default-header

cholesterolverlagende medicijnen

Home Forums Medicijnen cholesterolverlagende medicijnen

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #86568 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    even doorzette hoor je lichaam moet ook aan al deze troep wennen
    bij duurde dat best wel een poosje maar nu heb ik geen last meer

    #86569 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja dat is helaas met meer medicijnen die ik gebruik.
    Doorzetten en doorgaan. Enfin het lukt wel hoor.

    Groetjes
    Cesarina

    #87665 Reageer
    habbekuk
    Deelnemer

    :angry: ik vind simvastatine een vreselijk “medicijn” ik kreeg het als preventie. Nooit een te hoog cholesterol gehad daarvoor. Al die preventieve medicijnen heb ik geschrapt. Doe ik niet meer aan mee, dan maar korter leven en opletten wat ik eet. Zoveel bijwerkingen maakten een oud mens van mij.

    #87666 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    7 mnd geleden ben ik van Simvastatine overgestapt op Crestor en mijn ellende is alleen maar groter geworden. Ik kreeg allerlei klachten, zoals erge gewrichtspijnen, enorme rugpijnen,benauwdheidsklachten, vocht vast houden, overgewicht, huidproblemen , verhoogde spierenzymen etc etc, teveel om op te noemen, diegene die graag verder wilt lezen wat het bij heeft gedaan, zeg ik…lees ff mijn hartverhalen 😉
    Het is inmiddels al zover dat ik aangewezen ben op krukken en een rolstoel, ik kreeg anderhalve week vanuit het niets ineens zweepslag in mijn kuit( mijn hemel wat doet dat zeer)……ik loop nu bij de fysio , mijn kuit zit ingetaped en mijn hak, waar ik volgens mijn huisarts hielspoor in heb, ook!
    Ik mag nu 8 wkn stoppen met de Crestor……, mijn huidproblemen zijn een stuk minder maar van de rest helaas nog niet 🙁 Ik hoop alleen dat ik nu geen blijvende schade heb opgelopen…….

    #87667 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Misschien beter een iets te hoog cholesterol gehalte dan al die ellende met de medicatie.
    Heb mij een tijdje schuldig gevoeld dat ik de crestor niet meer nam.
    Daarvoor gebruikte in ezetrol en als ik mij goed herinner had ik daar minder last van.

    Sterkte en hoop toch dat je klachten over zullen gaan, na verloop van tijd.

    Groetjes
    Cesarina

    #87668 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou Cesarina, zo denk ik ook.
    Ik moet volgende maand terug naar de cardioloog en dan heb ik het erover of ik ermee mag stoppen, ik heb de cholesterolverlager na mijn operatie gekregen en volgens mij stond het niet zo heel hoog.
    Ik moet binnenkort weer prikken, dus ben benieuwd.

    Groetjes Irene

    #87670 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    hoi hoi ik gebruik atorvastatine (lipitor) 40 mg en dat werkt bij mij uitstekend bij mij wordt het gewoon door de huisartts voorgeschreven wellicht kun je dat daar even vragen.
    Mijn man had simvastatine en kreeg daar ook erg veel last van.
    En ik ben weer gaan sporten via de hart revalidatie in rotterdam en omstreken verzorgt door de capri.
    Vraag het eens na
    liefs evelijne

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: cholesterolverlagende medicijnen
Je informatie: