default-header

zwanger

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #83881 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hey Tantjanna,

    Ik heb zelf al een kunstklep sinds mijn 17de en er is nooit gezegd dat het een risico zou zijn als ik zwanger zou worden. Dat is dus nu gelukt alleen ben ik dus met de fraxiparine spuitjes begonnen toen ik wist dat ik zwanger was. Omdat je de eerste 3 maanden, tijdens de ontwikkeling van het vruchtje, de gewone tabletjes niet mag hebben omdat je dan afwijkingen kan krijgen. Ik aan de spuitjes maar toen hebben ze mij niet goed in de gaten gehouden waardoor ik 5 weken in het ziekenhuis heb gelegen ivm een trombose op mijn kunstklep. 🙁 Ben gisteren ontslagen uit het ziekenhuis. Nu ben ik sinds 12 en een halve week zwangerschap weer begonnen met de tabletjes want dat mag en de laatste 4 weken van de zwangerschap wordt ik weer opgenomen in het ziekenhuis. Dus het kan wel, alleen moeten ze het goed in de gaten houden hoe het met jou en met de kleine gaat. Afgelopen vrijdag een echo gehad en ik was toen 13 weken en alles zag er tot nu toe perfect uit dus het is wel degelijk mogelijk, alleen hebben ze er in de medische wereld niet zoveel ervaring mee maar daar zijn ze nu mee bezig.
    Ik ben wel ontzettend moe, en kan niet veel doen. Hoe het verder gaat dat is afwachten.

    Groetjes Alis

    #83883 Reageer
    mrlle
    Deelnemer

    Volgens mij weten ze er in het ziekenhuis inderdaad niet zoveel van. De ene cardioloog zegt “absoluut niet”, en de ander zegt “onder strenge controle is het wel mogelijk”.
    Ze hebben inderdaad weinig ervaring en zijn bang voor hun uitspraken. Stel dat hij/zij zegt dat het wel kan en er gebeurt iets fataals met de moeder? Daar hebben de meeste medici geen zin in.

    Ik zou dus altijd een second opinion vragen.

    #83884 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    Het is wel vreemd want een andere cardioloog vond dat mijn vriend net zo goed zich kon laten steriliseren omdat kinderen geen optie meer zouden zijn.
    Zelf zou ik t.z.t. (nu ECHT nog niet) wel graag een tweede willen , maar door de bevalling en alle fouten die daarbij zijn gemaakt ben ik nu nog te bang om dit serieus te bespreken met mijn cardioloog. Eerst maar weer een normale conditie opbouwen.
    Welke ziekenhuizen staan jullie onder behandeling?

    Grtjs
    Tatjanna

    #83885 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hey,

    Op mijn 17de heb ik die kunstklep gekregen en ik zou echt de keuze niet maken voor een kunstklep als ik geen kind kan krijgen. En het kan gewoon onder strenge controle.
    Ik heb mensen uit het ziekenhuis in Groningen gesproken en in het AMC Amsterdam waar ik zelf in behandeling ben en ze zeiden wel dat het helaas vaak voorkomt dat vrouwen met een kunstklep trombose op de klep krijgen. Daar was ik er dus 1 van maar ze waren er op tijd bij. Maar voor die kleine zijn er geen problemen.
    Gewoon goede controle en ze kunnen alles op tijd ontdekken.
    Beetje raar dat sommige cardiologen zeggen dat het absoluut niet kan.

    Groetjes ALis

    #83888 Reageer
    mrlle
    Deelnemer

    Ik had eerst cardioloog Rhudova, maar zij is naar Alkmaar verhuisd.
    Nu heb ik cardioloog Bouma, AMC.

    Rhudova zei dat ik geen kinderen kon krijgen.
    Bouma zegt onder strenge controle wel mogelijk.

    Vrijdag ga ik voor second opinion naar Praktijk Geervliet.
    (Niet alleen voor kinderwens maar voor hele hartziekte)
    http://www.praktijkgeervliet.nl

    Ik heb dan wel iets anders dan jullie hebben (DCM), maar ik vind het heel raar dat cardiologen zo verschillend reageren. Wie moet je nou geloven??

    #83889 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    heej heej,

    ik heb een donorklep dus heb geen medicijnen en kan er dus niet echt over mee praten ik was 12 toen ik hem kreeg. verder was de operatie die ze toen deden net nieuw en vandaar dat die mensen die toen zijn geopereerd nu pas beetje op de leeftijd komen van kinderen krijgen en ze dus vollop onderzoeken aan het doen zijn naar zwangere vrouwen die een hartafwijkingen hebben. ik mag ook aan zo’n onderzoek mee doen mijn cardioloog is de leider van dat onderzoek. Heb een vrouwelijke cardioloog in het erasmus mc rotterdam. zat eerst in het sophia maar als je 16 bent ben je dus te oud en ga je automatisch naar het erasmus mc zit tegen over elkaar namelijk. ik zal ook moeten bevallen in het sophia kinderziekenhuis

    liefss

    #83890 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Jeetje, wel vervelend al die verhalen. Ik heb Rhudova ook gehad en heb Bouma tijdens mijn opname wel een paar keer gezien. Aardige man is dat. Ik heb zelf Wagenaar op de poli en die is echt heel erg oplettend. Die Rhudova vond ik al een verschrikkelijk mens ben blij dat ze weg is.
    Er is tegen mij nooit gezegd dat het niet kan. Alleen die strenge controle idd.

    Ik wordt vanaf de 36ste week weer opgenomen en dan afwachten tot ik buikpijn krijg dan kunnen ze me naar de verloskamers rollen. Dus het is een hele opgave maar wel voor een goed doel.
    Groetjes Alis

    #83981 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Lang niks meer geplaatst hier! 🙁
    Nathalie hoe is het met je en met je kleintje?

    Ben wel benieuwd.

    Liefs Alis

    #83982 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    hallooo,

    hier gaat het goed hoor, nog steeds erg moe verder nergens last van. woensdag weten we het geslacht oewww ben zo beniewd. 17 augustus 20 weken echo met een controle van hartje van de kleine en 26 augustus echo voor mijn hart en echo om te kijken hoe de doorbloeding is van de navelstreng en de placenta. ik doe mee met een onderzoek omdat er nog vrij weinig bekend is over vrouwen die zwanger zijn en een aangeboren hartafwijking hebben.

    hoe gaat het met de rest hier?

    #83983 Reageer
    Alis
    Deelnemer

    Hey,

    Hahah bekende kwaal die vermoeidheid. 🙂 Maar ja geeft niet. Spannend woensdag dus. Ik heb dinsdag 4 augustus een echo om te kijken wat het is en 19 augustus de 20 weken echo, dan ben ik 20 weken en 4 dagen. Op die dag ook een echo van mezelf. Ik doe ook mee met die Zahara studie. Ik hoop dat ze daar anderen wel mee kunnen helpen in de toekomst. 🙂

    Ben nu 17 weken en 2 dagen. Tot nu toe alles goed hier.

    #84169 Reageer
    Jennefer
    Deelnemer

    Hoi Allemaal,

    Ik ben 24 jaar en heb toen ik 18 jaar was mijn aortaklep vervangen door een biologische klep en 2 van mijn andere kleppen zijn gerepareerd. Het is nou zo dat mijn aortaklep wat vernauwd is en één van mijn andere kleppen weer is gaan lekken. Ik heb verder niet echt last van dus mijn cardi-oloog vind het nog niet nodig weer geopereerd te worden.

    In tussen ben ik 29 weken zwanger het gaat verder wel goed, maar ik merk dus wel dat ik heel erg moe ben. Ik werk nog steeds 40 uur per week en voor de rest doe ik wat rustiger aan en ben ik veel thuis. Met de baby gaat het ook heel goed wij hebben ook een nekplooimeting gehad en die zag er goed uit.

    Ik zou graag meer willen weten wat voor bevalling er bij jullie aangeraden wordt door de cardio-loog en de gynaecoloog. Bij mij heeft mijn cardioloog van het OLVG aangeraden met een keizer-snee en mijn gynaecoloog die heeft aangeraden een natuurlijke bevalling maar dan wel met pijn-stillers dus ja het is nog onzeker. Verder heeft mijn cardioloog van het OLVG een second opinion aangevraagd bij het AMC en ik kwam terecht bij cardioloog Bouma en heb de vraag natuurlijk ook gesteld wat voor bevalling hij denkt dat het wordt toen zei hij dat het een natuurlijke bevalling met pijnstillers wordt. Ik ben echt bang voor een natuurlijke bevalling ik weet niet als het hart het wel zou aan kunnen ondanks ik mij best wel goed voel. Op woensdag 9 september 2009 heb ik een afspraak bij de gynaecoloog in het AMC dus ben benieuwd wat ik daar te horen krijg. Hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen hoe het jullie is gegaan.

    Alvast bedankt,
    Jennefer

    #84170 Reageer
    anna ellis
    Gast
    #84171 Reageer
    nathalie1985
    Deelnemer

    heej,

    ik was de link kwijt van de site, maar omdat ik mail kreeg dat er weer gepost was heb ik de link weer.

    jennifer: ik heb een donorklep bij me aortakleppen, bestaat namelijk uit 3 kleppen en ik had er 2. nou is het zo dat bij mij die donorklep ook alweer een aantal haar lekt en heb een vernauwing en een verwijding. dit is allemaal heel minimaal. mijn cardioloog in het erasmus mc zegt juist dat ze gaan voor een natuurlijke bevalling dit omdat het minder belastend is voor het hart dan een keizersnee omdat dat toch een zware operatie is. mijn gynaecoloog vertelde het zelfde. ik maak me er eigenlijk totaal geen zorgen om, vertrouw op mijn artsen.
    Ik weet dat mocht het aan het einde minder gaan met mij of de kleine dan gaan ze me inleiden, zo niet dan moet ik met de eerste weeen naar het ziekenhuis en dan wordt ik in de gaten gehouden. ik ben vandaag naar de cardioloog geweest en mijn echo was nog precies het zelfde als voor de zwangerschap dus ze is zeer tevreden, bloeddruk is prima alles gaat gewoon perfect en met de kleine ook.

    ben nu 23 weken.

    groetjes

    #84172 Reageer
    Jennefer
    Deelnemer

    Hoi dames,

    Bedankt voor jullie reactie. Ik zal zeker nog een heel goed gesprek met mijn cardioloog hebben, Maar ik ben wel blij te horen dat het bij Nathalie ook een natuurlijke bevalling wordt aangeraden als alles mee zit en dat het verder goed gaat met jou en de baby. Ik laat nog wel weten als er veranderingen zijn in mijn situatie. Sterkte!

    Groetjes.

    #84173 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Hoi Dames,

    Ik ben Corine geboren met de tetralogie van fallot. Deze is hersteld in 1974. In 1994 heb ik een nieuwe aortaklep met een stukje aorta gekregen. Ik heb toen gekozen voor een donor i.v.m. een kinderwens. Na vele ziekenhuisbezoeken eindelijk zwanger in 2002. Na 7 weken werd er een echo gemaakt,waaruit bleek dat ik zwanger was van een drieling. Schrikken natuurlijk,want je bent hartpatient. Had wel toestemming van de cardioloog om zwanger te worden,maar had geen rekening gehouden met een drielingzwangerschap. Cardioloog werd gelijk gebeld en gelukkig vond hij het geen bezwaar. Moest wel goed onder controle blijven bij zowel cardioloog als gyneacoloog.Met 20 weken gestopt met werken op advies van de gyneacoloog en met 30 weken opgenomen i.v.m.een lichte zwangerschapsvergiftiging.Met 31 weken zijn mijn jongens geboren via een keizersnede.(vliezen van een kind waren gebroken). Na 5 dagen moest ik het ziekenhuis verlaten en na 6 weken zijn alledrie de jongens thuisgekomen.Ze zijn nu ruim 6 jaar oud en het gaat super met ze. Ik wil alle aanstaande moeders heel veel geluk wensen met hun zwangerschap.

    groetjes Corine

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
Reageer op: zwanger
Je informatie: