default-header

Tachycardie en ik trek het leven ermee niet meer

Home Forums Ritmestoornissen Tachycardie en ik trek het leven ermee niet meer

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #87189 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik moest even opzoeken wat Tachycardie is. Boezemfibrileren, leerde Google. Ik ben niet zo thuis in alle termen. Ik heb dat ook, gekregen nadat ik hartfalen had gekregen. Inderdaad geen pretje. Vooral als er iets van stress speelt, voel en gedraag ik me bijzonder onaangenaam.
    Als je nog nooit hartproblemen hebt gehad, is er ook wel eens wat onregelmatigs. Dat verhoogt dan hooguit je stress. Ik denk dat de meeste mensen met een hartprobleem wel te maken hebben met ritme- en kramptoestanden. Het lukt me ook niet altijd om m´n hoofd koel te houden en het is helemaal moeilijk om te bepalen of je wel of niet alarm moet slaan. Ik ben er al heel wat keren de laatste twee jaar vanuit gegaan dat het loos alarm was en dat bleek het ook te zijn. Probleem is dat wij je niet kunnen adviseren wanneer je je moet laten controleren. Ieder mens is anders en iedere ernst van deze kwaal ook.
    De controle die je laatst hebt gehad, zou je wat vertrouwen moeten geven. Medicijnen etc. kunnen niet iedere narigheid voorkomen maar vaak wel voorkomen dat ritmestoringen niet uit de hand lopen.
    Ik zou zelf graag willen weten of boezemfibrileren met een hartslagmeter door de patiënt zelf vast te stellen is. Dan kan je bijhouden hoe lang het duurt. Ik heb volgens de controles een lage hartslag maar vooral ’s nachts lijkt mijn hart als een mitrailleur tekeer te gaan. En wanneer je je zorgen maakt, komt er van slapen helemaal niets terecht.
    Ik hoop dat de hinder voor je snel afneemt. Is je medicatie op grond van je klachten en het onderzoek aangepast?

    Groetjes,

    Suzan

    #87200 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    Het is bijna niet vast te stellen met en hartslag meeter, bij mij slaat die als ik en ritmestoornis heb op error en doed hij niks meer bij je eigen voelen is het makkelijkste je voel aan je pols als die niet in een goed ritmeslaat, alleen weet ik zelf ook dat het lastig is ik ben altijd onzekker is het iets of juist niks wat is er nu en nog meer van zulke dingen je word er onzeker van!

    groetjes

    #87201 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat er niets echt te meten is, is een duidelijke indicatie dat er iets mis is. Maar wanneer moet je je ermee melden? Bij mijn vriendin speelt hetzelfde probleem en door al het gefladder van haar hart is de bloeddruk ook onmeetbaar. Ze is laatst wel weer eventjes opgenomen geweest maar na een bijstelling van haar medicatie weer naar huis gestuurd.
    Ik vind het allemaal doodeng maar de artsen zullen hopelijk wel weten wat ze doen. Ik hoop voor jou dat je hart weer snel wat rustiger gaan werken.

    Groetjes,

    Suzan

    #87212 Reageer
    Aart
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik lees hier je verhaal, en herken ik veel symptonen uit die ik ook heb gehad.
    zoals veel gecollebeerd,( flauwvallen.) van eenTachycardie naar een bradycardie.
    en ik vind het niet aanstellend. ik heb verschillende onderzoeken gehad.
    veel een ambulance gehad. Ook vertelde ze eerst dat het door spanningen kwam,en dat ik me eigen niet zo moest aanstellen etc etc. maar een ieder voelt zijn eigen lichaam
    er was duidelijk te zien op de ecg’s dat ik van tachycardie-naar op eens bradycardie ging
    soms met een frequensie van 150 naar 40 slagen per minuut.hierbij ging ik onderuit. zwart voor me ogen en wegraken.

    maar de cardiologen hebben er voor mij gevochten en alles eruit gehaald om mij te helpen
    met deze kwaal. en nu heb ik 2 jr een pacemaker gekregen dat ik dus niet meer
    ritmestoornissen krijg en onderuitgaat. CLS pacemaker /Biotronik. geeft voor mij een goede ondersteuning. en heb dit te danken aan mijn cardioloog. en ben helemaal hierdoor opgeknapt, en dat zeggen wel de meeste mensen, dat ik er veel beter mee geworden bent.
    wel elk half jr controle, maar gaat gelukkig goed.!!!!!

    #87213 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    Gebeurde het me weer :angry: Raakt de muis iets aan en weg is de ingetikte tekst.
    Ik had geen idee dat tachycardie en bradycardie de snelheid van de hartslag aangaf. Tachycardie kan dus ontstaan door boezemfibrileren maar dat hoeft niet.
    Geen wonder dat je door bradycardie onderuit gaat. Ik kende alleen de term sporthart maar dan gekscherend over mijn trage hartslag. Ik stond vaak heel eventjes te duizelen maar, ik heb het afgeklopt, ik heb nu geen klachen.
    Als stress hier bij mij een invloed op heeft zal die van mij nu wel gaan oplopen (o nee, dat kan niet want ik heb bètablokkers) want ik heb een stressklus de hele dag voor me uitgeschoven en nu moet het echt gebeuren.

    Ik wens iedereen een regelmatige hartslag toe.

    Groetjes,

    Suzan

    #87214 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    het is niet allen datgene wat je eet maar ook zeker de hoeveelheid
    je sinusknoop die al die ritmestoornissen veroorzaakt zit tussen je hart en je maag en als je maag vol zit kan hij al op hol slaan ..ik heb het ook en eet s,avonds zo wie zo erg weinig en als ik denk dat ik iets te veel heb gegeten buk ik ook niet om iets op te rapen want dan schiet hij er ook zo weer in ..waarom vraag je geen oxazepam aan je huisarts ..dan ben je ook niet zo gestresst want dat is ook een grote boosdoener en inderdaad alle produkten waar E in zit boven de 600 zou ik lekker laten staan..soms is dat niet leuk want uit eten kun je bijna wel vergeten maar dat moet je er voor over hebben ..ik durf nog steeds niet weg ben altijd vlak bij huis en als ik onderweg ben wil ik altijd zo snel mogelijk weer terug naar huis …is best erg lastig en je raakt zo gewoon in een isolement .als dat rot gevoel maar weg blijft …maar we zijn niet de enige ..ik wens je veel sterkte toe

    #87219 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    Met mijn sinusknop is niks mis!! dus dat hoeft er niets mee temaaken te hebben.
    Ik heb het door stress door onverwachte bewegingen enz.

    #88130 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hoi,

    herkenbaar! Ik had zelf last van VT’s en dat heeft mij een hartfobie en angststoornis opgeleverd. Van een fanatiek sporter ben ik stil gaan staan. Tot de laatste VTs in sept 2011. Ik ben toen naar de huisarts en die heeft via een spoedverwijzing mij naar een psychotherapeut gebracht. En daar kwam eruit dat ik er al drie jaar mee rond loop. Eind okt voor de 2e keer geableerd en nu merk ik dat ik een rustig hart heb en dat de inspanningsonderzoeken laten zien dat ik tot 181/185 hartslagen kan gaan. Inm ben ik bij de fysio ook weer gaan sporten en durf nu steeds meer. Ondanks dat mijn cardioloog aangeeft dat het bij mij ongevaarlijk is ben ik er goed ziek van geworden. De psycho zegt exposior en dat levert veel winst op. De drank heb ik laten staan en ik leef inm steeds gezonder. Maar sinds eergisteren heb ik last van extrasystolen die ik wijt aan stress en hiermee gepaard hyperventilatie. Herkennen jullie ook een verband tussen ademhalen en E.S.??

    Oja, zorg dat je bij een psychotherapeut komt ipv een psycholoog. Je hebt met de eerste langer de tijd om te onderzoeken waar het vandaan komt en hoe je ermee kan omgaan.

    En nog een oja .-) in de telegraaf van 10/1 stond een artikel over iemand die boezemstoonissen heeft en ook angstig geworden is. Dit is overigens ook te vinden op http://www.dialoog.skipr.nl/evolutieindezorg/

    Ik hoor graag je/jullie reactie.

    Arjan

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
Reageer op: Tachycardie en ik trek het leven ermee niet meer
Je informatie: