default-header

Bloedverdunners – effect van pijn op de stollingsfactor, INR

Home Forums Hart- en vaatziekten Bloedverdunners – effect van pijn op de stollingsfactor, INR

  • Dit onderwerp bevat 24 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Anoniem.
10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #88399 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Kathy
    Ik las je verhaal en dat vandaag je vaste prikdag is.
    Ik gebruik ook acecoumarol en ben zelfmeter. In het instructie boekje staat dat je bij problemen altijd ook buiten kantooruren en op feestdagen de trombosedienst kan bellen, er is altijd een doseerarts bereikbaar.
    Mocht je helemaal niet tevreden zijn over je INR, zou je misschien je probleem even kunnen overleggen?
    Je zoveel zorgen maken en onzekerheid over je INR is ook niet bevordelijk voor je INR (stress! ).
    Sterkte ermee
    groet
    Sofie

    #88400 Reageer
    Kelly Katheen
    Deelnemer

    Hoi Sofie,

    Zo stom dat ik me, voordat ik prikte, me niet realiseerde dat de Trombosedienst vandaag niet bereikbaar is. Bij mijn trombosedienst wordt juist afgeraden om te prikken op de momenten dat zij er niet zijn… Juist om te voorkomen dat je in de rats zou kunnen zitten over een te hoge of lage INR zonder de mogelijkheid voor overleg. Ik had er alleen niet aan gedacht dat zij er vandaag niet zijn. Het is Paasmaandag maar voor mij is het prikmaandag. Gelukkig was het precies goed. 3.6 en ik hoor tussen de 3 en 4 te zitten. Mijn berekening sloot perfect aan op de berekening van de arts van de Trombosedienst dus dit rolt weer allemaal. Mijn rug is vandaag ook zodanig dat ik er niets voor hoef te slikken (huishoudelijk werk heeft er echt een hele slechte invloed op) dus ik hoef me geen zorgen te maken dat (veel) pijn of medicatie de INR teveel laat stijgen.

    Ik maakte me niet al teveel zorgen hoor, maar was me wel bewust van de eztra risico’s op bloedingen. Ik had nog niet eens een bloedoog maar wel een bloedneus. Maar dat zijn de zorgen niet. Met je fiets ongelukkig vallen en jezelf een hersenbloeding bezorgen is mijn grootste angst. Maar gelukkig is deze gedachte vaak weer weg op het moment dat ik op mijn fiets stap en met het leukste hondje van de wereld een ritje maak naar een veldje waar ze zich helemaal kan uitleven.

    De enige onzekerheid nu is dat ik nu niet meer weet wat nu beter is voor een stabiele INR – pijn lijden of (voor hartpatiënten geschikte, dus nooit Aspirientjes of NSAID’s) pijnstillers gebruiken.

    Groetjes,

    Suzan

    #88401 Reageer
    Lisa
    Gast

    Kelly Katheen schrijft:
    [quote]

    De enige onzekerheid nu is dat ik nu niet meer weet wat nu beter is voor een stabiele INR – pijn lijden of (voor hartpatiënten geschikte, dus nooit Aspirientjes of NSAID’s) pijnstillers gebruiken.

    [/quote]

    Met pijn blijven rondlopen is denk ik nooit goed Suzan…..

    Er zijn ook natuurlijke pijnstillers….. zoals Normast.
    Zie deze video over Normast:

    Normast is een lichaamseigen stof, maar je lichaam maakt bij pijn zelf niet genoeg aan.
    Normast is bestudeerd. Of het ook INR beinvloedt weet ik niet, maar daar kun je eventueel zelf gemakkelijk achter komen :).

    Een aantal artikelen over normast (op IOCOB) vind je hier:
    http://www.iocob.nl/index.php?searchword=normast&option=com_search&Itemid=

    Je kunt ook reageren op IOCOB (met een vraag over INR bv?):

    Meest recente artikel over Normast is dit:
    http://www.iocob.nl/gezondheidscolumn/palmitoylethanolamide-bij-herniapijnen-wederom-succesvol.html

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #88402 Reageer
    Kelly Katheen
    Deelnemer

    Ik zit hier met tranen in mijn ogen – dat ik dit niet wist. De reumatoloog kwam ook niet verder dan de hele dag door paracetamol slikken. Met sporten heb ik duidelijke verbeteringen gekregen voor de artrose maar pijnvrij-zijn heb ik soms alleen ’s avonds.

    Ik heb deze pagina gevonden dus ik kan morgen (eerst overleg) meteen aan de slag! ’t Is alleen wel flink aan de prijs. Ik denk dat dit alleen werkt wanneer je het doorlopend blijft gebruiken.

    http://www.ergomax.nl/veel_gestelde_vragen_normast/

    Hartstikke bedankt Lisa!

    Groetjes,

    Suzan

    #88403 Reageer
    Lisa
    Gast

    Graag gedaan Suzan, ….. ik hoop dat het jou kan helpen. Bij sommigen helpt het niet (net als bij medicijnen he), maar ik heb al aardig wat goede ervaringen met Normast gelezen inmiddels, oa op een MS forum (6 pagina’s).
    http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29130
    Ze hebben het daar soms ook over LDN (dat is low dose naltrexon)

    Er is een startprotocol (startpakket) las ik daar ook…. en ja, ik denk dat als je weer ermee stopt, dat dan pijn weer terug kan komen. Of het werkt weet je na 1 week of soms na pas 50 dagen…..

    Ja, jammer he, dat het vrij duur (nog?) is …. maar als ik niet te dragen, nare pijn zou hebben elke dag of bijna elke dag, dan zou ik het zelf wel ook gaan proberen 🙂 (ik heb er dus zelf geen ervaring nog mee).
    Ik weet niet of Normast al vergoed wordt of nog niet (het is ook een dieetvoeding).

    Uit de handleiding van Normast komt dit:
    [quote]Iedere patient moet in overleg met de behandelend arts individueel vaststellen of twee 300 mg tabletten voldoende is als onderhoud of dat toch meer nodig is. Ervaring leert, dat de werking van Normast bij iedere patiënt verschillend is.

    Sommige patiënten hebben al baat bij de inname van tweemaal een tablet van 300 mg Normast per dag.
    Andere patiënten hebben een hogere dosering nodig, bijvoorbeeld tweemaal daags tabletten van zowel 600 mg als 300 mg tegelijk, dus 900 mg per dag.

    Het resultaat van het gebruik van Normast is bij elke patiënt dan ook verschillend.
    De ene patiënt heeft al reductie van de pijn binnen één week nadat is begonnen met de inname van Normast, terwijl de andere patiënt deze reductie van de pijn pas na ruim een maand ervaart.

    Pas na vijftig dagen kan de werking van Normast goed beoordeeld worden en wordt het duidelijk of langer gebruik zinvol is.
    Indien de pijn duidelijk is verminderd in deze eerste periode kan worden overgegaan op een lagere vervolg- of onderhoudsdosering van twee tabletten 300 mg Normast per dag.[/quote]

    Good Luck!! :cheer:
    En groetjes,
    Lisa..

    PS: nog wat info over Normast::
    http://www.chronicpaincoalition.com/7/441/doorbraak-in-de-behandeling-van-chronische-pijn-cpc-nl

    Nog een PSje 🙂
    Hou je van pompoenpitten?…. die werken ook pijnstillend.
    Maar daar zit wel ook vitamine K in…. dus misschien kun je die gezonde en lekkere “snack” dan niet eten?
    Pompoenzaden zijn rijk aan ; ijzer, zink, calcium en magnesium. Verder bevatten Pompoenzaden Kalium, Vitamine B,C,D,E en K.

    #88404 Reageer
    Kelly Katheen
    Deelnemer

    Heel wat leesvoer én ik ben gek op pompoenpitten alleen als ik ergens mee begin te eten/knabbelen is het stoppen zo moeilijk en een enigszins slanke lijn is ook weer belangrijk voor de gezondheid. Ik heb ze altijd in huis dus bij iedere salade gaat er nu een forse portie door.

    Ik houd je/jullie op de hoogte. Ik sprak net een ex-verpleegkundige van de afdeling cardiologie. Inmiddels doet ze wat anders maar ook gericht op het verbeteren van het welzijn van mensen en ze heeft een oude moeder met veel pijn. Voor haar was Normast ook nieuw.

    Groetjes,

    Suzan

    #88425 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ik heb een andere vraag mbt inr waarde. Aangezien er een aantal goed ingelichte mensen zijn waag ik het erop. 😛
    Ik moest woensdag morgen om 8uur mn INR waarde laten bepalen. Achteraf was toen de waarde 3,9. Nu kreeg ik om 10uur last van mn ritmestoornis en heb een aantal Metroprolol genomen ( in 24uur 500mg)
    Ik kwam niet van mn ritmestoornis af dus uiteindelijk in ziekenhuis beland voor een cardioverse. Toen hebben ze mn INR waarde ook weer bepaald en zat op 3.0.
    Is het normaal dat je in zo een korte periode zo daalt in je INR?

    Tsjerk

    #88426 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Vervelend voor je dat je weer opgenomen moest worden. Zit je nu weer met een rustig kloppend hart thuis?
    Was je dit geadviseerd om je medicatie aan te passen?
    Medicijnen kunnen inderdaad een heel groot effect op de INR hebben maar bij jou zal er ook sprake zijn geweest van een optelsommetje. Ritmestoornissen veroorzaken ook veel stress en dat werkt er ook op én de metertjes verschillen onderling ook. Tijdens mijn halfjaarlijkse controle voor het zelf prikken en berekenen is het wel gebeurd dat er 0.2 tussen zat. En dat was in een super stabiele situatie op hetzelfde moment en bloed van dezelfde prik.
    Omdat dit te verwachten was, hebben ze je vast extra gecheckt op dit gebied, denk ik als leek.

    Groetjes,

    Suzan

    #88427 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ik werd wakker na de cardioverse en mn ritme was weer normaal. Ik ben de volgende dag gewoon weer aan het werk gegaan (22mtr hoog dak )
    Ik mag zelf mn dosis metroprolol ( Celokeen) bepalen. Ik weet ook wel als ik meer dan 400mg slik mn cellen vol zitten met betablockers en dat meer slikken geen nut meer heeft.
    Ze zeggen dat metroprolol geen invloed heeft op INR, maar goed ik heb altijd al het idee gehad dat de waardes van het stollingcentrum ( Starlet) erg verschillen.

    #88428 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Tsjerk,

    Ik hoop toch wel dat je op die hoogte wel een veiligheidsband om hebt. Een duizelingetje kan jij dus helemaal niet hebben! Ik schijn een haast homeopatische dosering van een soortgelijk middel te gebruiken en draait helemaal stabiel.

    Groetjes,

    Suzan

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
Reageer op: Bloedverdunners – effect van pijn op de stollingsfactor, INR
Je informatie: