default-header

alcohol

Home Forums Alcohol alcohol

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #82774 Reageer
    goof
    Deelnemer

    Nu snap ik de reactie van Ton ook beter. Een geweldig proficiat trouwens. Alcohol is voor mij ook niet zo belangrijk en ik ben het met de stelling helemaal eens. Ben ook altijd de BOB. Maar dat wil niet zeggen dat ik pertinent tegen alcohol ben.
    OOK LOL ZONDER ALCOHOL

    #82776 Reageer
    Marly
    Gast

    Ook ik begrijp de reactie van Ton nu. Gefecliteerd Ton, dat is een hele prestatie waar u terecht trots op bent!!!

    Ik drink zelf ook bijna nooit. Ik ben eigenlijk altijd de BOB, en daar heb ik echt geen moeite mee. Heel af en toe drink ik wel eens iets, en daar is ook niets mis mee denk ik. Zolang je je eigen grenzen maar kent, en er geen gewoonte van gaat maken zodat je elke dag drinkt. Maar zoals Philicia zegt, met het uitgaan een paar biertjes of wijntjes drinken, vind ik op zich prima. Vooral als je maar 1x per maand op stap gaat.

    Dus Ton, ook ik ben het helemaal eens met uw stelling 🙂

    #82779 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Als eerste wil ik tegen Ton zeggen dat het ongelovelijk knap is wat hij heeft gedaan! En om dan vervolgens ook acht jaar clean te blijven, zegt zeker wat over zijn wilskracht. Zeker iets om trots op te zijn, als je het mij vraagt.

    Als tweede denk ik dat iedereen het met de stelling eens zal zijn. Een leven zonder alcohol is gezonder. Zelf ben ik een echte gelegenheidsdrinker, feestdagen, verjaardagen, af en toe met uitgaan. Maar veel dranken vind ik niet eens lekker. Ben meer van de thee, water, sapjes. 😉
    Toch denk ik dat bij de stelling de volgende kanttekening gemaakt kan worden. Het drinken van alcohol verdunt je bloed. Ik ken meerdere mensen die last hadden van bloedpropjes en als gevolg daarvan een infarct. Volgens mij heeft bij hun de cardioloog zelfs aangeraden om elke dag 1/2 glazen alcohol te drinken, juist omdat het je bloed verdunt. In dat geval is het misschien wel gezonder om juist wel te drinken?

    #82780 Reageer
    Marly
    Gast

    Daar zit idd iets in Nicc… Misschien is het dan wel gezonder ja!

    En wat je zegt over de thee, water en de sapjes… Ik drink met uitgaan ook meestal Ice Tea, want dat is mijn favoriete drankje haha 😛 Dat heb ik vaak nog veel liever dan alcoholische drankjes!

    #82797 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik vind alcohol niet persé een must, maar soms eens een keertje doorzakken kan mijns inziens geen kwaad, zolang het maar bij soms blijft:blush:

    #82803 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Een artikel over alcohol, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.

    [url]http://www.houten.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=35&id=44150&catid=9&func=fb_pdf[/url]

    #82817 Reageer

    hallo Ton, ik wilde het artikel gaan lezen, maar als ik de link aanklik krijg ik een tekst met onleesbare tekens en als ik http://www.houten.com intyp dan krijg ik de webpagina van de gemeente Houten, :huh:

    #82818 Reageer
    Moderator
    Gast

    Hoi Anneliese,
    De link van Ton werkt goed hoor. Ik krijg netjes het artikel te zien. Het zou kunnen zijn dat er geen acrobat reader op je pc aanwezig is. Deze is nodig om het artikel te kunnen lezen. :blink:

    #82822 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Acrobat reader is een gratis programmaatje om dergelijke documenten te kunnen lezen, je komt ze steeds vaker tegen op internet.

    Te downloaden op http://get.adobe.com/nl/reader/

    #82824 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Ik denk dat het daar niet aan ligt. Ik heb gewoon Acrobat Reader op mijn laptop staan, maar kan het artikel jammer genoeg ook niet lezen. :dry:

    #82825 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Als ex van een alcoholist, vind ik dat je moet genieten van je leven en ja, ondanks alle ellende wat alcohol kan veroorzaken mag je rustig genieten van een glaasje, geen probleem, het wordt een probleem als je er niet meer zonder kan.:angry:
    Ik lust in het weekend best een lekker rooi wijntje. 😉
    gr Gerdien(a)

    #82826 Reageer
    Moderator
    Gast

    Als ik de link klik vanuit de posting dan wordt bij mij netjes acrobat reader geopend met het document. Tik ik de tekst van het adres over in de adresbalk dan krijg ik ook een ‘page not found’. Dit komt omdat de link welke achter de tekst zit er iets anders uitziet. Dit zie je als je de muis over de link houdt en naar het adres kijkt dat links onder in de grijze balk van de internet explorer of firefox browser verschijnt. 🙂

    #82838 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Oke… ik heb het artikel aan de praat gekregen.

    Moet zeggen dat ik de eerste alinea wel erg zwartgallig vind. Ben het daar absoluut niet mee eens, waardoor ik met een redelijk opstandige houding de rest van het artikel lees.

    En hoewel de boodschap van het artikel erg belangrijk is en die wat mij betreft niet vaak genoeg herhaalt kan worden, vind ik dat die ondersneeuwt door de schrijfstijl. Juist door die schrijfstijl ben ik geneigd om te denken… nou, zo erg zal het heus allemaal niet zijn. Terwijl het dat dus wel is! Beetje jammer.

    #84050 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    Hoi ik ben nieuw hier ,en ben alles eens aan het lezen
    maar over alcohol ,ik drink iedere avond 2 flesjes bier
    geen idee of het kwaad kan ,en ik heb ook nog geen idee hoe het hier werk 🙂

    #84064 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Joke,

    Welkom op het forum! Kan je er ondertussen al uit komen? Anders kan je je vragen gerust stellen.
    Over de alcohol, ik heb wel eens gehoord dat het gezond is om twee glazen wijn per dag te drinken. Ik weet alleen niet of hetzelfde geld voor twee biertjes. Maar zolang je er niet afhankelijk van wordt en het geen effecten heeft op je gezondheid, zou ik zeggen dat het geen kwaad kan. 😉

    Groetjes

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
Reageer op: alcohol
Je informatie: