- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 maanden, 1 week geleden door Sandra.
- AuteurBerichten
- MirnaGast
Ik heb inmiddels een week geleden een hartkatherisatie gehad. Ik kreeg kramp in mijn ader tijdens het onderzoek. Wat heel pijnlijk was! En ik heb nu ook veel (zenuw)pijn in mijn onderarm, rondom elleboog en bovenarm bij draai bewegingen. Ook werd mijn pols na 5 dagen alsnog blauw. Ook tintelt mijn onderarm, pols en vingers, vooral mijn duim. Raar dat je hierover nauwelijks wat over leest op internet.
Van Cleempoel BettinaGastIk heb ook stents laten plaatsen . Vorig donderdag op 12 december .
Er werd eerst ook via mijn rechter arm geprobeerd . Maar ik kreeg zo een hevige pijn eerst in mijn hand dan in onder arm ,zo naar oksel . Het was alsof mijn hand en arm ging ontploffen.
Dan zijn ze gestop en langs lies gegaan .
Tijdens ingreep kreeg ik buikpijn . Ik had het gevoel dat waterblaas vol zat .
Wat dan ook zo bleek te zijn.
Maar kon mijn water niet aflaten .
Na ingreep op kamer .Misselijk hartslag daalde naar 45 , En spuwen .
Even grote paniek in de kamer . Meteen cadeter aangelegd om water af te laten .
Dan begon alles terug normaal te worden .
Nachtje moeten blijven .
Nu ben ik thuis van vrijdag avond .
Maar de pijn in mijn arm word ook erger . Constante kramp alsof mijn arm gekneld zit . Een zeurende pijn aan mijn aders . Hand en arm tot in de oksel.
Ben ook op deze site terecht gekomen om te kijken of dit normaal is en of er nog andere mensen waren met het zelfde probleem.
Maar blijkbaar ben ik niet alleen .
Ik kan de pijn beetje onderdrukken met diclofenac . Maar kan niet de bedoeling zijn om dit te blijven nemen.
Iemand al raad wat ik nog kan doen ?
Of al iemand dat al meer weet over dit probleem . Met dank BettinaKriGastOpgelucht om te lezen dat er nog mensen zijn die behoorlijk lange tijd na de katherisatie via de pols pijn hebben in de rechterarm.
GabyGastIk ben ook blij om te lezen dat meer mensen langer last hebben van de rechterarm. Bij mij is het nu een kleine 1 1/2 week geleden dat ik een hartkatheterisatie heb gehad via de rechterpols. Ik heb mijn arm 3 dagen in een sling gehad en de pols echt ontzien. Vrij direct had ik al last van mijn rechterarm en de pijn lijkt steeds erger te worden. Vooral in de bovenarm. Hopelijk verdwijnt het weer.
SandraGastHet is nu bijna 2 weken geleden dat ik gekatheteriseerd ben via de pols. Wat valt mij die pijn tegen. S’nachts wordt ik er wakker van. Z’on vreemde pijn in onderarm. Overdag… Nadat ik iets ermee gedaan heb voelt het alsof je kiloos heb lopen tillen. Zo vermoeid..maar ook pijn. Maar snachts bijna ondraaglijk. Blijk spastische aders te hebben. Ingreep was ook echt bijna cq eigenlijk niet te doen qua pijn. Maar lees hier, ben niet de enigste, Iemand tips? Hoelang heeft het bij jullie aan gehouden?
LydiaGastOok ik heb nog steeds last van mijn rechteronderarm na een hartkatheterisatie. Ik ben inmiddels ruim 2 maanden verder, maar nog niks wijzer geworden. Volgens neuroloog is er geen zenuw geraakt. Fysio denkt dat het uit mijn nek komt.
Ik hoor graag hoe het is verlopen van mensen die al wat verder zijn in de tijd. Gaat het over? Neemt de pijn af? Kan je de pols/arm weer als vanouds belasten? Voor mijn gevoel helpt rust het beste. Maar de vermoeidheid/spierpijn/tintelingen wisselen enorm. Soms gaat het 2 dagen goed en dan heb ik weer een paar dagen veel last. Alsof ik terug bij af ben. Herkenbaar?AnnaGastOok ik moest er aan geloven en ben 3 dagen geleden in mijn rechterpols één HC ondergaan! De pijn wat ik nu heb is niet menselijk meer , ik zit aan warmtepleister/ paracetamol ik hoef maar een klein beweging te doen en de pijn is niet te harden. Ik kon nu ook niet meer in slaap komen want ik verga van de pijn , en ik zit op deze forum en ik lees dat ik niet alleen ben , kan iemand hierbij mij en andere lotgenoten raadplegen!!!!
RenaudGastHallo ik heb op 6 mei 2025 een hartkatheterisatie ondergaan en die verliep pijnloos en perfect ook achteraf kon na een week weer sporten en dat ging beter ook. Op 26 mei heb ik er nog één gehad die was enorm pijnlijk en nu heb ik last zoals velen hier van pijn in mijn pols, arm, oksel tot in mijn borstkast toe. Jammer dat niemand heeft laten weten of dit over gaat. Ik ben gisteren een echo laten nemen maar die zagen niks. Mijn huisarts weet ook niet wat die moet zeggen is onbekend. Wat nu? Ben nu nog thuis maar ben bang dat ik zo werken word gestuurd en dat gaat het hem niet worden ben carrossier en doe eigenlijk alles met mijn rechter arm. Is het bij iemand overgegaan of is er meer bekend over? Je vind niks op internet althans ik vind niks alleen dit forum. Laat even iets weten ik en ik denk alle anderen zullen u dankbaar zijn er iets over te lezen.
RenaudGastHallo hoe is het nu met u? Is de pijn over of nog staads last?
Mvg Renaud Waghemans
MadelonGastAfgelopen donderdag 3-7-25 een hartkatheterisatie ondergaan. De ingreep zelf was zeer pijnlijk. Nauwe aderen en spasme. De pijn is sindsdien niet meer weg geweest en ik merkte al op de afdeling dat dit niet gebruikelijk is. Nu vreselijke pijn die niet zakt ondanks gebruik pijnstillers. Ik maak me grote zorgen omdat het mijn rechterarm is waar ik alles mee doe. Dit bericht typen is nagenoeg onmogelijk vanwege de pijn. Ik lees helaas helemaal geen berichten over het verloop of dat het verbeterd?! Alle adviezen of antwoorden zijn welkom.
- AuteurBerichten