default-header

Vermoeidheid door bloeddrukverlager en/of cholestrolverlager

Home Forums Medicijnen Vermoeidheid door bloeddrukverlager en/of cholestrolverlager

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79986 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Na mijn SCAD (zie mijn hartverhaal) slik ik sinds 2011 simvastatine, perindopril en carbasalaatcalcium. Een bloedverdunner, drukverlager en cholestrolverlager.

    In mijn laatste gesprek met mijn cardioloog gaf ik aan zo vermoeid te zijn en geen stijgende lijn meer te ondervinden in energielevel t.a.v. sport en werk. Mijn vermoeden was dat dit werd veroorzaakt door hartschade, hoewel deze bij mij gelukkig beperkt is gebleven.
    Mijn cardioloog gaf echter aan dat dit veroorzaakt wordt door de medicatie!
    Wat inhoudt dat dit blijvend is, tenzij de dosis wordt aangepast.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Hartegroet,
    Charlotte

    #89114 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Charlotte. Ik heb in maart een hartinfarct gehad en slik sinds die tijd ook dezelfde medicijnen als jij hebt, maar ik voel me barcarolle goed en niet vermoeid, zoals jij, dus dan zal het misschien per persoon verschillen, het enige wat ik merk is dat ik wel een paar kilo aangekomen ben door die medicijnen. Misschien komen jou klachten dan toch ergens anders vandaan, ben je wel eens geprikt op je schildklier, want ik heb ook borstkanker gehad en door de bestralingen werkte mijn schildklier niet Gied meer,wat ook erge vermoeidheids klachten geeft, heb daar ook medicijnen voor, en toen is mijn vermoeidheid verdwenen.
    Ik hoop dat ik je een beetje hebt kunnen helpen. Ik hoor het wel van je,
    Lieve hartegroet Nesia. Profiel Nesia 52.

    #89120 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Lot,

    Heb dezelfde klachten als jij….
    Probleem is dat je ze wel moet blijven slikken en de bijwerkingen accepteren.
    Dat doe ik al jaar of twee en zo langzamerhand heb ik er een beetje vrede mee gekregen.
    Zonder medicatie kan ook niet.
    Misschien weet de cardioloog wel of je de dosis kan aanpassen.
    Intussen…………

    Sterkte
    Cesarina

    #89129 Reageer
    Vlinder55
    Gast

    Hallo Lot,

    Heel erg herkenbaar. Ik slikte Selokeen (metropolol had ik nog meer bijwerkingen van), had al van alles uitgezocht waar ik moe van kon zijn en de Selokeen was het enige wat nog restte.

    Van A. Vogel is er het homeopatische middel Crateagus, wat wordt aanbevolen bij angina pectoris, hartzwakte en oedeem.
    Ik heb geen hartzwakte, maar houd wel vocht vast en ben oktober 2009 gedotterd en gestend (li. kransslagader was voor 90% vernauwd, dankzij een erfenis van beide kanten van mijn familie).

    In overleg met mijn huisarts heb ik de Selokeen afgebouwd, ben ik gestopt met de ‘plaspil’ (waar ik ook geen baat bij had) en begonnen met de Crateagus (wordt overigens niet vergoed door de zorgverzekering).

    Na ca. 6 weken begon ik me minder moe te voelen en dat heeft door gezet.

    Ik ben zo’n 6 jaar doodmoe geweest, was tot bijna niks meer in staat (als ik gedouched had, of naar de supermarkt was geweest, was mijn accu al leeg, moest ik daarna eerst op bed gaan liggen om bij te komen en had de rest v.d. dag geen puf meer).
    Daardoor is het in mijn huishouden chaos geworden, rommel heeft zich opgestapeld, ik heb geen grote schoonmaak meer gehouden en sinds 4 weken ben ik in staat om weer iets aan te pakken. Weliswaar één grote klus per week, maar ik zie het langzamerhand schoner worden en daardoor krijg ik er ‘lol’ in om door te gaan.

    Nogmaals, ik heb het in overleg met mijn huisarts gedaan en gelukkig heb ik een h.a. die niet tegen homeopatische medicijnen is en met mij meedenkt en waar overleg mee mogelijk is.

    Ik weet hoe erg het is om alsmaar moe te zijn, al zal ik nooit meer zo fit worden als ik ooit geweest ben (mijn schildklier werkt te traag, ik ben door de overgang heen, 55+……..) maar ben erg blij met hoe ik me nu voel.

    Misschien dat je iets aan mijn ervaring hebt? I.i.g. heel veel sterkte toegewenst.

    Groetjes,
    Vlinder

    #89133 Reageer
    Lot1978
    Deelnemer

    Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb inmiddels bloed laten prikken voor mijn schildklier. Hierover las ik in verschillende forums toch wel dat verhoogde hormoonproductie een veroorzaker van mijn SCAD en/of vermoeidheid kan zijn. Dus testen kan geen kwaad.
    In juni word ik getest op het aanslaan van mijn medicatie, pas dan kan de cardioloog bepalen of hoeveelheden gewijzigd kunnen worden.
    Tot die tijd vooral mijn balans zoeken.
    Gelukkig ben ik nog in staat 27 uur per week te werken, maar als je altijd fulltime hebt gewerkt is dat toch wel even wennen. Ben benieuwd waar ik over een half jaar weer sta.

    Succes allemaal!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Vermoeidheid door bloeddrukverlager en/of cholestrolverlager
Je informatie: