default-header

Vervanging pacemaker

Home Forums Pacemaker Vervanging pacemaker

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #84299 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hey grapjas!
    Ben je erg zenuwachtig of gaat het wel? Er zijn meerdere soorten pacemakers dus het is de vraag of mijn “DDD”tje (type pacemaker) ook zo’n pm is.
    Ik moet er niet aan denken de hele dag muziek. Omdat ik niet veel energie heb kan ik niet zo goed tegen lawaai en drukte. (Mooi excuus) ik hou gewoon van rust en stilte. Ben zelf nogal druk dus lawaai genoeg van mezelf. Maar een paar nummers van Fleedwood Mac of ELO of Soul uit de jaren 70 daar wil ik wel naar luisteren.
    Arie, heel veel sterkte met de operatie. Weet je wat mijn tandarts altijd zegt: Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest! Ik kan er niks mee, jij wel?
    Later!!

    Anna Ellis

    #84301 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Hoi hoi,

    Je hebt wel een puntje ja. Heb zelf een DDDR, dus tja…..

    Ben wel zenuwachtig, ben gebeld wanneer ik meot komen en weet verder niks. Welk type pacemaker krijg ik e.d.

    We gaan het woensdag meemaken he.

    #84303 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Dan ga ik er van uit dat je ook weer een DDD pm.krijgt. Want er zijn 3 soorten. AAI, VVI of DDD.
    Elke pm heeft de draden op een andere plaatst zitten.Maar dit zal je wel niet echt boeien op dit moment.
    Nou kan ik wel zeggen dat het allemaal wel mee valt maar wanneer iemand tegen mij zegt:een nieuwe hartklep valt wel mee denk ik ook…zal wel, maar eerst moet het maar wel even gebeuren. Ik zal woensdag de hele dag voor je duimen.
    Nogmaals sterkte en het komt goed!!
    groeten,
    Anna Ellis

    #84366 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Zo, ben inmiddels weer thuis. Operatie ging niet zo lekker eigenlijk, bij het snijden kreeg ik een bloeding die eerst niet te stoppen was, het apparaat om eea dicht te schroeien stond niet aan en moest opwarmen, uiteindelijk dus bloeden gestopt door het dicht te branden.

    Daarna wilde de pacemaker niet los komen, zat een beetje vast in mn weefsel. Er moest wat bijgesneden alleen daar was het niet verdoofd, erg fijn. Heb het plafond van de OK dus van dichtbij bekeken.

    De nieuwe pacemaker ging er gelukkig vrij makelijk in. Na een 1:15 was de operatie gedaan en kon ik lekker genieten van een ziekenhuislunch.

    Linker borst is beetje beurs maar voel me erg lekker.

    Bedankt voor de steunende berichtjes

    #84367 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Gefeliciteerd Arie,

    Je hebt het weer gehad en je kunt er weer even tegen aan.
    Geen zenuwen meer, en je voelt je weer lekker.
    Lekker gevoel, dat je er nu al weer op terug kunt kijken.
    Doe je het een beetje rustig aan, voor je weer aktief gaat sporten?
    Geniet er van en veel succes.

    Theo

    #84369 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Arie,
    Fijn om te horen dat je weer thuis bent. Jammer dat de operatie niet vlekkeloos verlopen is.
    Mocht je dezelfde dag alweer naar huis? Ik moet altijd 24 uur plat en dan mag ik naar huis.
    Zal wel per ziekenhuis verschillen.
    Ik wens je een heel spoedig herstel!

    Groeten,
    Anna Ellis

    #84430 Reageer
    kneusje
    Gast

    😉 Hey Arie, fijn dat je weer thuis bent…..

    Bij mij verkleven de apcemakers ook altijd zo en omdat er bij plaatselijke verdoving alleen maar de huid verdooft is kan het heel erg pijnlijk zijn om de verkleefde pacemaker eruit te halen.
    Ik heb 2 keer met een plaatselijke verdoving zo’n vervanging gehad waarbij de pacemaker letterlijk eruit gerukt moest worden…..ik ken het plafond van de operatiekamer nu ook heel goed en dat mag volgens de artsen (en van mij natuurlijk ook) nooit meer zo gebeuren!

    :dry: Ik moet nu altijd onder volledige narcose geholpen worden en eerlijk gezegd wel zo fijn……dit wil ik nooit meer meemaken.

    Eigenlijk dacht ik eerst dat ik me aanstelde :blush: en dat ik de enige was die zoveel pijn had maar tijdens een pacemakerdag van een pacemakerfabrikant (erg leuk trouwens) bleek dat heel veel mensen pijn hebben bij het inplanteren (vooral het maken van de holte) maar vooraf te horen krijgen dat het zo gepiept is en niets voorsteld….:blink:
    Daardoor durfden ze niet te klagen over de pijn en zagen ze heel erg op tegen een nieuwe vervanging…:woohoo:

    Artsen weten dus niet hoe pijnlijk het KAN zijn……en willen het vaak ook liever niet weten.
    Daarbij hebben vrouwen ook nog meer zenuwuiteinden in de huid waardoor dit ook meer pijn kan geven….zeg dus gerust als het pijn doet……een leermoment voor artsen en verpleegkundigen….

    Gelukkig heb je het achter de rug en kun je herstellen…:cheer:

    Veel succes de komende tijd ,
    Eugenie

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: Vervanging pacemaker
Je informatie: