default-header

Lasix en AFIB

Home Forums Boezemdefibrilatie Lasix en AFIB

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #90740 Reageer

    Fijn dat je je ondanks het AF toch relatief goed voelt met je nieuwe medicijnen. Dat is het belangrijkste. 🙂

    #90749 Reageer
    ads
    Deelnemer

    Nou, zo heel geweldig voelde ik mij de afgelopen dagen niet. @*$((@*!)__$* wat kan je het koud krijgen van die sotalol (en ik slik nu maar 2×80 per dag). Cardioloog heeft diverse ECG’s bekeken en zegt: het is boezemfladderen (atrial flutter)! En dat is niet veel maar wel anders dan boezemfibrilleren. Und jetzt?!

    Voorlopig is mijn hart sinds vanmiddag (afkloppen) weer in iets dat op sinusritme lijkt. Moet nog wel even bijkomen, en ik ook trouwens.

    Iemand ervaring met ablatie bij boezemfladderen?

    #90750 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ads,

    Ik had zelf ook boezemvlutters en heb een aantal ablaties gehad eraan.
    Eindelijk iemand die dit ook heeft hahaha. Wat wil je weten?

    #90751 Reageer
    ads
    Deelnemer

    Welke variant van a-flutter had jij? RA of LA? Ik heb een (LA) maze procedure gehad, kan het daardoor uiteindelijk gekomen zijn of is het misschien altijd al de aanstichter geweest en steeds snel van a-flutter naar a-fib gegaan?

    Hoe is de ablatie gedaan waarna het uiteindelijk stopte?

    #90752 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Bij mij is links en rechts overal geïsoleerd. Incl longvene.
    Bij mij zat het uiteindelijk in het midden, tussen linker en rechter boezem in.
    Eerst rechts geprobeerd, geen resultaat.
    Maar als ze mn septum (tussenwand) raken stopt mn ritmestoornis en is niet op te wekken. Dus via een omweg zijn ze in mn linkerkant gekomen en daar weer in dat hoekje geableerd. Toen doofde mn ritmestoornis.
    Mocht dit niet geholpen hebben, waren ze van de buitenkant aan de gang gegaan.

    Bij mij begon het altijd met vlutters. Nadat afgezwakt was ging het over in boezemfibrileren. Misschien verklaart dit ook wat bij jouw.

    #90753 Reageer
    ads
    Deelnemer

    Zou mij niks verbazen. Heb jij een onderliggende hartaandoening? Ik ben ‘gelukkig’ met HOCM. Dacht altijd dat het a-fib van het uitgezette LA kwam, maar kan natuurlijk ook een snelle overgang van a-flutter naar a-fib zijn geweest.

    Anyway, a-flutter is minder vervelend, maar niet als je eruit probeert te komen. Wat kan je hart dan vervelend doen.

    #90754 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Flutters minder vervelend? A-fib voelde ik niet, zag het alleen op een ecg dat ik ze had.
    De vlutters waren bij mij erg vermoeiend, niet de eerste 2 uur maar na 8uur werd het wel vervelend en na 24 uur was ik op.
    Gelukkig kon ik met metoprolol een beetje indrukken tot 180-190 bpm.
    Bij welk zh zit je?

    #90756 Reageer
    ads
    Deelnemer

    Antonius, Nieuwegein.

    Gek, bij mij loopt hart in a-flutter goed 90, in a-fib makkelijk 130 in rust.

    Vermoed dat ik gezegend ben met minimaal een 3:1 en waarschijnlijk een 4:1 AV blok.

    180… ik zou er hartkloppingen van krijgen :side: .

    #90757 Reageer

    Ik had gisteren Sinus Bradycardie van 43 in rust op mijn werk. Dat is ook niet alles. Niet zo vervelend als AF of een flutter, maar ook niet ideaal. Ben telkens 2 trappen hoger wat te drinken gaan halen. Dan ging het weer even. Bij inspanning ging het wel mee omhoog. De terugrit met de auto was ook niet zo leuk. Elke parkeerplek stoppen en een stukje lopen, om de hartslag omhoog te jagen.

    Medicijnen kunnen niet echt omlaag. Ik slik nog maar 2x 40mg sotalol. Een lagere dosis bestaat geloof ik niet. Vandaag was het weer 62bpm in rust en was alles weer goed. Snap het ook niet helemaal. Ik moet wel bètablokkers blijven slikken van mijn cardioloog. Hopelijk gaat het niet weer zo laag worden.

    #90758 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Dat is wel laag ja. Zelf enig idee hoe het zou kunnen?

    #90759 Reageer

    Nee, want het was ook alleen gisteren. Maar goed, als het maar niet weer voorkomt. Ik herken het wel van de periode voor de ablatie. Toen ik nog 2x160mg sotalol slikte. Dan had ik ofwel AF of een heel traag hart. Dus hollen of stilstaan. En met amiodaron + metoprolol kon het ook gebeuren. Maar met dit ietsiepietsie sotalol had ik het niet verwacht.

    Jouw laatste ablatie ook nog steeds een succes, begrijp ik?

    #90760 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Het rommeld nog wel wat van binnen. Op 1x na helemaal geen last meer gelukkig.
    Al zou het weer beginnen zou ik niet eens heel erg vinden, geniet van de rust nu. Heerlijk.

    #90785 Reageer
    ads
    Gast

    Sotalol is een heel wat straffere betablocker dan metoprolol merk ik… 2 x 80 daags gebruikt om mijn hart weer in sinus te dwingen (dat is dan alweer bijna een week gelukt) en daarna voorzichtig geminderd naar 2 x 40 daags. Wat een verschil! Bij 2 x 80 weer echt serieus het ’tegen de muur lopen effect’ bij 2 x 40 valt dat dan weer heel erg mee. Evengoed is het rustritme nog steeds 10-15 tikken minder dan op 2 x 25 metoprolol. Geen kinderaspirientje dus. Blijkbaar is het anti-aritmisch effect van sotalol net zoals bij amiodarone minder dosisafhankelijk dan bij de meeste betablockers.

    #90788 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Lekker voor je dat er nu iets werkt.
    2x 25mg metoprolol is weinig. Ik slikte smorgens 100 en savonds 200mg.
    Groetjes.

    #90789 Reageer
    ads
    Deelnemer

    300 mg metoprolol per dag?! :ohmy:

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
Reageer op: Lasix en AFIB
Je informatie: