default-header

Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

Home Forums Even voorstellen Sluiten PFO – ervaringen Reageer op: Sluiten PFO – ervaringen

#122102
Mirjam Hengevelt
Gast

Hallo,
Na het lezen van jullie ervaringen wil ik deze van mij ook graag delen. Ik ben 48 jaar en heb afgelopen donderdag een klein infarct in mijn kleine hersenen gehad. Dit gebeurde in Duitsland, vandaar dat ik ook in een Duits ziekenhuis ben opgenomen. Hier verblijf ik momenteel nog. Ze zijn hier erg secuur en heb ondertussen al veel onderzoeken gehad die oorzaken moesten uitsluiten. Gisteren te horen gekregen dat ik een PFO heb. Doordat ik door een enkelbreuk (3 maanden geleden), 7 weken gips heb gehad zijn er w.s. bloedstolsels gevormd en deze zijn door de PFO rechtstreeks naar mijn hersenen gegaan. Met het gevolg een infarct. Bij mij uitte zich dat in flinke duizeligheid, braken en transpireren. Door de duizeligheid kon ik nauwelijks lopen. Ik heb bijna 4 dagen op een Stroke afdeling gelegen (intensieve bewaking) en nu lig ik op de neurologie afdeling. Ik krijg nog een MRI van mijn nek en er moeten nog een aantal bloeduitslagen binnenkomen. Als het goed is mag ik morgen weer naar huis. De duizeligheidsklachten waren binnen 2 dagen verdwenen maar ik merk dat ik wat onzeker ben over mijn lichaam. In Nederland zal de PFO dichtgemaakt worden. Wanneer dit gebeurt weet ik nog niet. Fijn om te lezen dat deze ingreep meevalt maar ook dat jullie zijn opgeknapt en het vertrouwen in jullie lichaam weer terug krijgen. Zelf ben ik erg benieuwd hoe het thuis zal gaan; zal ik alles weer kunnen oppakken of nog beperkingen hebben? Hoe gaat dit met teveel prikkels? Dit moet ik allemaal gaan ervaren.
Bedankt iig voor het delen van jullie ervaringen.
Mirjam