default-header

Positieve bijwerkingen medicijnen bij hitte

Home Forums De jongere hartpatiënt Positieve bijwerkingen medicijnen bij hitte

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #91509 Reageer

    Dat is je goed recht. Let wel op dat wat misschien voor jou of andere lotgenoten van toepassing is, niet voor iedereen van toepassing is. En ja, dat is andersom ook van toepassing. Ik zeg ook niet dat je vol in de zon kan gaan zitten omdat je bepaalde medicijnen slikt die de reacties van je lichaam onderdrukken op hitte. Maar ik gaf gewoon aan dat ik nu eens iets ontdekt heb wat in mijn voordeel werkt. Ik ben nog relatief jong, heb een normale hartfunctie en heb gisteren en eergisteren heel veel baat gehad bij de selokeen en flecaïnide die het lichaam rustig hielden bij een drukkende hitte.

    Nog een prettige dag.

    #91510 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    zal je wel de enigste geweest zijn.
    Wie heeft er nog meer geen last van hitte omdat ie bètablokkers slikt?

    #91511 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Nou, dat zeker niet. Maar ik moet toegeven dat er blijkbaar ook veel mensen zijn die juist door dit soort medicatie extra last van de hitte hebben. Tenminste dat leert wat zoekwerk op internet. Ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat je reactie te verdedigen valt.

    Ik ga even hier van uit. Dit document licht de werking van de ß-blokkers toe. Let wel dat het hier om een selectieve ß1 blokker gaat. Namelijk Selokeen/Metoprolol. Ga er van uit dat het hier gaat om een situatie waar geen onderliggende hartziekte van toepassing is.

    http://www.farmacotherapeutischkompas.nl/inleidendeteksten/I/inl%20beta%20receptorblokkerende%20sympathicolytica.asp

    #91515 Reageer
    Lotje
    Gast

    Ik slik en heb redelijk veel last van de hitte. :huh:
    (Metoprolol)

    #91517 Reageer

    De meeste hartpatiënten. Alleen is het de vraag of metoprolol hier een rol speelt.

    Ik wens je sterkte. Gelukkig valt de temperatuur vandaag mee. En hier trekt alweer een aardige onweersbui over.

    #91522 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Je twijfelt aan de rol van metropolol, hiermee ondergraaf je dus weer je eigen topic.
    Metropolol is evengoed als Selokeen een betablokker en voor mij geen verschil ,heb beide gehad. Gebruik nu al jaren 200mg metropolol, en ja ik heb last van de warmte.

    #91523 Reageer

    Vind je dat gek? 200mg metoprolol(!?) Daar zou ik ook last van krijgen. En niet alleen van de hitte. Ja, selokeen is een middel dat metoprolol bevat als werkzame stof. Alleen is het mechanisme voor gereguleerde afgifte 10x beter. Fijne cardioloog heb jij, als ze bij mij met 200mg metoprolol aankomen dan neem ik direct afscheid van die cardioloog. Zeker rate control…. Dan is het einde wel zoek.

    Succes ermee!

    #91524 Reageer

    Jacob,

    Zullen wij gewoon maar niet meer op elkaars berichten reageren? Dan is het bij deze opgelost.

    Groet, Ditendat

    #91525 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Als ik het ergens niet mee eens ben regeer ik gewoon.
    Die 200mg krijg ik al jaren om het hart te ontlasten en bij normaal weer kan ik prima mijn dingen doen.

    #91526 Reageer

    Tja, dit is echt het laatste wat ik hier over schrijf. Als je je zo druk maakt op alleen een forum dan snap ik wel dat je zo’n belachelijke dosis metoprolol nodig hebt om je bloeddruk in de normen te houden. Net zoals je hartritme, zal wel een of ander atriaal ritme zijn.

    Dit forum heet niet voor niets “De jongere hartpatiënt” Dus blijf bij je eigen topics!

    En nu is het echt genoeg!

    #91527 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Dus jij bepaalt waar ik mag schrijven:-)
    Dacht het niet.

    #91528 Reageer
    Artist86
    Gast

    *Negeer bovenstaande discusse*

    Ik heb wel heel veel last van de hitte. Slik 100 mg metoprolol, 12,5 mg hydrochloorthiazide en 4 mg perindopril. Afgelopen dagen heb ik het heel zwaar gehad. Ben blij als de temperatuur weer wat gaat zakken.

    #91530 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Precies.
    En wat daarvan de reden dus kan zijn, kun je vinden onder de link van het eerste antwoord van mij op deze stelling.

    #91547 Reageer
    Jeter
    Deelnemer

    Goed tegen de hitte kunnen door gebruik bètablokkers is een fabeltje lijkt me… Ik geloof derhalve ook niet in het verband tussen een keer lekker kunnen zonnen vanwege de bètablokker…. Wat het wel kan zijn? Boeiend, ga lekker zonnen zou ik zeggen of geniet van de schaduw…. 😉

    #91548 Reageer
    Roland
    Gast

    Ik weet niet of ik als 50-plusser mag reageren maarre….. ik probeer mijn hoofd gewoon koel te houden. 😛 (ben niet zo heetgebakerd)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
Reageer op: Positieve bijwerkingen medicijnen bij hitte
Je informatie: