2 pogingen heeft de cardioloog mn linker lies gepakt en de catheters naar mn rechter boezem gebracht. Hij wist van de vorige keer waar het ongeveer was en is daar opnieuw gaan branden maar zonder resultaat dit keer. Dus het moest aan de linkerkant zijn, maar ja hoe kom je daar zonder mn tussenwand te raken, want als ze die raken is mijn ritmestoornis weg…. :angry:
    Er is gekozen om nu via mn slagaders te gaan. Dus weer aangeprikt in mn rechterlies. aangezien het erg moeilijk is om het zo te doen duurde het erg lang. Ze hebben een flexibele catheter gebruikt met aan de top een magneetje. Toen 2 grote bollen naast me neergezet en zo hebben ze via magnetisme de cather via een lange omweg onder in mn linker kamer gebracht. uiteindelijk zijn ze toen in mn linker boezem terecht gekomen en hebben ze ook daar gebrand. na de eerste branding was op de classieke wijze mn ritmestoornis weg. daarna het hele gebied gedaan. Ritme stoornis was niet meer opwekbaar.
    Na 5 uur operatie was het eindelijk klaar, zou het nu eindelijk gebeurd zijn?????
    Toen ik op zaal kwam moet ik 8uur plat liggen, pff had geen rug meer over, maar goed we doen het voor een goed doel!
    na een nachtje blijven mocht ik weer naar huis en zoals het er nu uitziet toch wel ingetochen positief. Maar das misschien ook wel begrijpelijk na 5 mislukte pogingen.
    Pijn is eigenlijk weg alleen mn rechter lies is erg stijf en gevoelig.
    Dus de ablatie zu best geslaagd kunnen zijn alleen niemand die het hard op durft te zeggen. hahahah
    Groetjes,

    Tsjerk

    #89664 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Tsjerk,

    Het is inderdaad goed om het onderwerp ‘ablatie’ als zodanig in te voeren.

    Zo te lezen hebben ze je flink te pakken gehad. Ik hoop zo voor je dat je nu eindelijk van de ritmestoornissen af bent? Dat er wat rust gaat komen! De aanhouder wint 😉 .
    Ik heb de ablaties best pijnlijk gevonden maar het ergste vond ik de pijn in de rug en dan ook nog eens de nodige uren daarna platliggen. De 2e duurde ook 5 uur. Maar alles gaat een keer over, het resultaat telt. Opnieuw een ablatie bij mij heeft helaas geen zin omdat het proces in de hartkamer verder gaat. Vandaar mijn ICD en pittige medicatie. Maar we blijven doorademen.

    Een voorspoedig herstel gewenst en hopelijk een BLIJVEND resultaat.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89675 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Tsjerk,

    is het weekend rustig verlopen?

    Groetjes,
    Annemarie

    #89676 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Dank je Roland,
    Ik moet zeggen dat ik nu bijna al een week ritmestoornisvrij ben! Maar of het geholpen heb weet ik eigenlijk nog niet, eigenlijk weet je eerder dat het nietgeholpen heeft hahaha.

    Heb dit keer alleen wel veel last van mn rechterbeen, terwijl mn linker totaal geen problemen geeft gelukkig anders had ik helemaal gelopen als een oud ventje hahahaha. Rechter lies is blauw/zwart vanaf mn lies tot en met mn knie. zelf denk ik dat het komt omdat mn INR ook vrij hoog is (3,7) maar ja 3x in mn lies aangeprikt en halverwege de ingreep ook nog de catheters eruit getrokken door machines maakt het er niet beter op hahahah.

    Groetjes,

    Tsjerk

    #89677 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Tsjerk,

    dit klinkt toch positief.

    Voor de bloeduitstorting zou je Arnica zalf kunnen smeren. Een goed middel, had ik ook altijd in huis toen de kinderen nog klein waren. Arnica tabletjes zouden van binnenuit het genezingsproces helpen.

    Succes.

    Groetjes,
    Annemarie

    #89682 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Beste allemaal,
    Ik heb sinds vorig jaar last van avnrt nou begon het met 1 aanval toen een maand later weer 1 weer een maand later weer 1 toen een bètablokker gehad die tot een kleine 2 week geleden mij prima behoede voor een aanval tot ik weer een goedkopere variant van de apotheek mee kreeg fabriek sandoz en nu voel ik hem er dagelijks soms meermalen per dag er in schieten bukken is zeker een crime maar ben bang voor een ablatie ik begin nu echt met mijzelf aan te zijn dit is geen doen met 2 kleintjes ik voel hem echt het verkeerde pad nemen pijn op mijn borst licht in mijn hoofd heel naar.
    Ik lees ook nergens dat er andere zijn die er zoveel last van hebben.
    Mvg isa

    #89683 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Isa,

    als je steeds meer last van de ritmestoornissen krijgt en de medicijnen onvoldoende werken raad ik je aan contact op te nemen met de cardioloog. Misschien moet de dosering verhoogd worden. Heeft de cardioloog een ablatie voorgesteld?
    Hartgenoten die reeds 1 of meerdere ablaties ondergaan hebben, hebben vaak al een lange periode van zeer vervelende en belastende ritmestoornissen achter de rug. Als je voor een ablatie in aanmerking zou komen zou ik ervoor gaan.

    Sterkte

    Hartegroet van Annemarie

    #89684 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Erg vervelend hoor, zeker met 2 kleintjes. Zelf heb ik er 3. Dan komt een ritmestoornis nooit uit!
    Wat voor soort medicijnen heb je van Sandoz? Ik had het ook ik kreeg opeens metoprolol tartraat ipv sucinaat. Nog geen week later lag ik weer op hartbewaking. Kreeg brief van cardioloog met daarop dat ik de sucinaat moest hebben. Toen geen probleem meer. Als ik jouw was afspraak maken met je cardioloog om dit te bespreken.

    Ik heb nu een paar ablaties gehad en mijn beweegreden was niet voor mij maar doe het voor m’n gezin. Misschien kun je er wat mee.

    Groetjes
    Tsjerk

    #89685 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Hoi
    Nou ja lang nu een anderhalf jaar heftige anvrt na de derde ziekenhuis rit in 2011 werd mij al aangeraden om een ablatie te overwegen nu word het inderdaad erger misschien ga ik eerst nog een poging tot hogere doses metropolol tartraat van rp dit werkte bij mij heel oké nu ik de succinaat heb van Sandoz is de ellende begonnen maar de fabriek van rp is gesloten helaas zo zie je maar iedereen reageert anders op medicijnen
    Gr

    #89686 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ja blijft een kwestie van uitproberen. Hoeveel mg slik je nu? Neem aan dat het de retard/langwerkend is.
    Vaak bij avnrt wordt verapamil voor geschreven.

    Tsjerk

    #89687 Reageer
    isa
    Deelnemer

    Ja heb ik inderdaad eerst gehad maar dat had geen effect ik heb nu 100 mg retard metoprolo!
    Ik heb in het zh 2 x adenosine toegediend gekregen om te remmen ook niet mijn favoriete

    #89688 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi allemaal,

    tjerk, hopen dat deze 6e ablatie nu eindelijk helpt, ik denk altijd maar:garantie tot de voordeur :laugh: ….
    mijn 4e ablatie is nu 1 jaar geleden, en het lijkt erop dat het nu goed komt, dus wie weet zijn we voorlopig ritmestoornisvrij…
    nu maar genieten, waarschijnlijk krijg je nu ook iets meer energie?
    problemen met aanprikken lies heb ik ook, alsof er zich bindweefsel gevormd heeft na,de laatste ablatie zag ik nog 2 aanprikgaatjes,dus ook meerdere pogingen ..
    isa, ik denk dat de meerderheid maar 1 ablatie nodug heeft om van de klachten af te komen, deze mensen zijn klachtenvrij, dus die hoor/zie je niet, dus ik zou altijd een ablatie overwegen in jou geval
    groetjes

    #89689 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Het is even afwachten ja, je weet alleen zeker dat het niet geholpen heeft, niet dat het wel geholpen heeft hahaha. Energie moeten we even aankijken, geen idee of ik meer energie krijg of wanneer ik het ga merken.

    Adenosine is inderdaad heeeeel vervelend middel, ik haat het. Mede ook omdat het bij mij niet helpt.
    Ik slik nu 200mg metoprolol en als ik last heb nog eens 100-200mg. Alleen iedereen is verbaasd dat ik nog loop en doe met deze hoeveelheid. Dus zo maar verhogen moet je wel mee oppassen.

    Groetjes,
    Tsjerk

    #89845 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Vanmorgen de uitslag gehad van mn holter onderzoek en was prima. Met andere woorden ik ben BETER!
    Eindelijk na14 sluimerende jaren en 6 intensieve tropen jaren kan ik ook eindelijk dit hoofdstuk sluiten,ik ben een gelukkig mens.
    Mocht gelijk stoppen met de bloedverdunners nu nog 2 weken metoprolol 50mg om af te bouwen en dan klaar.
    over 3mnd nog eens een holter onderzoek om te kijken hoe het gaat zonder medicatie.

    Heerlijk deze strijdt is gestreden voor me en hoef niet meer sterk te zijn. Wat kan een mens toch enorm blij en gelukkig zijn met een simpel ding als gezondheid. Iedereen zegt wel niks belangrijkers dan gezondheid maar je kan dat pas echt zeggen als je niet meer weet wat gezond zijn is en dan dit geschenk krijgen…..

    Ja ik weet dat het kan “lekken” en weer ritmestooris kan krijgen en ik vind dat helemaal niet erg want dit kunnen ze me niet meer af pakken.
    Heb er nu 6 ablaties op gewacht en geleden maar het is het meer dan dubbel en dwars waard geweest. Nu ik weet wat het resultaat is, zou ik zonder twijfel voor de 7e en 8ste gaan.

    Voor degene waar het nog niet zo mee wil lukken, sorry was zeker niet de bedoeling om je van slag te maken, kan alleen maar zeggen blijf vechten en ben een luisterend oor voor je als je dat wil.

    groetjes,

    Tsjerk

    #89846 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Wat ben ik blij voor je. PROFICIAT!

    Groetjes,
    Annemarie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
Reageer op: Ablatie
Je informatie: