default-header

Resveratrol, goed voor het hart

Home Forums Supplementen Resveratrol, goed voor het hart

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #87034 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik slik geen ascal he…wel gehad net na mijn operatie..nu alleen de acceanemarol…even uit mijn hoofd..want ik vind het een rotwoord..whahahha..

    nu moet ik ook tussen 3 en 4 zitten hoor..maar als mijn cardioloog mij geschikt vind voor de nieuwe methode..dan mag ik tussen de 2,5 en 3,5 gaan zitten…whahhaha..lijkt heel wat..maar eigenlijk scheelt het niet zoveel..

    maar dit is puur ivm mijn nepklep…dus misschien anders dan bij jou Suzan..

    Nou Nel, ik heb een broertje dood aan schoonmaken…maar als ik dan aan de gang gaat dan ben ik snel kapot momenteel..dus moet het dan met tussenposes doen…

    Vroeger toen mijn ex en ik beiden werkte kwam er iemand twee keer per week het huis schoonmaken….dat was echt ideaal…..maar nu moet mijn man het doen die is huisman..en ik sop af en toe de extra dingen…ik zie schijnbaar toch meer dingen dan hij..hihihih..

    was gisteren een drukke dag plus die controle tussendoor..dus toen ik thuis kwam ben ik gelijk even gaan liggen..was kapot…

    by the way…ik ben 49 jaar..en aan het eind van het jaar ga ik Sara zien…hihihihi..

    Zo Nel druk gezin met vijf kinderen….maar wel gezellig zo te horen…tegenwoordig hebben sommige mensen al moeite om er eentje op te voeden…

    Meiden..ga zo weer duiken in de badkamer…en aan het werk….

    donderdag en vrijdag werk ik thuis…dus dat is wat relaxter….

    groetjes,

    #87035 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik vind het ook een moeilijk woord. Eerst had ik dezelfde als jij, acenocoumarol, maar na twee jaar viel wel heel erg op dat mijn haar zo erg aan het uitvallen was. Gelukkig had ik een alerte verpleegkundige op de hartfalenpoli en die wist dat dit na een tijdje gebruik hiervan kon gebeuren. Nu heb ik de andere Coumarine, fenbr. etc. Ben ik net gewend aan het ene moeilijke woord, moet ik nu die andere gaan leren.

    Ik zocht even naar de juiste spelling van die fenetc. en vond toen dit:
    [i]Boezemfibrilleren gaat gepaard met een sterk verhoogd risico op het krijgen van een herseninfarct. Er zijn veel onderzoeken waarin men onderzocht hoe dit risico kan worden beperkt met coumarines of acetosal. Omdat behandeling met coumarines (orale anticoagulantia) mogelijk meer (bloeding)- complicaties veroorzaakt, is het belangrijk de voor- en nadelen van de beide behandelingen met elkaar te vergelijken. [/i]

    Dit is bij mij een van de redenen waarom ik fenprocoumon (Marcoumar, even opgezocht en zo moeilijk is dit woord helemaal niet).

    Of jij iets mag minderen hangt helemaal af van de werking van die klep. Als de verminderde werking klontjes veroorzaakt, dan is minderen niet raadzaam.

    Mannen en de huishouding. Ik krijg geen hulp omdat ik een gezonde partner heb. Helaas kijkt hij met andere ogen om zich heen dan ik. Ik heb moeten leren loslaten maar dit valt me nog steeds erg zwaar.

    Groetjes,

    Suzan

    #87036 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    joh…haar uitval…had ik nog niet gehoord..maar inderdaad lastig…

    en dat probleem is nu helemaal weg??

    Ja..ben benieuwd of ik het ook mag van mijn cardioloog…zal het vrijdag horen denk ik maar zo…

    Volgens mij is dat standaard met mannen..hihihi..of het moet echt een poetsmiep zijn..maar in de meeste gevallen niet…

    nou ben ik het ook niet..maar mijn oog valt wel op bepaalde dingen…hihhih..

    tis nu weer lekker weer hier..niet te warm…beetje zon….hihihi…morgen nog een dagje op de zaak werken en dan donderdag en vrijdagochtend thuis werken..

    vrijdagochtend moet ik om 10 uur bij de cardioloog wezen..dus dat had geen zin om eerst naar de stad te gaan…terwijl ik om half 12 al weer naar huis mag…ben ik meer aan het heen en weer reizen…want het ziekenhuis zit hier nog geen kilometer vandaan..dus kan beter vanuit hier gaan..

    en verder weer een lang weekend…de laatste uit de reeks…en dan pas weer ergens in december…hihihi..

    #87037 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hai Suzan, grappig dat je schoonmoeder net zo heet als ik en ook nog eens uit Katwijk komt,ik zal maar niet m,n achternaam zeggen ,want dan komt ze echt niet meer bij,mijn man heeft n.l. de meest Katwijkse achternaam die er is…………..Gelukkig dat ascal zo goed voor je werkt,en dat het goed gaat met je ogen,maar is het nu een beetje rustiger met je hart??zou wel zo fijn zijn. Moet je altijd in het weekend werken Marjolijn??? vind je dat niet naar?of heeft het juist met je werk te maken?Heb je voor vrijdag nog testen te doen of een echo?of doen ze dat op vrijdag als je er toch bent Ik moet altijd de vrijdag ervoor allerlij onder zoeken doen en een echo en dan s,maandag naar de cardioloog dan heb ik direct een heleboel uitslagen En ik moet in augustus weer,voorlopig nog elke drie maanden,ze testen dan ook mijn ICD en lezen ,m uit ,oei het is alweer bed tijd slaap lekker en voor morgen een heerlijke dag,en ik spreek jullie weer…………. liefs Nel

    #87038 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    M´n haar is nog wel een punt van zorg, ik moet er veel moeite voor doen om het wat te laten lijken maar zoals het nu is kan er mee door. Ik ben heel blij dat het haaruitvalprobleem is opgelost er zijn immers al bijwerkingen genoeg. Dat het me niet aan te zien is dat ik hartfalen heb, is iets waar ik erg blij mee ben want anders gaan de mensen zo meewarrig tegen je doen.
    Succes van de week bij de cardioloog. Ik hoop dat je daar alleen maar positieve dingen te horen krijgt.

    Groetjes,

    Suzan

    #87039 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Op dit forum ben ik niet echt anoniem. Ik gebruik mijn achternaam hier dan wel niet maar op fora gebruik ik bijna altijd de nickname Kelly Kathleen en dit staat ook in het laatste nummer van Hartbrug-Magazine.

    Groetjes,

    Suzan

    #87040 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    nee..ik werk niet in de weekenden hoor Nel, ik doelde meer op het LANGE weekend ivm de feestdagen..hihihi…

    Balen Suzan dat het nog wat tobben is met je haar…maar eens komt het goed toch??

    ik vind eigenlijk helaas dat je niet op je voorhoofd hartfalen heb staan..even lullig gezegd….maar soms zie je mensen denken…of zeggen iets van waarom niet met de trap…en dan moet je het uitleggen…want tja..je ziet er ogenschijnlijk gezond uit…

    daar kamp ik meer mee…vooral omdat ik ook nog gewoon werk…

    Vrijdag geen onderzoeken gelukkig..alleen controle…die nuclaire onderzoeken heb ik in maart al gehad….

    #87042 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat vroeg ik me ook al af hoe jullie alles maar kunnen doen wat jullie doen. Dat is voor mij absoluut onmogelijk. Maar ik neem wel de trappen wanneer het even kan. Gewoon langzaam. Bewegen is ook een medicijn. Dat boekje dat ik eerder noemde maar wat ikk nog moet lezen heeft dit als titel: Fietsen als medicijn.
    Dat ik er zo gezond uitzie, heeft inderdaad meer dan eens voor complicaties gezorgd want zelfs (keurings-)artsen gaan op het uiterlijk af.
    De mooiste 🙁 was die van een internist. Ik lag doodziek te wezen in een ziekenhuis. Het enige dat ze wel zagen was dat ik flink koorts had en daarvoor werd er steeds bloed afgenomen en onderzocht. Op een middag, toen iedereen op zaal lag te rusten, kwam er de internist binnen en vroeg naar mij. Ik stak mijn hand op want ik zat rechtop omdat ik vanwege al het vocht in mijn borstholte niet kon liggen alleen dat wist ik niet. Hij kijkt me aan en zegt in één adem ‘Herstel, ik zoek een doodzieke mevrouw etc.’ Later bleek dat ik naast het gemiste hartfalen ook een ontstoken hartzakje had en dat dit ook over het hoofd was gezien (en daar kreeg ik weer longontstekingen van en het was ook niet dolletjes voor mijn longvlies).
    Eigenlijk zou er een soort bond moeten zijn waar je contact mee kunt opnemen wanneer het je niet lukt om de artsen ervan te overtuigen dat ze hun huiswerk overnieuw moeten doen. Mijn man doet als vrijwilliger individuele belangenbeharting voor de leden van zijn bond, dus dit type mensen.
    Bovenstaand voorbeeld is er een van de vele. Ik heb hier nog een sterke. Heel soms ben ik niet in staat om een flinke afstand te lopen van de parkeerplaats naar huis. De dichtbijzijnde plaats is sowieso al 100 meter lopen en omdat ik dit meestal wel kan, kom je in Haarlem niet in aanmerking voor een parkeerkaart. Ik zou zo met zo’n kaart geholpen zijn en het scheelt zoveel stress te weten dat je, als het nodig is, maar ca. 100 meter van huis kan parkeren. Nu is het soms een paar honderd meter tot een halve kilometer. Het ergste is dat die keuringsarts in zijn verslag schreef dat ik ‘hartfalen ZOU hebben’ en dat hij ‘een vraagteken zette bij de reden van mijn aanvraag’. Extreem beledigend. Bloeddruk en hartslag meten kon hij ook al niet. Ik heb bijna altijd een hele lage onderdruk (rondom de 50) en een lage hartslag, ook iets van 50 en hij maakte er ‘jongemeidenwaardes’ van. Alles laag is ideaal om mijn hart te sparen maar ik sta daardoor wel regelmatig te tollen op mijn benen. Helmaal na het uitstappen uit een auto wanneer er buiten een temperatuursverschil is. Zelfs mijn klacht over deze keuring is niet in behandeling genomen. De zorg in Haarlem is hemelschreiend en dan willen ze dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen… Ik vind het ook idioot dat mensen met een beperking gratis mogen parkeren. Dit werkt misbruik in de hand.
    Ik móest dit even van me afschrijven. Het is prachtig weer; ik ga boodschappen doen.

    Groetjes,

    Suzan

    #87044 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja joh..dat is de ellende..hoop artsen vooral arbo-artsen weten niets van hartfalen e.d., en de term zou hartfalen kunnen hebben …vind ik helemaal extreem….dit is nl aantoonbaar in je bloed …eigenlijk belachelijk toch..

    ook hier in Rotterdam krijg je als je 100 meter kan lopen ook geen invalideparkeervergunning..heb ik ook naar gekeken…volgens mij als je het speelt dat je beroerd loopt dan krijg je hem wel…ik heb zo mijn twijfels af en toe..maar ik ga niet spelen dat ik slechter loop..terwijl ik echt dagen heb dat die 100 meter buiten lopen…toch soms best ver is…vooral met wind en regen…of met bloedhitte…of als ik mijn dag gewoon niet heb…mensen met rollators lopen mij hard voorbij..whahhahahha..
    omdat ik geen snelheid meer kan maken..want dat sterf ik van de pijn in mijn benen…

    dat alles heeft te maken met mijn lymfoedeem…wat erg belastend voor mij is…en waardoor ik dus ook met dansen ben gestopt..ik struikelde steeds over mijn eigen voeten zowat..omdat ik ze niet meer omhoog kreeg..

    tja..in de ziekenhuizen gebeurt er ook van alles…

    ik had net een katherisatie gehad om te kijken of ik toch voor mijn klep geopereerd zou worden…
    komt de zaalarts…mevrouw feteris..uw aderen zijn brandschoon..

    ik zeg tegen die pief..dat is leuk..maar daarvoor lig ik hier niet…ben behoorlijk flink…dus hij ging ervan uit dat ik daarvoor gecheckt was….

    dus heb hem verteld dat tie toch maar even mijn dossier moest lezen voordat hij weer zo’n stomme opmerking maakte…whahhahahhahhah..

    volgende ochtend kreeg ik terecht zijn excuses…en was hij geinteresseerd in wat hij allemaal wel gelezen had…soms helpt het om even bot uit de hoek te komen…
    tenslotte gooien ze mij ook over ene kam om het maar zo te noemen…toch?? 😉

    #87051 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat wist ik helemaal niet dat dit in je bloed te meten valt. Wel of er wel of niet sprake is van een nieuwe afsluiting. Het blijkt voor keuringsartsen dus toegestaan om met een natte vinger, zonder een dossier te willen inzien, iemand te keuren. De artsen die dit werk zo (willen) doen, moesten zich schamen. Maar de gemeente Haarlem ook want die bepaalt dit beleid.

    #87052 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..staat hier ook ergens op het forum…zal eens kijken hoe dat stofje heet..

    #87053 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    kon het niet meer vinden…maar even gegoogled…

    Wat is de BNP-bepaling?
    BNP staat voor Brain Natriuretic Peptide. Het is een eiwit. Spiercellen in de hartkamers scheiden het eiwit af als zij lange tijd onder verhoogde druk staan.

    Een hoog BNP-gehalte in het bloed is aanleiding voor nader onderzoek naar hartfalen. Een laag bnp-gehalte in het bloed geeft aan, dat er geen sprake is van hartfalen.

    dus hoe hoger de BNP…hoe meer kans dat je hartfalen heb…

    Maar het blijft belachelijk dat keuringsartsen dus niet de behandelend arts raadplegen…bij de arbo doen ze dat dan wel…maar is het weer een verschil weet je waar hij het over heeft..whahhahaha..heb soms het idee dat ze de medische opleiding voor de helft hebben gedaan…

    #87054 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Weer wat geleerd. Ik dacht dat dit stofje alleen te vinden was op het moment dat er wat dreigt en niet doorlopend nadat je al hartfalen hebt. Deze link past hier ook wel bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brain_natriuretic_peptide

    Huibert zei ook al zoiets; een arts die zo slecht is dat hij geen andere baan kan vinden. Ik denk trouwens dat een goede verpleegkundige dit werk stukken beter zou kunnen doen.

    #87055 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo..net terug van het ziekenhuis…de cardioloog vertelde dat ik toch een goede kandidaat voor een ICD/pacemaker was, mag er zelf nog over beslissen, maar ja..zo’n advies word niet voor niets gegeven lijkt mij..
    het enige probleem is dat je een tijdje je rijbewijs kwijt bent..niet fysiek..maar pas na een keuring krijg ik hem weer terug na 3 of 6 maanden zoiets..en dat is toch wel lastig als je de enige bent met een rijbewijs.

    21 juni naar de hartfalenverpleegkundige voor de verdere vragen en uitleg…en dn 23 juni naar de cardioloog pacemaker, voor het wel of niet plaatsten van de pacemaker..en dan wil ik het pas na september laten doen omdat danny 10 dagen in tsjechie zit in september en we hier nog het een en ander moeten regelen..verder geen idee hoe het met de wachttijden is…maar dat hoor ik dan wel..dus het gaat best snel nu zo..l

    #87058 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Over het algemeen is dit geen zware ingreep en hoe eerder hoe beter. Wachten tot september duurt wel erg lang.
    Dat rijbewijs. Ik ben vier maanden te ziek geweest om te kunnen en willen rijden. Het staat me trouwens ook bij dat het me gezegd was niet te rijden. Gelukkig loopt er hier wel iemand rond met een rijbewijs dus ik had geen echt probleem anders dan dat hij voor ieder bezoekje aan het ziekenhuis een dagdeel vrij moest nemen om voor chauffeur te spelen en vooral de eerste maanden was dit erg vaak. Openbaar vervoer was ook geen optie voor iemand die amper 100 meter kon lopen en niet al te lang staan
    Ik ben pas weer gaan rijden nadat de cardioloog had gezegd dat dit weer mocht. We hebben het meteen gevierd met een ritje naar het strand, een miniwandelingetje op de boulevard (naar het strand zelf was nog te hoog gegrepen) én een lekker visje bij een viskar.
    Volgens mij hoef je niet opnieuw gekeurd worden. Zo’n keuringsarts kan dit nooit beter dan je eigen cardioloog en het CBR heeft een ongelooflijke slechte reputatie op het gebied van aanvragen etc. verwerken. Gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen en niet rijden wanneer je arts stelt dat dit niet mag. Het tijdelijk inleveren van een rijbewijs is ook een wassen neus want bij mensen die hier onverantwoordelijk mee omgaan is de pakkans 0,0001.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
Reageer op: Resveratrol, goed voor het hart
Je informatie: