default-header

Te lang wachten in Nederland

Home Forums Algemeen Te lang wachten in Nederland

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #86794 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    even een rare tip misschien..maar als ze vragen hoe het met je gaat zeg je niet wel goed hoor…of prima…maar begin je gelijk met je vragen..
    vooral als ze zo’n haast hebben…gelijk met de beuk erin…

    vroeger zei ik ook altijd dat het wel goed ging…maar toch had ik dingen die ik wilde vragen maar werden ook weg gewuifd…dus niet meer zeggen..vooral niet bij artsen die dit gelijk als einde gesprek zien..


    @tjinta
    …vreemd dat alles al vol geboekt is bij je eigen cardioloog al ruim 10 maanden…

    teken dat hij teveel patienten heeft…en ik zou ook geen genoegen nemen met een andere arts…dan zou ik mij liever omzetten naar een cardioloog die wel normaal beschikbaar is maar dat als je vaste arts..misschien een idee??.of ben je erg gehecht aan je cardioloog??

    #86795 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Ik vind het niet prettig om steeds een andere te krijgen maar ik heb al vier keer een ander gehad.In sept.2010 mijn eigen cardioloog,toen moest ik in dec2010 terug komen Moest bij iemand anders die van mij zat volgeboekt tot april 2011 Toen in januari een hartcath.die werd weer door iemand anders gedaan.en toen 3 feb.mijn icd operatie die werd ook weer door iemand anders gedaan.Ik had wel 2keer gevraagd of mijn eigen cardioloog het kon doen maar die had pas over 10 weken tijd dus dat vond ik te lang duren(had ik 10 weken niet geslapen)dus om te zeggen dat ik aan mijn cardioloog vast zit nou nee nu niet meer zeker niet na de laatste controle had ik wel van hem verwacht dat hij de operatie met me door zou nemen omdat de operatie niet helemaal goed verliep.En dan maken ze nog reklame schroom niet vraag alles wat je wil.Dus dat gaat er bij mij ook niet helemaal in.En dan donderdag voor de 1e keer revalidatie vraagt de icd verpleegkundige hoe het gaat zeg ik de cardioloog is ook een l.l het floepte er zo uit,maar zei ging er ook niet op door om te vragen wat is er aan de hand.Dus ik denk er wel over na om na een ander vaste over te stapen maar ja zal het helpen ik ben bang dat ze het allemaal zo druk hebben.

    #86796 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    misschien ander ziekenhuis…maar ja..weet niet waar je woont en of dat ook mogelijk is..

    voor ik deze cardioloog kreeg zat ik er zwaar aan te denken om of naar een andere cardioloog te gaan..eentje die wel “hart” voor de zaak had…of naar een ander ziekenhuis..
    woon in Rotterdam dus hier op zuid kan ik er bij meer terecht..

    Gelukkig ging mijn oude cardioloog weg..even een tijdelijke gehad..en nu een kersverse die mij goed bevalt…maar dat lange wachten op een afspraak dat heb ik nog nooit gehad..niet zo extreem…als ik over drie maanden een afspraak moet maken..dan kan dat ook over drie maanden…zo te horen is het gewoon extreem druk tov de aantal cardiologen in het ziekenhuis…en dat is eigenlijk iets waar het ziekenhuis iets aan moet doen…genoeg cardiologen om de afspraken die er gemaakt moeten worden wel op “tijd” te doen…

    misschien ook een klacht naar de klachtencommissie sturen??…want het is wel jouw gezondheid die in het geding komt daardoor..en je zal niet de enige zijn lijk mij..

    #86797 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Ja je hebt gelijk hoor misschien doe ik wel een klacht in dienen ik loop in alkmaar ze hebben er genoeg cardiologen hoor wel een stuk of 12 dus keus genoeg.Maar waarom er dan al zo 5 volgeboekt zijn tot januari 2012 dat kan er bij mij ook niet in.En als ik dat tegen mijn cardioloog zeg dan snapt hij het ook niet dan zegt hij en ik krijg weer patiente van mijn collega’s die vol zaten dus ze boeken gewoon niet goed naar mijn mening.En om naar een ander ziekenhuis te gaan gaat niet.Want ik kan nog naar Beverwijk maar daar heb ik slechte ervaring mee niet met mijn hart maar met andere dingen,dus moet ik wel in Alkmaar blijven.Maar ik zal eens kijken of ik een klachten formulier op hun site kan vinden.Bedankt

    #86798 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    http://www.mca.nl/webframe/modules/mod_webcontroleur/voorkant.php?id=458

    volgens mij kan je dit hier doen..succes!!..

    niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd.. 😉

    #86799 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hoi ik heb het klachten formulier meteen ingevuld en verstuurd.Nu maar afwachten wat ze ermee doen. bedankt

    #86801 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben benieuwd!!…

    #86802 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou ik ben ook benieuwd…

    Tjinta ik heb jaren gelopen in het Waterland ziekenhuis in Purmerend. Met heel veel klachten…
    Ze hebben mij 8 jaar aan het lijntje gehouden. Het zou stress gerelateerd zijn etc….

    Totdat ik het genoeg vond en naar een andere cardioloog in Amsterdam.
    Naar het OLVG…

    Daar bleek al bij het eerste bezoek dat het fout was en binnen paar maanden ben ik geopereerd.
    Dus ik kan je alleen maar aanraden, zoek een ander ziekenhuis, liefst in Amsterdam. Daar woon je niet zover vandaan geloof ik.

    Gewoon doen en niet aarzelen!
    En je hebt er recht op!

    Sterkte en groetjes
    Cesarina

    #86866 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo,
    Even terug komen op mijn verhaal lange wachttijd.
    Ik had toen geschreven dat ik geen nieuwe afspraak kon maken ivm volgeboekt tot 2012
    Ik kreeg van de week een telefoontje van de klachtencommisie van het mca
    De mevr.vertelde dat ze het had uitgezocht,Het blijkt dat ze de agenda’s steeds sluiten ivm volboeken.Want als alles volgeboekt is en de artsen moeten onverwachts weg naar congres of vakantie of andere dingen die onverwachts ertussen komen,dan moeten ze al die mensen afbellen en opnieuw boeken en dan krijg je dat mensen erg lang moeten wachten en opschuiven.Nu doen ze iedere keer voor 3/4 mnd de agenda’s open zodat ze een beter overzicht krijgen.Dus ik moet in juni bellen en dan kan ik gewoon in september bij mijn arts terecht.En ik moest gewoon hard zijn om te zeggen dat ik alleen bij mijn eigen arts wil.

    #86868 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    owh..kijk…dat schiet op..ben je gelijk een stuk wijzer he…

    en bij je eigen arts…en inderdaad je poot stijf houden…

    #86869 Reageer
    charlot
    Deelnemer

    Nou Anna,

    ik kan je Nieuwegein ook van harte afraden : fout op fout op fout. Medisch, administratief, organisatorisch…lees mijn weblogje maar. Achteraan beginnen svp .[url=http://bries-heijnen.blogspot.com/]waar mijn hart van vol is[/url]. Je lacht je rot.

    charlot

    #86870 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Charlot,

    Waar kan ik je weblogje vinden?

    Cesarina

    #86874 Reageer
    charlot
    Deelnemer

    Hoi Cesarina,

    Als je in het vorige bericht op de rode lettertjes dubbelklikt moet je er vanzelf komen. zoniet ctrl a, ctrl v, ctrl c (knip en plak) de volgende link in je browser http://bries-heijnen.blogspot.com/
    Succes en veel leesplezier. Tip:begin met de alleroudste blogs, dan snap je de nieuwere beter.

    Charlot.

    #86888 Reageer
    Creajago
    Deelnemer

    Beste lotgenoten,

    Ook ik heb ervaring met lange wachttijden voor Nederland. Na veel omhaal ben ik uiteindelijk doorverwezen naar Duitsland.
    Ik ben in de Schüchtermannklinik in Bad Rothenfelde geweest voor een flutter ablatie. Wat een verademing om daar te zijn. Wachttijd: 6 weken, i.p.v. minimaal 52 weken in Nederland. De aanvraag via de zorgverzekering was vlot geregeld.

    Ben afgelopen zaterdag thuis gekomen en heb niets dan lof over de hele gang van zaken in deze kliniek. In één woord FANTASTISCH.

    Nieuwgierig geworden? Het internetadres is: http://www.schuechtermann-klinik.de/

    Ik hoop dat dit een goede tip is.

    Allemaal heel veel sterkte,
    Aagje

    #86890 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    ik sta bij het LUMC onder banhandeling en vin de wachttijden niet lang op het moment dat je iets heb en ze weeten het niet word alles aande kant geschoven en is er altijd wel en plekje om voor onderzoeken te kunnen komen voor mijn EFO was en wachtlijst van 6 weeken ik was aleen een stuk eerder aande beurt want er viel iemand uit en ik stond het hoogste op de lijst dus werd week voor ik aande beurt was opgebeld dat dan kon komen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
Reageer op: Te lang wachten in Nederland
Je informatie: